וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סרט "חתרני": רגב דורשת לבחון המימון לפסטיבל חיפה

17.9.2018 / 14:23

בעקבות תלונות על שני סרטים "אנטי ישראלים" שיוקרנו בפסטיבל חיפה, קוראת שרת התרבות לשר האוצר "לטפל במציאות האבסורדית, שפעילות של גופים נתמכים, הפוגעים במדינת ישראל ערכיה וסמליה, לא מטופלת"

יונה יהב ומירי רגב.
יונה יהב ומירי רגב

שרת התרבות מירי רגב פנתה (שני) לשר האוצר משה כחלון בדרישה לבחון את המימון לפסטיבל הסרטים בחיפה שנפתח במוצאי שבת, זאת בעקבות הקרנת סרטים "חתרניים" כלשונה, אשר פוגעים במדינת ישראל. רגב זועמת על הקרנת הסרטים "אאוט" ו"עכו חלומות".

לפני מספר ימים כתב ארגון "בצלמו" לשרה רגב כי הסרט "אאוט" משמיץ ומעליל עלילות על חיילי צה"ל. מדובר בסרט עלילתי שיצר סטודנט מאוניברסיטת תל אביב בשם אלון סהר, כפרויקט הגמר שלו. בחודש שעבר הוא הוקרן בבכורה בפסטיבל לוקרנו היוקרתי בשווייץ. בארגון "בצלמו" טענו כי עלילתו "שקר גמור", ולפיכך קראו לרגב, לשר התיירות ולראש העיר חיפה לבטל את הקרנתו "שמוציא את דיבתנו רעה".

במכתבה לכחלון דרשה רגב "לטפל במציאות האבסורדית, שפעילות של גופים נתמכים, הפוגעים במדינת ישראל ערכיה וסמליה, לא מטופלת". עוד הדגישה: "הסמכות לטפל בנושא נמצאת בידיך ותחת אחריותך על פי חוק ולצערי, על אף פניותיי החוזרות ונשנות אל מול ריבוי ההפרות לכאורה, דבר לא נעשה על ידך ועל ידי משרדך".

טקס פתיחת פסטיבל הסרטים בחיפה ה-28. נמרוד סונדרס
יונה יהב/נמרוד סונדרס

"סביר מאוד להניח שחברי הארגון אפילו לא ראו את הסרט", אמר הבמאי, אלון סהר, 33."הם כנראה גם לא שירתו בגדה המערבית אם הם לא יודעים מה הם מיפויים. הטרלה על יוצרי סרטים בישראל הפכה לתופעה מדאיגה. אני כבר רגיל להשמצות, הייתי בסרט הזה ולמעשה - בדיוק על זה נכתב הסרט". לדבריו, "אאוט" הוא "ניסיון להתבונן בצד ההפוך ולייצר פורטרט של בחור צעיר בשם גיא. חייל משוחרר צעיר שמצטרף לארגון ימין המנסה לפגוע בשמו הטוב של ארגון זכויות אדם ומנצל את המצלמה ככלי נשק פסיכולוגי גם בישראל וגם בשטחים".

הוא הוסיף: "אין לי בעיה לנהל ויכוחים מושכלים, אבל בימים אלה אני עובד על הסרט הבא שלי ולא אתן להם לבזבז לי עוד זמן על תגובות להשמצות".

בעיריית חיפה מסרו כי פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה מקיים שלוש תחרויות לקולנוע ישראלי וכי את המיון המקדים לתחרויות מבצעות ועדות לקטורים נפרדות ועצמאיות. "הסרט הנדון נבחן על ידי שתי ועדות לקטורים שהופקדו על מיון הסרטים לתחרות הקולנוע הישראלי הקצר. שני הצוותים החליטו שהסרט "אאוט" ראוי ומתאים להשתתף בתחרות.. הנהלת הפסטיבל אינה רשאית להתערב בהחלטות הועדות הממיינות מטעמים מובנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully