הגברת הראשונה מלניה טראמפ מבקרת בפארק הלאומי בניירובי, קניה 5 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
הגברת הראשונה מלניה טראמפ מבקרת בפארק הלאומי בניירובי, קניה 5 באוקטובר 2018/רויטרס, רויטרס

כובע קולוניאליסטי וליטוף פילים: מסעה של מלניה טראמפ באפריקה

7.10.2018 / 11:15

הגברת הראשונה סיימה את ביקורה הראשון בתפקיד, אחרי שעברה בארבע מדינות ביבשת כדי לקדם את האג'נדה שלה למען ילדים. היא אמרה כי מצרה על כך שלבושה זוכה לתשומת לב רבה יותר מאשר דבריה, וציינה כי היא לא תמיד מסכימה בעלה

מלניה טראמפ סיימה אתמול (שבת) את ביקורה באפריקה, שהיה מסעה הראשון לבד כגברת הראשונה של ארצות הברית. היא אמרה כי המסר שלה במהלך ביקורה בגאנה, במלוואי, בקניה ובמצרים היה להראות לעולם ש"אכפת לנו".

המסע אפשר זמן שאלות נדיר לגברת טראמפ, שבחרה לענות לשאלות של עיתונאים למרגלות הספינקס בקהיר ותקפה את העובדה שלבושה זוכה לתשומת לב גדולה יותר מאשר עבודתה עם ילדים. היא ספגה ביקורת על כך שחבשה קסדה לבנה בזמן סיורה בספארי בקניה, מסוג שהיה חביב על ידי הכובשים האירופים בתקופה הקולוניאליסטית. זאת לא הייתה הפעם הראשונה שבה בגדיה מעוררים סערה.

רויטרס

היא גם נשאלה על התבטאות שיוחסה לבעלה בשנה החולפת, כשלכאורה אמר שמהגרים ממדינות אפריקה מגיעים מ"חורי תחת". נשיא ארצות הברית הכחיש זאת, והגברת הראשונה טענה כי הנושא לא עלה במהלך מסעה. "מעולם לא שמעתי אותו אומר דברים כאלו. זה היה מקור אנונימי ואני אשאיר זאת כך", אמרה.

טראמפ סירבה להשיב אם היא מאמינה לדבריה של המתלוננת הראשית נגד השופט ברט קבנאו, כריסטין בלייז פורד, ואמרה רק כי היא שמחה שלשניים ניתנה הזדמנות לדבר לפני מינויו הרשמי של קבנאו לשופט בבית המשפט העליון.

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מלניה גם הודתה שהיא לא תמיד מסכימה עם הציוצים של בעלה וכי היא מספרת לו את דעתה עליהם. לדבריה, לעתים הוא מקשיב לה, ולעתים לא. "אני נותנת לו את הדעות והעצות הכנות ביותר שלי", אמרה. "יש לי קול ודעה משלי, וזה חשוב מאוד עבורי שאני יכולה להביע את מה שאני מרגישה".

הגברת הראשונה התמקדה בביקורה בקידום הנושא המרכזי שלי, סיוע לילדים, כשעצרה בבתי חולים, בבתי ספר ובבית יתומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully