וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא עונת הגשם: מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי הושבת בעקבות תקלה

19.12.2018 / 13:26

מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי "חוגג" יותר משני עשורים של פעילות וכעת הוא נמצא "בסוף חייו הטכנולוגיים". רק עכשיו, בשיא עונת הגשם, נערך משרד התחבורה לרכישת מכ"ם חדש ובמשך שנה וחצי עד השנתיים הקרובות, אזרחי ישראל צפויים להישאר ללא מכ"ם תקין

סופת ברקים בפתח תקווה, מעל בית החולים בילינסון ואגם פתח תקווה  מזג אוויר. ראובן קסטרו
בשיא עונת הגשמים, המכ"ם של השירות המטאורולוגי הושבת./ראובן קסטרו

בשיא הסערה: מכ"ם הגשם הפועל על ידי משרד התחבורה והשירות המטאורולוגי הושבת בשבוע האחרון בעקבות תקלה. מכ"ם הגשם הינו ראדר של השירות המטאורולוגי, המאפשר לעקוב בזמן אמת אחר השינויים בתנאי מזג האוויר, כשבעונות החורף מאופיין בהתנהגויות לא צפויות ונועד לתת מענה עדכני לאזרחים. המכ"ם מחשב את תנועתם של העננים ומספק תמונת מצב עדכנית בנוגע למזג האוויר, המשקעים, עוצמות גשם ועוד. מזה שבוע ימים שמכ"ם הגשם של השירות אינו פועל בעקבות תקלה ובאתר של השירות המטאורולוגי צוין על גבי מפת מכ"ם הגשם: "המכ"ם מושבת עקב תקלה".

חודש דצמבר מתאפיין בתור העונה החורפית והסוערת ביותר, כשההשבתה של מכ"ם הגשם מונעת מאזרחי ישראל להתעדכן בתחזית הגשם ובצורה העדכנית ביותר. "מתי יתוקן מכ"ם הגשם? כבר הרבה זמן שהוא לא תקין", כתבה יעל ואופיר הוסיפה: "מכ"ם הגשם שוב לא פועל, בושה וחרפה". אולם נראה שהסיבה שהמכ"ם לא עובד, היא בעקבות תקלות חוזרות ונשנות במכ"ם הגשם שמפעיל השירות במשך שני עשורים ובעקבות גילו הוותיק, נראה שהשירות מתקשה להחזיקו "מכ"ם העננים בסוף חייו הטכנולוגיים", נמסר לנו מהשירות המטאורולוגי. אולם רק עכשיו, במהלך עונת החורף של שנת 2018, החל השירות להיערך לרכישת מכ"ם חדש ובמהלך השנה וחצי עד השנתיים הקרובות, אזרחי ישראל עשויים להיות ללא מכ"ם גשם עדכני.

עוד בוואלה! TECH:

אתם הולכים להתעצבן: לא תאמינו כמה כוכבי יוטיוב מרוויחים
יוגה 930 של לנובו: מצאנו את המחשב שמתחרה במקבוק של אפל
אפל מתקדמת לפתיחת החנות בישראל ופותחת מוקד שירות חדש בשפה העברית

מכ"ם הגשם מושבת בעקבות תקלה. צילום מסך
המכ"ם החדש יגיע רק בעוד שנה וחצי עד שנתיים. עד אז, צפויות תקלות רבות./צילום מסך

טל שמאי חזאי מזג אוויר של ערוץ 10 כתב בעמוד הפייסבוק שלו על כך שמכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי תקול כבר למעלה משבוע וחצי. בתגובה לפוסט שלו, כתב ניר סתיו, מנהל בשירות: "השירות המטאורולוגי (במשרד התחבורה) לא חיכה לפוסט הזועם הזה אלא נמצא כבר מספר חודשים במהלך לסקר טכני של המערכת על מנת לזהות האם נכון לשדרג אותה או להחליף אותה. למרות גילו המתקדם של המכ"ם - הוא המכ"ם האזרחי היחיד שממשיך לפעול כבר מעל 20 שנה ברציפות בשל תחזוקה מסורה והשקעת משאבים רבים", כתב. "אם המסקנה של הסקר הטכני תהיה שהגיע הזמן לרכוש מכ"ם חדש - נעשה זאת. משרד התחבורה לא יפריע אלא יסייע בהשגת התקציב הנדרש. מדובר על השקעה של כ-10 מיליון שקלים (עוד לפני שמתחילים לשלם על תחזוקה). לפני שאנחנו עושים השקעה בהיקף כזה של כספי המיסים, אנחנו מנסים לבדוק האם ההוצאה הזו הכרחית. לדוגמא - האם ע"י רכש של רכיבים ב 100-200 אלף ש"ח ניתן להבריא את המכ"ם או שמדובר ב-total loss. זו אחריות תקציבית ולא מחדל", ציין.

ניר סתיו, שירות מטראולוגי. צילום מסך
"השקעה של כ-10 מיליון שקלים לפני התחזוקה"/צילום מסך

לפי נתוני אתר SimilarWeb הבודק תנועה באתרי אינטרנט, כ-2.37 מיליון אנשים נכנסו לאתר השירות המטראולוגי במהלך החודש האחרון. כצפוי, במהלך חודשי הקיץ לא נרשמה תנועה משמעותית, אולם החל מספטבר, נרשמה קפיצה בכניסות משתמשים אל האתר. לפי נתוני האתר, הזמן הממוצע עומד על 3 דקות והאתר מדורג במקום ה-146 באתרים הישראלים הפופולריים.

מהשירות המטראולוגי נמסר: "מכ"ם העננים בסוף חייו הטכנולוגיים. התחלנו בהיערכות לרכישת מכ"ם חדש. הליך הרכישה, ההובלה, ההתקנה יארך לפחות 1.5-2 שנים. במהלך תקופה זו נעשה ככל יכולתנו על מנת להחזיק אותו בחיים, אבל היות ורכיביו ייחודיים ובעלי וותק רב, יש לצפות שיהיו פרקי זמן ממושכים שבהם למרבה הצער יהיה מושבת עד שיגיע המכ"ם החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully