וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לשכנע מישהו שאתם לא רובוטים? זו המילה שאתם צריכים להגיד

5.10.2018 / 0:37

זוכרים את מבחן טיורינג? ובכן מחקר חדש בארצות הברית ביקש מאנשים לבחור מילה אחת שתשכנע בן אנוש שהם לא רובוטים. השלב הבא במחקר והתשובה היו הרבה יותר מפתיעים

סיפור בדקה/וואלה

בסרטון - הסטודנטים לא הבינו כל הסמסטר שעוזרת ההוראה היא אינטליגנציה מלאכותית

ב-1950 ייסד המדען הידוע אלן טיורינג את מה שנודע כ"מבחן טיורינג", בניסיון לבדוק האם מכונות מסוגלות לחשוב. בדרך כלל, מעורב בו חוקר אחד המקיים דיאלוג בשפה טבעית (ובערוץ תקשורת טקסטואלי בלבד) עם שני גורמים אותם הוא לא יכול לראות - האחד אדם, השני מכונה. אם החוקר לא מסוגל לקבוע מי זה מי, הרי שהמכונה עברה.

אבל כל זה היה לפני זמן רב. כעת, חוקרים של מכון MIT היוקרתי בצוותא עם אוניברסיטת פנסילבניה ניסו לעשות בערך אותו הדבר, רק בצורה אחרת. החוקרים מצאו אלף משתתפים, ושאלו אותם שאלה זהה: אם הייתם יכולים לבחור רק מילה אחת כדי לשכנע בן אנוש שאתם לא רובוט, באיזו מילה הייתם משתמשים?


עוד בנושא:

לא לפני הילדים: הסלפים הנועזים ומביכים של האמהות הגרועות בעולם
אנשים באובססיה לנסות את אתגר החלפת הידיים הקריפי הזה
"אתגר החוטם" משגע את הרשת: צפו בכלבלבים שיוציאו אתכם מהדיכאון

רובוט מהורהר. ShutterStock
נראה אותך חושב על זה/ShutterStock

אלף המשתמשים הציעו 400 מילים שונות. המילים שחזרו על עצמן הכי הרבה הן אלה שרובוטים, כביכול, לא באמת מבינים - נניח, "אהבה" ו"נשמה", והיו גם "חמלה" ו"רחמים" ו"בבקשה".

לאחר מכן, חילקו החוקרים את המילים לקטגוריות שונות. קבלו, אם כך, את המילים המובילות בכל הקטגוריות השונות: אהבה, בבקשה, חמלה, אנושי, אמפתיה, רובוט, בננה, חי ו... קקי. כן, קקי.

השלב הבא היה להראות ל-2,000 משתתפים חדשים קומבינציה רנדומלית של המילים שלעיל, ולבחור את המילה שלדעתם נבחרה על ידי בן אנוש ולא על ידי רובוט. המילה בה רוב האנשים בחרו? ניחשתם נכון: קקי.

בקיצור, אם אי פעם תצטרכו להוכיח שאתם אנושיים ולא רובוטים, תזכרו מה להגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully