וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז נפלת, זה הסיפור: דני דרינקווטר הפך מגיבור אהוב לסמל לחמדנות

27.12.2018 / 17:00

בשיא הקריירה ועם רקורד מרשים שכולל את נבחרת אנגליה ואליפות היסטורית, דני דרינקווטר מעדיף לשבת בבית ולא להיפרד מהכסף הגדול של צ'לסי, שכבר הבהירה לו שהוא לא בתכניות. סיפורו המוזר של הקשר שרדף אחרי דקות משחק, נחשב לגיבור והפך לדמות המייצגת חמדנות ותאוות בצע

רויטרס

הכדורגל הישראלי כבר התרגל לתופעת השחקנים שמעדיפים לשבת ביציע מאשר לעבור לקבוצה אחרת ולהרוויח שכר נמוך בהרבה. זה קורה בדרך כלל במועדונים הגדולים, ולשחקנים שלא מוצאים את מקומם ברוטציה. אותם שחקנים לא בטוחים שמעבר למועדון קטן, אשר ככל הנראה יבטיח להם דקות משחק, שווה את הקיצוץ המשמעותי בשכר. באנגליה, לעומת זאת, התופעה אינה נפוצה ובעיקר לא מקובלת על ידי התקשורת וקהל האוהדים, שדורשים מקצוענות. לכן, שחקנים רבים בממלכה מעדיפים לעזוב את אזור הנוחות שלהם על מנת לזכות בדקות משחק ולהוכיח את יכולתם, גם אם זה יעלה להם בקיצוץ משמועתי.

הגישה האנגלית לנושא היא שהולידה את הסערה האדירה שמתרחשת לאחרונה סביב קשר צ'לסי, דני דרינקווטר, שחקן שהיה לאחד מהראשונים שהעדיפו לעזוב את אזור הנוחות והכסף על מנת לשחק כדורגל. בשיא הקריירה ועם רקורד מרשים שכולל הופעות בנבחרת אנגליה ואליפות היסטורית עם לסטר סיטי, הקשר ה-28 מעדיף להישאר כרגע במערב לונדון וזאת למרות שהמועדון ואפילו המאמן הבהירו לו שהוא לא בתכניות. 'דרינקי', שמרוויח יותר מ-100,000 ליש"ט לשבוע בחוזהו הנוכחי בבלוז, נכלל בסגל פעמיים בלבד העונה, ושותף כמחליף רק בהפסד במשחק מגן הקהילה נגד מנצ'סטר סיטי בתחילת אוגוסט.

עוד בנושא:

שמייכל רוצה לשמש כמנהל הספורטיבי של מנצ'סטר יונייטד: "אגיש מועמדות"
הפיצוץ עם פוגבה, האולטימטום של השחקנים: הסיבה לפיטורי מוריניו
אייר ג'רדאן: האם ג'רדאן שאקירי מליברפול ימצה את הפוטנציאל?

שחקן צ'לסי דני דרינקווטר. GettyImages
בזמן אימון לפני משחק, עם הנייד צמוד לאוזן. דני דרינקווטר/GettyImages

לפני קצת יותר משנה, דרינקווטר סירב לזימון שקיבל לנבחרת אנגליה מגארת' סאותג'ייט. מאז הוא סבל מפציעות, התקשה למצוא את מקומו וסיים את עונת הבכורה שלו בצ'לסי, אשר רכשה אותו מלסטר סיטי בקיץ 2017 תמורת 35 מיליון ליש"ט והעניקה לו חוזה לחמש לשנים, באכזבה גדולה. הוא שותף ב-22 משחקים (12 בלבד בהרכב) וחוץ מלתרום שער ליגה אחד, לא עשה יותר מדי. העונה הרעה פגעה בסיכויו להיכלל בסגל נבחרת אנגליה למונדיאל, וגם את הנוכחית הוא פתח באכזבה אחרי שהמאמן החדש, מאוריציו סארי, הבהיר לו שהוא לא משתלב בתכניות הטקטיות שלו. "אמרתי לו כבר באימון הראשון את מה שאני חושב עליו", חשף סארי כשנשאל על הנושא במסיבת עיתונאים, וסירב להרחיב את המובן מאליו.

אם ההשפלה לא הספיקה, סארי אפילו לא רשם את דרינקווטר לסגל הקבוצה לליגה האירופית, סגל אשר כלל שחקנים צעירים מקבוצת המילואים. מאז המעבר, הוא עלה לצ'לסי יותר מ-40 מיליון ליש"ט, והבלוז ניסו לגרום לקשר לעזוב בקיץ, אך לשווא. המועדון תקוע כעת עם חוזה גבוה ביותר (ה-11 מבין מרוויחי המועדון) ל-3.5 עונות של שחקן שלא שיחק באופן סדיר כבר 18 חודשים ולא מעוניין לעזוב. בנוסף, קשה לחשוב על מועדון שיהיה מספיק אמיץ כדי להמר על דרינקווטר ולעמוד בשכרו. הסיטואציה גורמת לרבים בממלכה לתהות מדוע הקשר לא רוצה לעזוב ולהחיות את הקריירה במועדון אחר, בדיוק כפי שעשה, באופן אירוני ביותר, בתחילת הקריירה.

עוד באותו נושא

אלכס פרגוסון מעמיק את מעורבותו ומייעץ למנצ'סטר יונייטד

לכתבה המלאה
שחקן מנצ'סטר יונייטד דני דרינקווטר. רויטרס
"לשבת ביציע? הוא? לא הייתי מאמין". דני דרינקווטר במדי מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

דרינקווטר גדל במחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד בתקופה בה שחקני הנוער התקשו לקבל הזדמנות בקבוצה הראשונה. בצעד שנחשב בזמנו לאמיץ, דרינקווטר העדיף להפסיק לחכות לנס, לוותר על משחקי המילואים וביקש לעבור בהשאלה. באוגוסט 2009 הוא הצטרף להאדרספילד טאון (אז בליג וואן, הליגה השלישית בטיבה) ומאז הוא עבר גם בקרדיף סיטי, ווטפורד ובארנסלי מהצ'מפיונשיפ. רק בהשאלה האחרונה הצליח להרשים מספיק את ראשי לסטר סיטי, ששמה עליו את ידה בינואר 2012, בגיל 21. דרינקווטר היה מהראשונים שבחרו לקחת סיכון מרתיע ולעבור מהליגה הבכירה לליגה חלשה יותר, מהלך אשר גורם לשחקנים מסוימים לחשוש שהרמה בליגות הנמוכות 'תוריד' אותם יחד איתה לבינוניות.

חוסר הפחד, הרצון להוכיח את עצמו והיציאה מאזור הנוחות בגיל צעיר הפכו את דרינקווטר לאחד מהשחקנים המוערכים באנגליה. לכן, זה מעט אירוני ומוזר שמכל השחקנים, דווקא הוא מעדיף כעת לשבת ביציע או אפילו בביתו, מאשר לזכות בדקות משחק ולהחיות את הקריירה. ריצ'י וולנס, חברו של דרינקווטר לשעבר בלסטר סיטי, דיבר על כך וסיפר: "זה משעשע, כי המון שחקנים היו שמחים להרוויח סכומים כאלה במועדון פאר בפרמיירליג ולא לשחק, אבל דני הוא האחרון שהייתי מאמין שיעשה את זה". וולנס המשיך ואמר: "כולם מדברים על ג'יימי ורדי ואנגולו קאנטה, אבל שוכחים שהוא בישל לוורדי לא מעט והאנרגיה שלו לצד קאנטה הייתה חלק חשוב בזכייה ההיסטורית באליפות. נכון, יכול להיות שצ'לסי גדולה עליו, אבל לשבת ביציע ולהתרכז בכסף במקום במשחק? הוא? לא הייתי מאמין".

שחקן צ'לסי דני דרינקווטר. GettyImages
הפך בתוך ארבע שנים משחקן אנונימי לסופרסטאר. דני דרינקווטר במדי צ'לסי/GettyImages

ואולי בכלל מדובר בסיבה מנטלית. פסיכולוג הספורט האנגלי, דוקטור נורמן רובינס ניסה להסביר את הזווית שלו לתופעת דרינקווטר ו'האשים' את ההצלחות הבלתי צפויות במצבו הנוכחי. "דרינקווטר הפך בתוך ארבע שנים משחקן אנונימי בליגת המשנה לסופרסטאר. עלייה לפרמיירליג, אליפות היסטורית, נבחרת אנגליה, רבע גמר ליגת האלופות והמון כסף שמושקע בך על ידי מועדון פאר כמו צ'לסי. זאת רכבת הרים של ממש", הסביר רובינס לרדיו BBC לסטר. "אני לא יודע מה היו השאיפות והחלומות שלו, אבל יכול להיות שהוא הגשים את כולם. אני מאמין שהוא סובל מחוסר מוטיבציה. זה משפיע לו על היכולת בקבוצה ועל הרצון לעבור לקבוצה אחרת, בטח עם השכר שהוא מרוויח בצ'לסי".

כשחודש ינואר בפתח, מעניין יהיה לעקוב אחר מסעו של דרינקווטר. בתקשורת הבריטית מדווחים שלא מעט מועדונים בפרמיירליג דוגמת ניוקאסל, ווסטהאם, ווטפורד ואפילו פולהאם של המאמן לשעבר קלאודיו ראניירי מעוניינות בשירותיו, אבל השאלה המעניינת היא האם לשחקן עצמו יש רצון ותשוקה אמיתית לשחק כדורגל. בגיל 28 בלבד, גיל אשר נחשב לתחילת השיא של שחקני קישור, דרינקווטר נמצא בנקודה מסקרנת שאף עלולה, באמצעות ניתוב לא נכון, להסתיים עם נפילה עמוקה לתהום וסיום מוקדם מהצפוי. הוא בכל אופן סובל כעת מתדמית בעייתית של גיבור אהוב, שעשה את דרכו לפסגה הודות לעבודה קשה, ותפס כעת את דמות הנבל החמדן בעיני אנשי התקשורת ואוהדי הכדורגל האנגלי.

במקום תמונות ממשחקים ואימונים, האינסטגרם של דרינקווטר מורכב בעיקר מתמונות בסגנון הזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully