וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בכנסת: קריאות "בושה" ו"זנאי" לאייל גולן במהלך קבלת פרס הוקרה

11.12.2018 / 12:00

אירוע ההצדעה החגיגי לזמר העברי בכנסת לא עבר בשקט. כאשר אייל גולן עלה לקבל את הפרס, נשמעו באולם קריאות "בושה וחרפה", "זנאי, מנצל קטינות" ועוד, לצד קריאות עידוד. משמר הכנסת התקשה להשתלט על המהומה. צפו

צילום מסך

אירוע ההצדעה החגיגי לזמר העברי בכנסת, שזכה לגינויים מצד ארגונים רבים על כך שהחליט להעניק פרס הוקרה לאייל גולן, לא עבר בשקט. כאשר גולן עלה לקבל את הפרס נשמעו באולם קריאות וצעקות נגדו, דוגמת "בושה וחרפה" ו"זנאי, מנצל קטינות", ולצדן קריאות עידוד. פנינה רוזנבלום, ששהתה באירוע, צעקה בתגובה למוחים, "אתן צועקות לאדם שיצא זכאי". משמר הכנסת התקשה להשתלט על המהומה, בשעה שאייל גולן קיבל את ההוקרה וביצע שיר במשותף עם חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד), יו"ר השדולה לעידוד וקידום הזמר העברי בארץ. במשך כל הדקות הללו, הנשים שמחו בתוך האולם המשיכו לעשות זאת גם מחוץ לו בצרחות "בושה לכנסת ישראל!". גולן עצמו רק אמר על הבמה בתגובה: "בואו לא נתייחס לרעשי הרקע".

את האירוע יזמה חה"כ בוקר, ובמסגרתו הוענקו אותות הוקרה למספר יוצרים, פזמונאים, מלחינים וזמרים, ובראשם אייל גולן. בנוסף לגולן קיבלו אותות הוקרה גם ארקדי דוכין, נורית הירש, אילנית, עינת שרוף, ישי ריבו, הפרויקט של רביבו, רגב הוד, אבי סינגולדה, יוסי גיספן, עידן יניב, כמו כן הוענקו אותות הוקרה על תרומה נכבדה לקידום אמני ישראל למפיקים טמירה ירדני והאחים ראובני. בנוסף התקיימה הצדעה לאהוד מנור ונעמי שמר. האירוע הוקדם וקוצר כדי שלא יתנגש עם הלוויתו של המוזיקאי יגאל בשן. בנוסף, האירוע עצמו מוקדש למוזיקאי ששם שלשום קץ לחייו.

אילנית הודיעה אתמול (שלישי) שלא תגיע בשל טקס האשכבה של יגאל בשן שהתקיים במקביל, ומקרב האמנים שזכו להוקרה לא הגיעו גם נורית הירש, טמירה ירדני וכן עפרה פוקס, אלמנתו של אהוד מנור. בנוסף להן לא הגיעו לאירוע גם שרת התרבות מירי רגב, שנכחה אף היא בטקס האשכבה של יגאל בשן, ואף יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שנמנע מלהגיע ברגע האחרון. בלשכתו הסבירו כי אירוע השדולה הוקדם ובאותו הזמן הוא נוכח באירוע חלוקת הפרס השנתי של יו"ר הכנסת שהתקיים במקביל.

יו"ר השדולה נאוה בוקר (הליכוד) כתבה אתמול כי האירוע יוקדש לבשן: "גדלתי על שיריו וגם בנותיי גדלו בהאזנה ל'הופה היי' ולמוזיקה הנפלאה שלו. לכן היה לי ברור, מיד עם הגעת הבשורה הכואבת על מותו, שאת אירוע ההצדעה לזמר העברי בכנסת נקדיש לזכרו. החלטנו להקדים את תחילת האירוע בשעה כדי שהמשתתפים יוכלו להגיע גם להלווייתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאה מול הכנסת: על שלט שנתלה על המנורה נכתב, "כנסת יקרה, איפה החנית את הפותמוביל שלך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניסיון ליצור אירוע שקט כמחווה ליגאל בשן עמד מלכתחילה בצל המחאה על הפרס לאייל גולן. "משפט השדה, לא בבית ספרי", אמרה בוקר לעיתונאים בפתח האירוע. "לא ייתכן שנפגע כל פעם פגיעה מחדש באנשים שלא רק שלא הורשעו אלא גם לא הואשמו בכלל. אז אם המשטרה והפרקליטות קובעות שאין בסיס לחשדות ושיש לסגור את התיק, אז מי אנחנו. הפרס לא עוסק באופיו המוסרי של אייל גולן, הוא לא עוסק בהתנהלות שלו בחיים, הוא עוסק בתרומה שלו לזמר העברי. וללא ספק אותה תרומה היא אדירה. קולו של איילן גולן בזמר העברי - אי אפשר לתאר כמה הוא תרם".

בכנסת הבהירו בימים האחרונים כי אירוע של השדולה לקידום הזמר העברי נעשה ביוזמתה של ח"כ נאוה בוקר בלבד, אבל ברגעים שלפני האירוע שהה אייל גולן כבר דקות ארוכות במפגש אצל מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', מלווה באנשי משמר הכנסת שמונעים קרבה אליו במסדרונות הכנסת.

האירוע נפתח בביצוע אינסטרומנטלי של אבי סינגולדה, שקיבל באירוע את פרס יקיר הזמר העברי, לשיר "יש לי ציפור קטנה בלב", ואחריו דקת דומיה לזכרו של יגאל בשן. "היום מתקיימת הלוויתו של אחד מענקי הזמר העברי יגאל בשן ז"ל", אמרה בוקר לאחר מכן. "גדלתי על שיריו וכך גם בנותיי. נקדיש את הטקס בכאב גדול לזכרו של יגאל בשן. היום מחזירים את הזמר העברי ואת היוצרים הישראלים לראש סדר העדיפויות. אתם יודעים, לפעמים יש תחושה בארץ שרב הנפרד על המאחד ביננו, ימין ושמאל, חרדים ודתיים, אשכנזים ומזרחים, אבל דווקא המוזיקה שלנו, דוווקא לה יש את הכוח לאחד בינינו ולהדגיש את המשותף על פני השונה. מוזיקה היא שפה, שפה שיש בכוחה לגשר על פערים ומחלוקות, לחבר את כולנו למקומות היפים של ארץ ישראל ועם ישראל. הזמר העברי הוא המשך הישיר של מסורת השירה של עם ישראל".

עוד באותו נושא

מחאה נגד הפרס לאייל גולן בכנסת: "השתמש בבחורות ככלי לבילוי"

לכתבה המלאה
אייל גולן. ניר פקין
הוקרה על רקע מחאות. אייל גולן/ניר פקין

בימים שקדמו לאירוע התעוררה מחאה נגד החלטתה של בוקר להעניק פרס לאייל גולן, שנחשד בביצוע עבירות מין בקטינות והתיק נגדו נסגר. חמישה חברי כנסת פנו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה למנוע את חלוקת הפרס לגולן. בין השאר כתבו בפנייתם, כי "הענקת האות לאמן זה פירושה הכשרת השרץ, ואיתות לחברה הישראלית כולה כי ניצול מיני של נערות - גם אם אין בכך גוון פלילי - הוא דבר נורמטיבי. בעוד שתרומתו המוזיקלית של גולן לתרבות הישראלית מוכרת לכל ואף אהובה על רבים, מעשיו הנלוזים הפכו אותו לשנוי במחלוקת. הוקרת האמן היא הוקרת האיש, והיא מהווה יריקה בפרצופן של נפגעות אלימות מינית בכך שהיא מסמלת כי בית הנבחרים הישראלי מעדיף באופן חד-משמעי את התוקפים על-פניהן. מי שניצל את מעמדו כדי לנצל קטינות, להסיע אותן ב'פותמוביל' ולהלעיט אותן סיגריות ואלכוהול, לא ראוי לכבוד מכנסת ישראל. אנו קוראים וקוראות לך לבטל את הענקת הפרס לאייל גולן".

שרת התרבות מירי רגב טלפנה אתמול לגולן ובירכה אותו על קבלת אות ההוקרה. רגב מסרה עוד כי "יקירי הזמר העברי, שנבחרו על ידי השדולה, מייצגים את התווים המוסיקלים של מזרח ומערב, מרכז ופריפריה. אני שמחה על עמידתה האיתנה של חברתי יו"ר השדולה חברת הכנסת נאוה בוקר, לנוכח הביקורות על הבחירה להעניק לאייל גולן את האות, לו הוא ראוי. אייל הוא אהוב הקהל, יוצר מעוטר בשבחים שזכה פעמים רבות בתואר זמר השנה וזמר העשור. אייל, אני גאה בבחירה הראויה בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully