וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טענות שקריות": נתניהו תובע את העיתונאי בן כספית בסך 200 אלף שקל

23.12.2018 / 13:48

כספית טען בטורו האחרון בעיתון "מעריב" כי איל ינון, יועמ"ש הכנסת ובן זוגה של המשנה למנדלבליט עו"ד עמית מררי שצורפה לצוות שידון בתיקי נתניהו, זכה להטבות כספיות שאותן קידם לכאורה ראש הממשלה. עורכי דינו של נתניהו דרשו כי העיתון יפרסם תיקון והתנצלות בולטת

ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ראשון) תביעה נגד העיתונאי בן כספית בגובה 200 אלף שקלים, בגין דברים שכתב בטורו האחרון בעיתון "מעריב". כספית התייחס להחלטה שהתקבלה בכנסת בחודש יוני, ואותה קידם ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שכונה על ידו "משליחיו היעילים יותר של ראש הממשלה". ההחלטה הצמידה את תנאי הפנסיה של יועמ"ש הכנסת איל ינון לאלו של שופטים. אשתו של ינון, כפי שציין כספית בטורו, היא עו"ד עמית מררי - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, שצורפה לאחרונה לצוות שידון בתיקי נתניהו. "המצב שנוצר", נכתב בטור, "הוא שבן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו, קיבל הטבת מיליונים בעקיפין (שאין ישירה ממנה), מידיו של ראש הממשלה".

בתביעה נכתב כי "מדובר בטענות שקריות ומופרכות העולות כדי לשון הרע מהסוג החמור ביותר". עוד נכתב כי "בניגוד מוחלט לנטען, אין ולא יכול להיות כל קשר בין צירופה של עו"ד מררי לצוות הפרקליטים, אשר פורסם לציבור בעיתון 'גלובס' רק ביום ב-27 בנובמבר וממילא לא היה ידוע לראש הממשלה, להטבה שניתנה לעו"ד ינון כחצי שנה קודם לכן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בכנסת לקראת דיון מועצת הביטחון של האו"ם, 19 בדצמבר 2018. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בכתב התביעה, שהוגש גם נגד עיתון מעריב, המו"ל אלי עזור והעורך הראשי דורון כהן נכתב כי "מזה תקופה ארוכה, מנהל הנתבע באמצעי תקשורת שונים, ובפרט בעיתון מעריב המשמש לו כפלטפורמה, מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, במסגרתו הוא מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות, בין אם באופן מרומז ובין אם באופן ישיר, על אף שאין לדברים כל בסיס עובדתי. בפעולותיו אלה שם לו התובע למטרה לבזות את ראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר בתפקידיו הציבוריים המשמעותיים".

לכתב התביעה צורף גם מכתב התראה שנשלח לכספית ולעזור ביום שישי, לאחר פרסום הכתבה. במכתב, שעליו חתומים עורכי הדין טל שפירא ומירב בר זיק, נכתב כי נזקיו של ראש הממשלה "בגין הפרסום השקרי והפוגעני עומדים, בשלב זה, לצורך פשרה בלבד, על סך של 100 אלף שקלים". עוד דרשו עורכי דינו של נתניהו כי העיתון יפרסם תיקון והתנצלות בולטת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בן כספית. ראובן קסטרו
בן כספית/ראובן קסטרו

במכתב התגובה ששלח כספית הוא השיב כי כל העובדות שבכתבה נכונות, והוסיף: "אין כאן כוונה להגן על העובדות או להיכנס לוויכוח משפטי מסיבה פשוטה - הפרטים הללו פורסמו לפניי במקומות רבים. חשף אותם פרשן 'כאן' מוטי גילת ומאז הם נמרחו לאורכה ולרוחבה של התקשורת... לפיכך אין בי שום מוטיבציה להגן על הסיפור או 'להתאבד' עליו. הוא אינו סיפור שלי". בשל כך הציע כספית בתגובתו "להכניס תגובה, או גירסה, או הבהרת עמדתכם, או אפילו לוותר עליו (על הסיפור) לחלוטין".

העיתונאי סיכם את מכתב התגובה בפנייה ישירה לעו"ד בר זיק, ושאל האם היא מקבלת שכר עבור השירותים שהיא נותנת לראש הממשלה, והוסיף כי ישמח לראות חשבונית באם התשובה חיובית. "אין בשאלות הללו קינטור", כתב. "מכיוון שמשפחת נתניהו נוהגת לא לשלם לעורכי דין ולקבל שירותים משפטיים חינם אין כסף שנות דור, מסייע לה הדבר להגיש תביעות השתקה קנטרניות ולשגר מכתבי איום מהסוג הזה. מכיוון שגם אני משתמש בשירותי עורכי דין מפעם לפעם, אני יודע בדיוק כמה עולה שיגור מכתב כאמור, בערב שבת".

איל ינון בדיון בוועדת הכנסת על פילוג סיעת קדימה דצמבר 12. עומר מירון
יועמ"ש הכנסת איל ינון/עומר מירון

לפני כשנה נאלץ כספית לשלם 50 אלף שקלים לשרה נתניהו, בגין כתבה שפרסם ב-2010. בכתבה ההיא נטען כי עם כניסתם של בני הזוג נתניהו למעון ראש הממשלה, פוטרו כמה אנשי משק שעבדו במקום בהוראת שרה נתניהו, ובהם גם החצרן. נתניהו תבעה את כספית על סך מיליון שקלים, ולבסוף נקבע בהסכם הפשרה כי תפוצה ב-50 אלף שקלים, וכספית יפרסם במעריב בתנצלות בנוסח הבא:
"פרסמתי טור ובו כתבתי, בין היתר, כי החצרן העובד במעון ראש הממשלה הודח מתפקידו בהתאם להוראה של גב' נתניהו. בדיעבד התברר לי כי גב' נתניהו לא נתנה כל הוראה בעניין החצרן. אני מצר על עוגמת הנפש שנגרמה לגב' נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully