וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי פרשת ההטרדות המיניות עומד איש שהפך חנות קטנה לאימפריה

22.8.2018 / 9:46

הראל ויזל, שעומד במרכז הפרשה במסגרתה סיפקו נשים עדויות על הטרדות מיניות, הוא מלך רשתות האופנה בישראל ובעלי קבוצה ששווה מאות מיליוני דולרים. אם יפרוש מתפקידו, זו עשויה להיות נקודת מפנה משמעותית בעסקי קבוצת פוקס. בינתיים המניה בבורסה צונחת

הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס בבורסה לניירות ערך בת"א, 5 בספטמבר 2010. ראובן קסטרו
מנכ"ל פוקס, הראל ויזל/ראובן קסטרו

עדויות של נשים על הטרדות מיניות נחשפו אמש בתחקיר חדשות עשר, לפיהן מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס, שחולשת על רשתות אופנה מהמובילות בישראל, הציע להן הצעות מגונות במהלך שיחות עסקיות. לאחר העדויות צנחה היום (רביעי) מניית פוקס בבורסה לניירות ערך בתל אביב ב-5.89%. הראל ויזל, שעומד במרכז הפרשה, הוא מלך רשתות האופנה: הקבוצה בשליטתו מפעילה 323 חנויות ביגוד ברחבי הארץ ועשרות בחו"ל. בין היתר היא זכיינית בלעדית לשיווק מוצרי הספורט של המותג נייקי בקנדה.

ויזל בן 52, מתגורר בסביון, נשוי ואב ל-3 ילדים. הוא ובני משפחתו מחזיקים מחצית ממניות החברה בשווי של כחצי מיליארד שקל. ויזל עצמו מקבל מהחברה שכר, בונוסים והטבות בעלות ממוצעת של כ-450 אלף שקל לחודש.

קבוצת פוקס, שמשמשת ספונסרית של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב לפי שווי של מיליארד שקל. לפוקס נוכחות גבוהה בכל קניון אופנה בישראל, והיקף מכירותיה כ-1.7 מיליארד שקל בשנה. פוקס נחשבת לחברה הרווחית והצומחת ביותר בענף.

חנות פוקס. תמר מצפי,
323 חנויות בארץ. פוקס/תמר מצפי

התחיל לעבוד בגיל 17

ויזל הוא דור שני למשפחה שהחלה את דרכה העסקית בחנות בגדים קטנה ברחוב ביאליק במרכז רמת גן. בחנות שיווקה המשפחה טקסטיל מתוצרת המפעל שבבעלות אברהם פוקס, ומשם קיבלה החנות והרשת את שמה. ויזל, שעובד בחברה מגיל 17, פיתח את הרשת והפך אותה לגדולה בענף. הוא הצמיח את פוקס בסיוע מסעות פרסום רעשניים, שהעסיקו את צמרת הדוגמניות בישראל.

ויזל ידוע בכריזמה שלו, בגישתו הישירה וביכולת המיקוח שלו, שבזכותם הוא מצליח, בין היתר, להשיג מיקומים מרכזיים במרכזי הקניות. הוא מתמודד בהצלחה לא רק עם מתחרים חזקים אלא גם מול יבוא אופנה באמצעות אתרי הקניות באינטרנט. בשנה האחרונה הוא התייצב בראש מאבקם של משווקי האופנה נגד העדפות המס לקונים באתרי האינטרנט.

במאבקו העסקי מפגין ויזל יצירתיות רבה: הוא מייבא מותגים פופולריים, שעד לאחרונה יכלו הישראלים לקנות רק בחו"ל, ומשווק אופנה באמצעות חנות אינטרנטית שהחלה פוקס להפעיל בשנה שעברה. ויזל הוא מנהל העסקים הראשי של פוקס והכוח המניע אותה. אם ייאלץ לפרוש מתפקידו עשויה הפרישה להיות נקודת מפנה משמעותית בעסקי פוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully