וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל החברות שתומכות בשביתת הלהט"ב והאם מותר לשבות? | המדריך המלא

מאות מחו בתל אביב נגד חוק הפונדקאות. חברות רבות בהן IBM, פייסבוק, רשות שדות התעופה וחברות פרסום רבות הצטרפו למאבק נגד החוק והתירו לעובדים שלא להגיע לעבודה ביום ראשון. גם ההסתדרות תשתתף במחאה. מה אומר החוק המתוקן? ומה לגבי עובדים שמעסיקיהם לא הצטרפו?

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ליר שפיגלר

מאות בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לצעדה של ארגוני הלהט"ב בתל אביב במחאה על חוק הפונדקאות, שאושר בכנסת בנוסח שמונע מבני זוג גאים להיעזר בשירותיה של פונדקאית על מנת להביא ילד לעולם. לדברי מארגני הצעדה "ממשלת ישראל נמצאת במלחמה נגד אזרחיה הלהט"בים. היא מפעילה את כל התותחים בכל החזיתות.
היא מנותקת מהא/נשים ברחוב שמחבקים אותנו ומאמינים בזכויותינו ועומדים לצידנו במאבקינו להסדרת זכויותינו המלאות. אנו דורשות שוויון בכל תחומי החיים, לרבות בהקמת משפחה ורישומה כמו כל אדם אחר. נמשיך להאבק בימים ובשבועות הקרובים עד שנקבל את מה שמגיע לנו!".

אתמול, שעות אחדות לאחר שהכנסת אישרה את חוק הפונדקאות, קראה האגודה למען הלהט"ב לנמנים עם הקהילה לשבות ביום ראשון ולא להתייצב למקומות העבודה במחאה על החקיקה. במסגרת זו, האגודה פנתה על כמה מהמעסיקים הגדולים במשק, בהם גם גופים במגזר הציבורי וביקשה מהם לתמוך בעובדים שיבקשו שלא להתייצב לעבודה או לחלופין להשביתם בעצמם.

בנוסף, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אישר היום לעובדים להט"בים לקחת חלק במאבק. במסמך שהוציא לכלל האיגודים המקצועיים בארץ קרא ניסנקורן להנהלות ולוועדים לאפשר לעובדים מהקהילה לשבות "מבלי לפגוע בזכויותיהם". גם עובדי רשות שדות התעופה יורשו להיעדר מעבודתם במהלך שביתת הלהט"ב. בעקבות זאת, התריעו ברשות כי הדבר עלול ליצור מחסור בכוח אדם שיביא לעיכובים בלוח הטיסות בנתב"ג.

מלבד השביתה, האגודה הודיעה כי תקיים הפגנה נוספת שתתקיים באותו יום בשעה 19:00 במסגרתה תתקיים צעדה מכיכר רבין בתל אביב עד לכיכר הבימה. לקראת ההפגנה נחסמו בתל אביב רחובות ברחובות שבין כיכר רבין לכיכר הבימה בתל אביב. במסגרת זו ייחסמו הרחובות אבן גבירול בין דוד המלך למרמורק לכיוון דרום, מרמורק בין אבן גבירול לשדרות רוטשילד, ושדרות רוטשילד בין רחוב החשמונאים לכיכר הבימה.

הפגנת הלהט"ב נגד חוק הפנדקאות 19 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נוספת תתקיים ביום ראשון הקרוב. מפגינים בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -
הפגנת הלהט"ב נגד חוק הפנדקאות 19 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
משתתפי הצעדה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, -

כ-40 חברות ובתי עסק כבר הודיעו כי הם מצטרפים לשביתה, או לחלופין יאפשרו לעובדים להט"בים שלא להגיע לעבודה ביום ראשון. בין החברות הבולטות שכבר הודיעו כי הם מצטרפים למהלך: משרדי הפרסום מקאן תל אביב, גיתם וטוויסטד; חברות ההייטק והטכנולוגיה - מייקרוסופט, פייסבוק, מלאנוקס, לוג'יק, אלברט טכנולוגיות, נטורל אינטליג'נס, IBM, זאפ גרופ, מטריקס ו-eBay ישראל.

למאבק הצטרפו גם נמל חיפה, משרדי עורכי דין, בהם אוסנת נווה ושות', אפשטיין רוזנבלום מעוז וגורניצקי ושות', הרצוג פוקס נאמן. גם משרד האדריכלים ראסט, המסעדות גליס, בייקרי, טאיזו ויא-פאן, חברת התיירות אגודה, הודיעו כי יקחו חלק. חנויות istore של אפל יסגרו את סניפיהן בתל אביב, באר שבע וברעננה למשך שעה. עסקים וגופים נוספים בולטים ברשימה: חברת טבע, אלן קאר, פרוקטור אנד גמבל, סער הוצאת ספרים, חברת מטב דש, סודה-סטרים, חברת האופנה קום איל פו, עיריית תל אביב, המועצה האזורית עמק הירדן, עיריית גבעתיים, בית החולים איכילוב ומד"א; פלייטיקה, קבוצת סלקום, שופרסל, קרן סינגולריטים, ישראכרט, משרד ברנע, קסטרו, ישראייר, ההסתדרות הרפואית ונטפים.

מלבד ההצטרפות לשביתה, מלאנוקס ומיקרוסופט הודיעו כי הם יתמכו בכל עובד שיחליט לעבור הליך פונדקאות ויעניקו לו מענק של 60 אלף שקלים ותוספת חודש חופשת לידה. גם ב- eBay ובפייסבוק קראו לעובדים לפנות לקבלת סיוע במימון הליכי פונדקאות.

(עדכון ראשון 12:22)

הפגנת הלהט"ב נגד חוק הפנדקאות 19 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים מתאספים בכיכר רבין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

ח"כ לבני: לא נשתוק מול אפליה; "יש עתיד" יזמו פגרה עקב אפליית הקהילה הלהט"בית

יש עתיד יזמו כינוס פגרה מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות אפליית הקהילה הלהט"בית בחוק הפונדקאות. הם מסרו כי "בעקבות אישור החוק שהפך את חברי הקהילה הלהט"בית לאזרחים סוג ב' יש עתיד, יחד עם יו"ר המטה הגאה של המפלגה עידן רול, ובשיתוף עם עודד פריד מהאגודה למען הלהט"ב יוזמת כינוס פגרה מיוחד של הכנסת".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר כי "בישראל 2018 זה בלתי מתקבל על הדעת שיחוקקו חוק המפלה קהילה שלמה. עוד לא מאוחר, אפשר לתקן את חוק הפונדקאות כך שיכלול גם אבות. אני קורא לראש הממשלה ולסיעות הבית להתכנס לדיון מיוחד בנושא. אבא ואבא זו גם משפחה." ח"כ עפר שלח הוסיף כי "בגידתו המבישה של נתניהו בקהילה ישראלית חשובה וגאה היא אות קלון על מצחו של ראש ממשלה מפלג ומשסע.לא ניתן לו לחמוק מאחריות בהבטחות ריקות".

ח"כ ציפי לבני אמרה בהפגנה כי "השקרים של ראש הממשלה יצרו אנרגיות ששנים לא ראיתי. זה מרגש, השבוע נותר ניצוץ וזה כבר לא עניין של הקהילה". עוד הוסיפה ח"כ ליבני כי "זה המאבק של כולנו. הרוב הזה לא ישתוק יותר מול אי שוויון ואפליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully