וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של האחות הקטנה: מדור המונדיאל של אורן נהרי על מקסיקו

23.6.2018 / 11:00

המלחמה בדונלד טראמפ, שאלת המסתננים והדימוי הבעייתי: מדור המונדיאל של אורן נהרי על מעמדה הנוכחי של מקסיקו, כמו תמיד בצילה של ארצות הברית

חלק מההנאה בחיים, כפי שכל אוהד ספורט יודע, היא השמחה המזוקקת לאיד. שאלו כל אוהד של הפועל תל אביב, למשל - האם הוא יעדיף לראות את קבוצתו מנצחת או את מכבי תל אביב מובסת והוא יבחר באפשרות השנייה בלי היסוס(לפחות אוהדי הפועל תל אביב שאני מכיר...). והימים האלה הם ימים טובים עבור האוהדים המקסיקנים.

"מקסיקו האומללה, כל כך רחוקה מאלוהים, כל כך קרובה לארצות הברית" קונן פעם נשיא מקסיקני. הקירבה לינקים העשירים היתה אסונה של מקסיקו המודרנית, האסון הקודם היה כמובן הפלישה הספרדית שהמטיה חורבן על אימפריות המאיה והאצטקים. תזכורת קטנה - שליש(!!) מארצות הברית היה פעם שטח של מקסיקו, שהפולשים הינקים השתלטו עליו במאה התשע עשרה. קליפורניה, טקסס, נוודה, ניו מקסיקו, מה לא. הם השאירו למקסיקנים תפקידים נלעדים במערבונים, זה כן - זוכרים את טוקו רמירז, איליי וולאך (היהודי...) האגדי, המכוער בסרט הבלתי נשכח הטוב הרע והמכוער?

מקסיקו תמיד היתה האחות הקטנה, האקזוטית. זו שבאים לחופי הרחצה שלה - אקפולקו, לעיירות הגבול הסליזיות, שמתבשמים בחג המתים שלה, במאכלים החריפים, המדינה ממנה באים עובדות משק הבית והחקלאים. אבל לא מדינה רצינית, כמו מדינות אירופה למשל. ובימים אלה נשיא ארצות הברית הכריז מלחמה על מדינות רבות בעולם, עוד בזמן מסע הבחירות שלו - מקסיקו בראשן. הוא נשבע מדי יום להקים חומה בגבול, ובשעת כתיבת הטור הזה ארצות הברית נמצאת במאבק פנימי בשאלה האם מותר ולגיטימי לקרוע משפחות מסתננים ולהפריד את הילדים מהוריהם. ויכוח נוקב - הקורע גם את המשפחה הראשונה: מלאניה טראמפ מתנגדת בפומבי למדיניות של בעלה...

חגיגות הניצחון של קבוצת הכדורגל של מקסיקו במשחק נגד גרמניה, מוסקבה, רוסיה. רויטרס
חגיגות הניצחון של קבוצת הכדורגל של מקסיקו במשחק נגד גרמניה, מוסקבה, רוסיה/רויטרס

אז מה נותר למדינה שהדימוי שלה לא מי יודע מה, שנמצאת במסלול התנגשות עם שכנתה שהיא במקרה המעצמה החזקה בעולם? כדורגל, ניחשתם נכון.

אז נחזור לשמחה לאיד - ארצות הברית לא העפילה למונדיאל ברוסיה לאחר שהפסידה במחזור האחרון ל, קחו נשימה עמוקה, טרינידד. ומקסיקו אחראית להפתעה הגדולה ביותר במונדיאל עד כה - הניצחון על המאנשאפט הגרמנים. אולי הישג רגעי, אבל כמה מתוק.

אה, ועוד עניין קטן - מקסיקו תארח את מונדיאל 2026. עם קנדה וארצות הברית. שתי השכנות היחידות של ארצות הברית, השתיים שעימן מסוכסך טראמפ כעת יותר מכל. מעט אירוני. אולי עד אז תיבנה חומה על נהר הריו גרנדה, אבל הנשיא שאחרי דונלד טראמפ יארח את הגביע העולמי בכדורגל עם ראש ממשלת קנדה ועם נשיא מקסיקו, ובחודש הקרוב לפחות המקסיקנים יכולים להזכיר לשכניהם המתנשאים שלא בכל דבר הם עולים על הקרובים העניים מהדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully