וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבט מבודד הרג בחצים מיסיונר אמריקני שהגיע לחקור את האי שלו

21.11.2018 / 11:44

המשטרה ההודית עצרה שבעה דייגים שארגנו את הסיור של איש הדת באי סנטינל הצפוני, שבו חי שבט שמסרב ליצור קשר עם העולם החיצון. הוא ידוע כמי שתוקף זרים בחץ וקשת ונמצא על סף היעלמות

סרט תיעודי על השבט באי סנטינל הצפוני

אזרח אמריקני נהרג בעת שסייר באי מבודד של הודו שבו מתגורר שבט המתנגד למגע עם העולם החיצון - כך מסרה היום (רביעי) המשטרה המקומית. בתקשורת המקומית דווח כי האזרח האמריקני היה מיסיונר שרצה להכיר לחברי השבט את הנצרות והוא זוהה כג'ון אלן צ'או.

הביקורים באי סנטינל הצפוני, חלק מאיי אנדמן, מוגבלים ביותר על ידי ממשלת הודו, ותושביו ידועים כמי שיורים בחץ וקשת לעבר זרים המגיעים אליו. מספרם של חברי שבט הסנטינלסי נאמד בפחות מ-50.

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, המיסיונר האמריקני הותקף בחצים, אך המשיך ללכת. הדייגים ראו את חברי השבט כורכים חבל סביב צווארו וגוררים את הגופה, אך הם פחדו ונמלטו. עוד דווח כי צ'או ניסה להגיע לאי לפני שבוע, אולם הוא נכשל. הוא ניסה שוב יומיים לאחר מכן, ובמקרה זה הצליח. ברויטרס דווח כי הוא כבר ביקר באי בעבר.

חברי שבט באי שלחופי הודו. אתר רשמי
אנשי שבט באי סנטינל הצפוני/אתר רשמי

המשטרה עצרה שבעה דייגים שארגנו את הביקור באי המיוער הקטן. לפי דיווחים בהודו, גופתו של האמריקני, שנהרג בשבת, נמצאה על ידי הדייגים, אך המשטרה אמרה כי היא עדיין בתהליך של השבת הגופה.

הקונסוליה האמריקנית ב'צנאי, בירת מדינת טמיל נאדו שבדרום הודו, מסרה כי היא מודעת לדיווחים, אך סירבה להגיב מעבר לכך בשל שיקולי פרטיות.

פרופ' שיב ויסוונת'ן, סוציולוגית מבית הספר ללימודי משפט בג'ינדל, אמרה כי האי הוא אזור מוגן ולא פתוח לתיירים. "גודל האוכלוסייה המדויק של השבט לא ידוע, אבל היא מצטמצמת. על הממשלה להגן עליה", אמרה.

ציידים מגיעים לדוג לחופי האי, ולוכדים צבים, סרטנים ומלפפוני ים. ב-2006 הרגו אנשי השבט שני דייגים הודים שסירת נסחפה לאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האי סנטינל הצפוני, הודו, 2004. AP
האי סנטינל הצפוני/AP

ארגונים רבים בעולם, כמו Survival International, פועלים לשימור כמה שבטים החיים באיי אנדמן במשך יותר מ-60 אלף שנה. שני השבטים הילידים - ג'רוואה וסנטינלסי - הם ציידים-לקטים, וקשר עם העולם הסיכון יעמיד אותם בסכנת הידבקות במחלות. בשל הבידוד שלהם, הם ככל הנראה רגישים למחלות נפוצות כמו שפעת וחצבת.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully