וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חור של 5 מטרים: מנוף קרס על נושאת המטוסים היחידה של רוסיה

30.10.2018 / 17:34

"אדמירל קוזניצוב" עברה שדרוגים באחד הנמלים הצפים הגדולים ביותר בעולם, שטבע במים הקפואים וכמעט גרר עמו את הספינה. היא ניזוקה קשות כתוצאה מהתאונה והרשויות פתחו בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

נושאת המטוסים היחידה של רוסיה ניזוקה כשעברה עבודות תחזוקה אחרי שהרציף הצף שבו היא עוגנת טבע היום (שלישי) ומנוף קרס על סיפונה ויצר בו חור ברוחב של חמישה מטרים.

הספינה "אדמירל קוזנצוב" השתתפה במערכה שמנהלת רוסיה בסוריה כחלק ממפגן כוח של מוסקבה. היא עברה שיפצוים ושדרוגים באחד המסופים הימיים הצפים הגדולים ביותר בעולם הנמצא במפרץ קולה, שם הצי הצפוני של רוסיה פועל. היא הייתה אמורה לשוב לשירות ב-2021.

מושלת המחוז אמרה כי 71 איש חולצו עם תחילת טביעת הרציף. לדבריה, נושאת המטוסים הוצאה בהצלחה מהרציף בטרם הוא שקע לחלוטין. הרשויות פתחו בחקירה פלילית כדי לבדוק אם הופרו תקנות בטיחות. בנוסף לכך, אדם אחד נעדר ועוד ארבע מטופלים בעקבות מכת קור שקיבלו בטרם חולצו במים הקפואים.

ראש תאגיד בניית הספינות של רוסיה, אלכסיי רחמנוב, אמר לסוכנות הידיעות TASS כי הנזק שנגרם לנושאת המטוסים כתוצאה מקריסת המנוף שמשקלו 70 טונות היה משמעותי. הוא הוסיף כי החלקים החיוניים של נושאת המטוסים לא ניזוקו.

נושאת המטוסים שיוצרה בתקופת ברית המועצות כבר נקלעה לכמה מבוכות בשנים האחרונות.

נושאת המטוסים הרוסית אדמירל קוזנצוב. הצבא הרוסי, ספק 500
נושאת המטוסים הרוסית אדמירל קוזנצוב/ספק 500, הצבא הרוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully