וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל חימשה מורדים בדרום סוריה כדי להרחיק את איראן"

המגזין "Foreign policy" מדווח כי ישראל העבירה נשק וציוד צבאי לארגונים שסייעו במניעת התבססות כוחות הנתמכים על ידי איראן במעוזים הסמוכים לגבול רמת הגולן. כמו כן דווח כי ישראל העבירה משכורות לטובת הארגונים. החימוש הועבר דרך המעברים ששימשו לסיוע הומניטרי

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ישראל חימשה ומימנה בחשאי לפחות 12 קבוצות מורדים בדרום סוריה זאת כדי להרחיק כוחות איראניים מגבול הגולן - כך דיווח היום (חמישי) המגזין "Foreign policy". הארגונים שנתמכו סייעו במניעת התבססותם של כוחות הנתמכים בידי איראן בעמדות לאורך גבול ישראל.

בין השאר בוצעה העברה של רובי סער, מקלעים, מרגמות וכלי רכב. ההעברה שהסתיימה בחודש יולי, בוצעה דרך שלושת המעברים ששימשו עד כה את ישראל להכנסת ציוד וסיוע הומניטרי לתושבי דרום סוריה שסבלו ממלחמת האזרחים.

לקריאה נוספת:
יותר מ-200 מטרות בשנה וחצי: צה"ל חושף את היקף התקיפות בסוריה
דיווח: איראן הבריחה נשק לחיזבאללה בטיסות מסחריות ללבנון

כפר סייד אל גולן, 24 ביולי 2018. ראובן קסטרו
הקרבות בדרום סוריה מגבול ישראל לפני כחודשיים/ראובן קסטרו

עוד דווח כי ישראל דאגה לשכר עבור לוחמי הארגונים. מורדים ועיתונאים מקומיים דיווחו כי שולמה ללוחמים משכורת גובה 75 דולרים לחודש, וכן סופקו כספים נוספים שנועדו לרכישת נשק סורי בשוק השחור.

על פי ההערכות, התשלומים והסיוע שישראל קיבלה לכאורה, יצרו ציפייה בקרב הארגונים לפיה האחרונה תתערב עם כוחות אסד יתקדמו לעבר דרום סוריה. אולם על פי הדיווח, כשישראל לא עשתה זאת בקיץ האחרון, הארגונים חשו נבגדים. "זה לקח שלא נשכח לעולם לגבי ישראל", אמר לוחם באחת מהקבוצות הללו למגזין. "לא אכפת לה מהאנשים. לא אכפת לה מהאנושות. כל מה שחשוב לה זה האינטרסים שלה".

עוד באותו נושא

מחסני ענק וכניסה תת קרקעית: זה היעד האיראני שהופצץ בסוריה

לכתבה המלאה
אוהלים של פליטים סורים בגבול 17 ביולי 2018. ראובן קסטרו
אוהלי הפליטים בדרום סוריה סמוך לגבול ישראל, יולי 2018/ראובן קסטרו

בזמן שחלף מאז, צבא אסד ביסס את שליטתו בדרום סוריה וישראל המשיכה במקביל לפעול נגד מטרות איראניות בשטח המדינה. אתמול הצהיר ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "ישראל נחושה למנוע מאיראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. אנחנו פועלים בתקיפות נגד הניסיונות הללו וגם נגד הניסיונות לייצר נשק מדויק - בכל הזירות, קרובות ורחוקות".

לפני יומיים חשפו גורמים בצה"ל כי מאז 2017 הותקפו 202 מטרות בסוריה, שנועדו למנוע התבססות איראנית גרמו לכך שהאיראנים פינו בסיסים בסוריה, ועצרו הברחות נשק.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully