וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים שלכם חשופים לזיהום אוויר יותר מכם, והסיבה לכך מפתיעה

1.7.2018 / 0:00

דו"ח חדש מצא כי ילדים חשופים ביותר מ-30 אחוזים לזיהום אוויר בהשוואה למבוגרים והסיבה לכך נעוצה במבנה הגופני שלהם. אז מה ההמלצות לגבי צמצום החשיפה? תלכו ברגל

אגזוז של מכונית. ShutterStock
בדיוק בגובה של הילדים שלכם. אגזוז של מכונית/ShutterStock

ילדים פגיעים יותר להרבה מאוד דברים, אבל מסתבר שגם לזיהום אוויר. דו"ח חדש של קרן צדקה בריטית מצא שהם נחשפים ל-30 אחוזים יותר זיהום אוויר מאשר מבוגרים בעת הליכה לבית הספר כי הם נמוכים יותר, ולפיכך קרובים יותר לאגזוזים ולאדים הנפלטים מכלי הרכב.

לפי טענת עורכי הדו"ח, הורים נדרשים לבחור בדרכים פחות עמוסות בדרך לבית הספר, או יותר טוב לוותר על הנסיעה במכונית, שכן הזיהום בתוך כלי הרכב גבוה יותר ב-50 אחוזים מאשר הליכה על המדרכה. זיהום אוויר משפיע על מערכות רבות בגוף בכל הגילאים, אך ילדים רגישים במיוחד לנזקיו שכוללים בעיות לב, אסטמה ואף עלולים לפגוע בהתפתחות הריאות שלהם.

על פי הדו"ח החשיפה של ילדים לזיהומים סביבתיים תהיה נמוכה פי 2.5 אם הם ילכו לבית הספר בנתיב לאורך רחובות שקטים, בהשוואה לכבישים ראשיים עמוסים. "מיליוני ילדים ברחבי אנגליה שהולכים לבית ספר לאורך כבישים עמוסים, חשופים לזיהום סביבתי גבוה משמעותית מהוריהם", הבהירו בקרן הצדקה. "פתרון פשוט להורים יכול להיות בחירה של דרכים שקטות יותר או פשוט ללכת או לרכוב על אופניים לבתי הספר של הילדים, הרחק מכבישים ראשיים".

עוד בנושא:
דו"ח: זיהום אוויר בתוך הבתים עלול להוביל למקרי מוות רבים
הקשר בין מוצרי פלסטיק לאסתמה בילדים

תלמידים בבית הספר. ShutterStock
חשופים לזיהומים בדרך לבית הספר. ילדים בכניסה לבית ספר/ShutterStock

לשם הניסוי, החוקרים שערכו את הדו"ח ביקשו מילדים לשאת עימם לבית הספר במשך עשר דקות מכשיר למדידת זיהום כשבכל פעם הם הולכים בדרך אחרת: פעם לצד כביש סואן, פעם אחרת ברחוב צדדי, פעם אחת באוטו ופעם אחרת בתחבורה ציבורית. המחקר נערך בארבע ערים שונות ברחבי אנגליה: גלזגו, לונדון, מנצ'סטר ולידס.

בכל שנה מתים ברחבי העולם כ-570 אלף ילדים מתחת לגיל חמש עקב זיהומים נשימתיים הקשורים לזיהום אוויר ולעישון פסיבי, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. בנוסף, אנליזה אחרת שנערכה על ידי ארגון יוניצף הבינלאומי הגיעה למסקנה כי אחד מתוך שלושה ילדים באנגליה חי באזור שאינו בטוח מבחינת זיהום סביבתי, מה שעלול להוביל לבעיות בריאות קשות. "לא היינו נותנים לילדים שלנו לשתות מים מזוהמים, אז מדוע אנחנו נותנים להם לנשום אוויר מזוהם?", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully