וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-F-35 - לא הצעצוע שלכם: הקליפ שהפך ללהיט בחיל האוויר

26.6.2018 / 22:38

אנשי טייסת החמקנים של צה"ל פרסמו ברשת החברתית סרטון עם אזכורים לנטע ברזילי ולגל גדות כוונדר וומן, ובו הם משבחים את יכולות המטוס. בין היתר הם הציגו מטוסי F-16 מתרסקים ואמרו עליהם כי "המנוע עייף ולא סוחב". לא כולם בחיל אהבו את המחווה היצירתית

עריכה: שניר דבוש

חודש אחרי שמפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין חשף בכנס מפקדי חילות זרים את תמונת מטוס האדיר (F-35) על רקע לבנון, החליטו אנשי טייסת "נשר הזהב", טייסת החמקנים של צה"ל, להפיץ בקבוצת הפייסבוק שלהם סרטון משעשע שמשבח את יכולות המטוס. הסרטון, שכבר עורר מחלוקת, מבקר בין היתר את יכולותיו של מטוסי הדור הרביעי, בהם מטוסי הסופה (F-16) - כשברקע מתנגן השיר "טוי" בביצועה של נטע ברזילי.

במהלך הסרטון שרים אנשי הטייסת בשפה האנגלית, כשהם משבחים את מטוס האדיר ואת תכונותיו, הכוללות בין היתר יכולת טיסה אוטומטית באיכות גבוהה, פקודות קוליות בדומה לאפליקציית "סירי" במכשירי האייפון, מסך מגע ומחשבים חזקים המהווים מוח נוסף בתא הטייס. מפיקי הקליפ השתמשו ברקע בתמונותיה של גל גדות כוונדר וומן, ואף הציגו מטוסי דור רביעי מתרסקים אל הקרקע בזמן שמטוסי F-35 משחררים אמצעי חימוש. לאחר מכן הם עברו לשפה העברית ועקצו את מטוס הסופה: "הנווט מברבר והקשר נקטע... המנוע עייף ולא סוחב". הקליפ נחתם במשפט: "טנקיו 140 כפרה עליכם", כשהמספר 140 מייצג את טייסת "נשר הזהב".

מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מטוס האדיר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

חלק מטייסי מטוסי הקרב מהדור הרביעי תהו כיצד אנשי טייסת הקרב עם הכי מעט טייסים והלו"ז הכי מוקפד בצה"ל, מצאו את הזמן להפיק את הקליפ. בנוסף אליהם, היו גורמים במערכת הביטחון שלא אהבו את הרעיון, מאחר שבימים אלה עסוקים במשרד הביטחון ובצבא בהכרעה על עסקת המיליארדים של טייסת קרב נוספת לחיל האוויר. בין היתר נבחנת טייסת חמקנית נוספת של מטוסי F-35, או לחילופין האפשרות המסתמנת לפי שעה של הוספת טייסת מטוסי F-15 מתוצרת חברת "בואינג".

ב-22 במאי הציג מפקד החיל תמונה של מטוס מעל ביירות, שלדבריו חיל האוויר תקף באמצעותו פעמיים כאשר ישראל היא הראשונה שעשתה בו שימוש מבצעי. בנוסף לכך, הוא אמר על המטוס שהוא "אינו צעצוע" (Not a Toy) ברקע תמונתה של ברזילי, שביצועה הביא לישראל זכייה באירוויזיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully