וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תאונה קטלנית באתר בנייה: ההרוג ה-20 מתחילת השנה

1.7.2018 / 15:44

מהראן מיעארי, פועל בן 28, נפל מהקומה השישית באתר בנייה בקריית אתא וחובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו. 2 פועלים נוספים נפצעו בתאונות ברחבי הארץ

אתר הבנייה בו קורה נפל על פועל, גני תקווה. 6 במרץ 2017. מד"א
תאונה באתר בנייה/מד"א

תאונה קטלנית נוספת בענף הבנייה. מהראן מיעארי, פועל בניין בן 28 מכפר מכר שבגליל העליון, נפל אל מותו מהקומה השישית של אתר בנייה בקריית אתא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לאתר הבנייה ברחוב זבולון בעיר קבעו את מותו של הפועל. מיעארי הוא ההרוג ה-20 בענף הבנייה מאז תחילת השנה.

במקביל לאירוע זה, נפצעו עוד שני פועלים באתרי בנייה ברחבי הארץ. פועל כבן 40 נפל מגובה באתר בנייה בעוספיה ונפצע באורח בינוני עד קשה. פועל נוסף כבן 35 נפל מגובה של כ-5 מטר על משטחי ברזל בזמן עבודה בכפר יהושע ונפגע בביטנו.

היום פרסם ארגון קו לעובד את הדוח החצי שנתי שלו בנושא תאונות העבודה בבניין. לפי הדוח חלה עלייה של 20% במספר ההרוגים בענף הבנייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. משרד העבודה קבע בתוכניתו לשנת 2018 יעד של הורדת מספר ההרוגים בתאונות עבודה ב-10%. עוד עולה מהדוח כי החברות המובילות במספר ההרוגים הם שיכון ובינוי, סולל בונה ודונה חברה להנדסה ובניין. ב-70% מתאונות העבודה בבניין הגורם הוא נפילה מגובה. 47% מההרוגים בתאונות בניין הם עובדים פלסטינים תושבי שטחים ו-32% הם ערבים אזרחי המדינה.

"היום קוברים את ההרוג מספר 20 מתחילת שנת 2018 שנפל אל מותו באתר בנייה בקרית אתא", אמר ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה. "לצערי מקבלי ההחלטות ובראשם שר העבודה והרווחה חיים כץ לא השכילו להבין שמדינת ישראל נמצאת בראש הפרימידה מבחינת הפצועים וההרוגים בענף הבנייה ויש לנקוט בפעילויות אגרסיביות לשינוי המאזן כנגד הקבלנים שמפקירים את הפועלים הכי חלשים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully