וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "כל חייל סורי שיימצא באזור החיץ - מסכן את נפשו"

10.7.2018 / 13:01

שר הביטחון סייר עם צוותו על גבול רמת הגולן והבהיר כי ישראל תקפיד על הרכבי והיקפי הכוחות ברצועות הסמוכות לגבול בהתאם להסכמים. הוא אף התייחס להתמקמות הפליטים סמוך לגבול ואמר כי ישראל תהיה מוכנה להעביר סיוע, אך לא לכניסה לשטחה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר הבוקר (שני) ברמת הגולן, זאת בצל ההסלמה בלחימה בין צבא אסד לארגוני המורדים בדרום סוריה, התמקמות פליטים סורים סמוך לגבול, וזליגת ירי לאזור החיץ. "חשוב להבהיר בנוגע להסכם ההפרדה מ-74': הבהרתי למפקדים ולנציגי אונדו"ף כי מבחינתנו כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו", אמר ליברמן.

"גם בנוגע לרצועות הנוספות סמוך לגבול, נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74", הוסיף ליברמן. הוא התייחס גם להתבססות כוחות איראניים בדרום סוריה וציין כי ישראל מזהה פעולותיהם של "ציר הרשע" באזור. "אנחנו רואים את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורית. מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור".

"עצם הנוכחות האיראנית בסוריה מבחינתנו זה דבר בלתי סביר", אמר שר הביטחון. "אנחנו לא מוכנים לקבל נוכחות איראנית בסוריה בשום מקום וכמו שבוודאי שמעת לא פעם, אנחנו נפעל נגד כל התבססות איראנית בסוריה. לגבי נסיגה של 40 ק"מ או 80 ק"מ, זה לא משנה. לכן אנחנו ברגע שמזהים נוכחות איראנית פועלים וככה זה גם יימשך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור ברמת הגולן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
השר ליברמן ברמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"מבחינתנו משטר אסד הוא האחראי לכך", המשיך ליברמן. "הוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר ועל שיתוף הפעולה של המאמץ שלהם להקים פה תשתיות טרור".

ליברמן ואנשיו צפו מהגבול במאהלי הפליטים הסוריים שהוקמו בעקבות התכתשות משטר אסד והמורדים במחוז דרעא שבדרום המדינה. "אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע הומניטרי, אבל לא מוכנים לקבל שום פליט בשטחנו", הבהיר.

עוד באותו נושא

ישראל סגרה את מעבר כרם שלום; חמאס: "פשע נגד האנושות"

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור ברמת הגולן. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן ברמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בהמשך דבריו, ליברמן התייחס גם למצבה של רצועת עזה הקורסת, ולהכרזה על סגירת מעבר כרם שלום. "מה שעובר בכרם שלום זה מזון ותרופות, יתר הדברים לא יעברו", הצהיר "אני מקווה שזה מסר שנקלט אצל ראשי החמאס ונראה הפסקה מידית בכל ההצתות, הבלונים והפרובוקציות שראינו לא רק בשלושת החודשים אחרונים"

סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן ברמת הגולן  10 ביולי 2018. שלומי גבאי
סייר בגבול רמת הגולן. שר הביטחון ליברמן, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully