וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים טוענים: משה רבנו היה מסטול כשקיבל את לוחות הברית

13.8.2018 / 0:02

תיאוריית הקונספירציה לפיה משה היה תחת השפעת הסם הפסיכדלי החזק דימתילטריפטאמין במעמד הר סיני מקבלת חיזוק ממומחה רפואי הטוען כי בנוסף, הצום בו שהה משה כשקיבל את לוחות הברית עוררו אצלו הזיות קשות

הטריילר לסרט "עשרת הדיברות"/The Ten Commandments - Movie Trailer

בווידאו - הטריילר לסרט "עשרת הדיברות"

תיאוריה שנויה במחלוקת מצליחה לחזק את הדיון האקדמי ההולך וגובר, לפיו סמים מילאו תפקיד מרכזי במעמד הר סיני. לדברי חוקר הדת ד"ר ריק סטרסמן, משה רבנו היה בטריפ של הזיות קשות כשקיבל את לוחות הברית, וזאת לאור השפעת הסם הפסיכדלי החזק דימתילטריפטאמין.

בראיון ל"דיילי סטאר אונליין", ד"ר סטרסמן, פסיכולוג קליני מבית הספר לרפואה באלבקרקי, ניו מקסיקו, ניסה להסביר מדוע משה היה במצב הזייתי במהלך שהותו על הר סיני, וטען שההתגלות האלוהית בהחלט קשורה למצבו המעורער. הוא אמר: "ישנן חזיונות וקולות המוזכרים באופן קבוע בתנ"ך, הדומים באופן מדהים לפנומנולוגיה של ההתנסות ב-DNT". סטרסמן התעקש להדגיש שזה לא בהכרח אומר שמשה צרך באופן אקטיבי סמים פסיכדליים - אלא יתכן שאלה יוצרו בגופו באופן טבעי. הוא אמר: "אין שום הוכחה שהוא הושפע מגורמים חיצוניים. סביר יותר להניח שקרה לו משהו במערכת העצבים המרכזית המעורר חזיונות, וזה המקום בו סמים אנדוגניים כמו ה-DMT נכנסים לפעולה".

משה רבנו. ShutterStock
משה רבנו היה מסומם כשקיבל את לוחות הברית?/ShutterStock

עוד בנושא:

זה כנראה ההסבר הכי מופרך ששמענו ליציאת מצרים
נמצא פתרון לתעלומת ארון הברית האבוד - בחפירות ליד ירושלים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully