וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנעה ללחצים? איוונקה טראמפ סוגרת את מותג האופנה שלה

24.7.2018 / 22:25

אחרי חרם צרכנים שהוביל לירידה במכירות, ביקורת קשה על ניגוד עניינים, הטלת מגבלות ופרישה מהניהול השוטף של החברה - בתו של נשיא ארה"ב, המשמשת כיועצת בכירה בבית הלבן, הודיעה הערב (שלישי) כי תסגור את מותג האופנה שבבעלותה ותתמקד בעבודתה הפוליטית

איוונקה טראמפ. GettyImages
"אני לא יודעת מתי או האם אי פעם אשוב לעסק הזה, אבל אני יודעת שהמיקוד שלי בעתיד הנראה לעין הוא בעבודה שאני עושה כאן בוושינגטון". איוונקה טראמפ/GettyImages

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית ויועצת בכירה בבית הלבן, הודיעה הערב (שלישי) כי תסגור את מותג האופנה שלה. החברה בבעלותה, שהיא למעשה לייבל הקרוי על שמה, מכרה בגדים ואביזרי אופנה כמו תיקי יד, נעלי עקב ובשמים, ומטה הארגון וחנות הדגל ממוקמים - איך לא - במגדל טראמפ המפורסם בניו יורק. ל-18 העובדים המועסקים במותג נמסרה הודעה רשמית על סיום פעילות החברה.

בהצהרה מטעמה של טראמפ נכתב כי סגירת החברה מגיעה על רקע החלטתה להישאר בוושינגטון ולהתמקד בעבודתה כיועצת, וכן לאור המגבלות השונות בנוגע לניהול העסק במקביל לעבודתה בבית הלבן. "כשפתחנו את המותג, לא יכולנו לחזות כמה הוא יצליח", היא מסרה לכלי התקשורת. "אחרי 17 חודשים בוושינגטון, אני לא יודעת מתי או האם אי פעם אשוב לעסק הזה, אבל אני יודעת שהמיקוד שלי בעתיד הנראה לעין הוא בעבודה שאני עושה כאן בבית הלבן. לכן, לקבל את ההחלטה הזו כעת היא הדבר ההוגן היחיד עבור הצוות והשותפים שלי". עוד הוסיפה איוונקה: "אני אסירת תודה לצוות העובדים המדהים שהיווה השראה לכל כך הרבה נשים, כולל אותי. אמנם לא נמשיך יחד בדרך המשותפת שלנו, אבל אני יודעת שכל אחד מהם ישגשג בפרק הבא".

איוונקה טראמפ. GettyImages
הפכה מחביבת הקהל לאישה שנואה ומושמצת/GettyImages

על איוונקה טראמפ נמתחה ביקורת על כך שהמשיכה להחזיק במותג במקביל לעבודתה כיועצת, בנימוק שהדבר עלול להוות ניגוד עניינים. זמן קצר לאחר כניסתה לעבודה בבית הלבן בשנה שעברה, היא הפסיקה לעסוק בניהול השוטף של החברה. בנוסף, על המותג הוטלו מגבלות שונות כדי להפחית את הפוטנציאל לניגוד עניינים בעת שטראמפ משמשת בתפקידה.

עם זאת, בתו של הנשיא לא התייחסה בהודעתה לשאלה האם הקריאות לחרם מצד מתנגדיו של אביה, הנשיא טראמפ, היוו את אחד הגורמים לסגירת העסק. כזכור, זמן קצר לאחר הבחירות החלו קבוצות של מתנגדי טראמפ לקרוא להחרמת המותג, וחנויות כלבו גדולות דוגמת נורדסטרום והדסון ביי הפסיקו לשווק את מוצריו, בנימוק של מכירות נמוכות. אל מול הקריאות לחרם, יצאה אל המצלמות קליאן קונווי, יועצת בכירה לנשיא, והמליצה לצופים לרכוש ממוצרי המותג.

עוד באותו נושא

בזמן טרפת השופינג: חנות הדגל של איוונקה טראמפ נפתחה - ולאיש לא אכפת

לכתבה המלאה
החנות של איוונקה טראמפ במגדל טראמפ בשדרה החמישית של ניו יורק. GettyImages
החנות של איוונקה במגדל טראמפ במנהטן/GettyImages
איוונקה טראמפ. GettyImages
יש יתרונות ויש חסרונות. איוונקה ואביה הנשיא טראמפ/GettyImages
איוונקה טראמפ ג'וזף ג'ארד קושנר. GettyImages
עם הבעל והילד בדרך לחופשה משפחתית/GettyImages
טקס פתיחת השגרירות שגרירות ארצות הברית ארה"ב ירושלים איוונקה טראמפ. רויטרס
בטקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, כנציגת ממשל טראמפ, מאי 2018/רויטרס
איוונקה טראמפ בישראל- בתו של נשיא ארה"ב נחתה בארץ ותשתתף בטקס לקראת פתיחת השגרירות בירושלים. רויטרס
איוונקה טראמפ נוחתת בישראל, מאי 2018/רויטרס
איוונקה טראמפ. GettyImages
ביוש, מחכים לכותרת הבאה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully