וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחסור בתקציב: האו"ם מקצץ בסיוע המזון לפלסטינים

19.12.2018 / 14:26

תכנית המזון של הארגון הודיעה כי מספר התושבים בעזה ובגדה שיקבלו סיוע יצטמצטם בכמחצית החל מינואר הקרוב. זאת בשל קיצוצים חדים בתרומות, במיוחד של ארה"ב

עריכה: טל רזניק ואיתי עמרם

תכנית המזון העולמית של האו"ם הכריזה היום (רביעי) על קיצוצים בסיוע לכ-190 אלף נזקקים ברצועת עזה ובגדה הערבית - כמחצית מכל מקבלי העזרה - בשל מחסור בתקציב. הסוכנות של האו"ם אמרה כי החל מ-1 בינואר היא תשעה את הסיוע ל-27 אלף תושבים בגדה המערבית. בנוסף לכך, העברת המזון ל-165 אלף איש ברצועת עזה תצומצם ב-20%.

סטיבן קירניי, ראש תכנית המזון העולמית בשטחים הפלסטיניים, אמר לרויטרס כי "המימון שאנו מקבלים צנח בצורה דרסטית". לדבריו, התרומות לכל הארגונים ההומניטריים נמצאות בירידה. הוא האשים את ארצות הברית, התורמת הגדולה ביותר של התכנית, ומדינות נוספות, במחסור בתקציב.

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018/רויטרס

ביום שני ביקשו האו"ם והרשות הפלסטינית סיוע של 350 מיליון דולר לשנה הקרובה. הם אמרו שיש צורך בכספים רבים יותר, אולם הם ריאליים בשל הקיצוצים, במיוחד מצד ממשלו של דונלד טראמפ. קירניי אמר כי התכנית זקוקה ל-57 מיליון דולר כדי לשמור על רמת התמיכה הנוכחית ל-360 אלף איש גם בשנה הבאה.

"אנחנו עוזרים לאנשים הנזקקים ביותר ברחבי פלסטין, אנחנו מעריכים שנגרום למשפחות האלו חרדה נוספת", אמר. לדבריו, בעוד שסיוע המזון חינוי בעזה, בעיותיה של הרצועה יישארו כל עוד המצור של ישראל לא יוסר והסכסוך הפנימי לא ייפתר. אלו, לטענתו, מונים פתרון פוליטי ארוך-טווח.

הרשות הפלסטינית טרם הגיבה. דובר חמאס פווזי ברהום קרא לאו"ם להמשיך לספק את הצרכים של הפלסטינים עד שהם "ישיגו את חירותם". הוא דחק בארגון שלא לנקוט צעדים שיחריפו את הסבל של האזרחים.

מהר א-טבעא, כלכלן עזתי, אמר כי העניים ברצועה ייפגעו בצורה הקשה ביותר. "שיעור העוני בעזה הוא יותר מ-53% והחלטת תכנית המזון העולמית תעלה אותו", אמר. "זה יגדיל את מספר התושבים שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי, ששיעורם מגיע ל-70%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully