וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקררות מול הפלסטינים? ארה"ב תאחד את הקונסוליה עם השגרירות בי-ם

19.10.2018 / 0:40

שר החוץ האמריקני פומפאו הודיע כי הקונסוליה האמריקנית האחראית על הקשר עם הפלסטינים בירושלים והגדה המערבית תוכפף לשגרירות ארצות הברית ותהפוך ל"יחידה לענייני פלסטינים" בתוך השגרירות. ברשות תוקפים: "הממשל האמריקני אימץ לחלוטין את הנרטיב הישראלי"

מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מתחם שגרירות ארה"ב בירושלים, בחודש מאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"צעד התייעלות" או התקררות נוספת ביחסי ארצות הברית והרשות הפלסטינית? שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הודיע אתמול (חמישי) כי הקונסוליה האמריקנית האחראית על הקשר עם הפלסטינים בירושלים והגדה המערבית תוכפף לשגרירות ארצות הברית ותהפוך ל"יחידה לענייני פלסטינים" בתוך השגרירות.

פומפאו אמר כי הוא הטיל על שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן להוביל את מהלך המיזוג בין הקונסוליה והשגרירות. ברשות הפלסטינית גינו את ההחלטה: "לסגירת הקונסוליה אין כל קשר להתייעלות"

משמעות המהלך היא כי פרידמן יהיה ממונה על הקשר עם הרשות, כאשר עובדי היחידה לענייני פלסטינים ידווחו לו במקום לדווח ישירות לוושינגטון. מדובר בשינוי משמעותי במדיניות האמריקנית. ממשלים קודמים הקפידו כי שני גופים שונים ינהלו את הקשר עם ישראל והפלסטינים.

לקריאה נוספת:
"לא עשו כלום בכביש הארור": דרך הדמים בחצר האחורית של ישראל
ליברמן: "שרים בקבינט עושים פוליטיקה קטנה על גבו של הרמטכ"ל"

מייק פומפאו, שר החוץ האמריקני: "לארה"ב ואירופה יש אינטרסים חופפים לגבי איראן". רויטרס
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, השנה/רויטרס

יש לציין כי הרשות הפלסטינית מחרימה את פרידמן ונציגיה טענו בעבר פעמים רבות כי הוא אימץ את עמדת ישראל. פומפאו לא הציג את המהלך כשינוי במדיניות, אלא כמהלך אדמיניסטרטיבי של התייעלות. "ההחלטה נובעת מהמאמצים שלנו להתייעל", אמר שר החוץ.

"זה לא מצביע על שינוי במדיניות של ארצות הברית בירושלים, בגדה המערבית או בעזה. כפי שהנשיא טראמפ אמר בדצמבר בשנה שעברה, ארצות הברית לא נוקטת עמדה לגבי הסדר הקבע לרבות גבולות". "הגבולות של הריבונות הישראלית בירושלים ייקבעו במשא ומתן בין הצדדים", הוסיף פומפאו.

עוד באותו נושא

שגרירות ארה"ב נחנכה בירושלים; נתניהו: "זהו יום היסטורי"

לכתבה המלאה
שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן בראיון לוואלה טוק 27.9.17 (לשימוש). ראובן קסטרו
רשות הפלסטינית מחרימה את השגריר כי הוא אימץ את עמדת ישראל. השגריר פרידמן ב-2017/ראובן קסטרו

הוא סיכם את דבריו ואמר כי "הממשל מחויב להשיג שלום בר קיימא בין הצדדים". בהתייחסות מרומזת להחרמה של פרידמן בידי הרשות, אמר פומפאו: "אנחנו מצפים להמשיך את הדיאלוג עם העם הפלסטיני, ובתקווה בעתיד גם עם ההנהגה הפלסטינית".

ברשות הפלסטינית תקפו הערב את ההחלטה. בכיר הרשות, סאיב עריקאת, פרסם הודעה לעיתונות בה נכתב: "ממשל טראמפ מבהיר שהוא עובד יחד עם ממשלת ישראל למען ארץ ישראל השלמה ולא למען שתי מדינות על בסיס קווי 67". לדבריו, "הממשל האמריקני אימץ לחלוטין את הנרטיב הישראלי כולל ירושלים, פליטים והתנחלויות, ולכן לסגירת הקונסוליה אין כל קשר להתייעלות".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully