וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף גרעיני: בלגיה סגרה את הכורים, והתושבים יתקשו להתחמם

תקלות ועבודות שדרוג הובילו לסגירת שישה מכלל שבעת הכורים במדינה, ש-40% מתצרוכת החשמל שלה מתבססת עליהם. לקראת החודשים הקשים, קוראות הרשויות לתשובים לגהץ פחות ולהיערך להפסקות חשמל

כור גרעיני מדרום-מזרח לבריסל, בלגיה, 2011. AP
כור גרעיני מדרום לבריסל/AP

שישה מתו שבעת הכורים הגרעיניים בבלגיה מושבתים בשל בעיות טכניות ושדרוגים שהם עוברים, והרשויות עברו לתכנית חיסכון לזמן חירום - כך דווח בגרדיאן הבריטי. האנרגיה הגרעינית מספקת כ-40% מתצרוכת החשמל של המדינה, הנוטה לסבול מהתנהלות כאוטית של הממשל.

בין הצעדים שיינקטו בשל המחסור באנרגיה עם תחילת החורף, במקרה של עומס יותר על אספקת החשמל - אורות בכבישים ייסגרו, הייצור התעשייתי יושעה והתושבים יחוו הפסקות חשמל של שלוש שעות ביום. התושבים הוזהרו מכך שחשבונות החשמל צפויים לגדול, על אף הקריאות לצמצם את הגיהוצים ולהשתמש בסיר בישול אחד.

בניסיון להתגבר על המחסור, הפעילו הרשויות תחנת כוח המונעת בגז מצפון לבריסל ושרת האנרגיה, מרי-כריסטין מרגהם אמרה לחברי הפרלמנט כי המדינה "מכוסה" עד לדצמבר, אבל המצב נותר לא ברור לקראת ינואר ופברואר.

עוד ידיעות מהעולם
דנמרק: סיכלנו ניסיון איראני לתקוף מנהיג ארגון בדלני בשטחנו
בפשיטה על מסיבה: סעודיה עצרה 19 פיליפיניות שחגגו את ליל כל הקדושים

שלג בבלגיה 11 בדצמבר 2017. AP
החורף בצרפת יכריע. שלג בבריסל, דצמבר/AP

הבלגים תלויים לא מעט במזג האוויר בשכנה צרפת, שמצדה לא תוכל לקיים את ההסכם שנחתם עם בלגיה לאספקת החשמל שלה אם היא תחווה גל קור בשטחה. בנוסף לכך, התגלו מכשולים טכניים בתכניות לייבא חשמל מגרמניה.

"אנג'י אלקטרבל", החברה שמפעילה את הכורים הגרעיניים, החלה בקמפיין הקורא לחברות תעשייתיות להפחית את השימוש בחשמל. לתושבים נאמר כי הם יכולים להתעדכן במתרחש דרך יישומון ייעודי.

"יש כוח משימה הפועל תחת משרד האנרגיה. אנחנו עוקבים אחרי המצב שבוע אחרי שבוע ומדווחים לשרה. אם נזדקק לאמצעים נוספים, זו האחריות שלה", נמסר מהחברה המפעילה את היישומון.

  • עוד באותו נושא:
  • בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully