וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנתיים לאחר חשיפת וואלה! NEWS: משפטו של משה איבגי ייפתח היום

18.6.2018 / 6:30

שנתיים ו-4 וחצי חודשים לאחר שנחשפה בוואלה! NEWS פרשת ההטרדות והתקיפות המיניות של השחקן משה איבגי - ייפתח היום משפטו בבית משפט השלום בחיפה. איבגי מואשם בביצוע מספר עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע מתלוננות שונות

עריכת וידאו: ניר חן

שנתיים ו-4 וחצי חודשים לאחר שנחשפה בוואלה! NEWS פרשת ההטרדות והתקיפות המיניות של משה איבגי - ייפתח היום (שני) בשעה 13:15 משפטו של השחקן בבית משפט השלום בחיפה. פרקליטות מחוז חיפה הגישה בתחילת מאי כתב אישום כנגדו על ביצוע מספר עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע מתלוננות שונות, שנתיים לאחר שהמשטרה המליצה להעמידו לדין במאי 2016. המשפט יתקיים בדלתיים סגורות, בפני השופט זיו אריאלי.

"אנחנו נמצאים בפתחו של ההליך הפלילי, ומברכים על כך", אמרה לוואלה! תרבות עו"ד ליאת בהר-כהן, המייצגת את אחת המתלוננות במשפט. "המתלוננת נחושה ומשוכנעת כי הצדק ייעשה. אנו סומכים את ידינו על הפרקליטות, ומאמינים בהליך ובמערכת המשפטית".

פרשת איבגי | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
זעם על ההסדר המסתמן עם איבגי: "בהוליווד מוקיעים, בארץ עושים הנחת סלב"
"אם משה איבגי היה מספיק מוסרי להודות במה שעשה, לא הייתי 'צריכה' את כתב האישום"
מחאת היוצרים: "מתן פרס לאיבגי שולח מסר לכל המטרידים והאנסים - תמשיכו לעשות כרצונכם"
"אני אמיתית - לא רוח רפאים": אחת הנשים מפרשת איבגי עונה על כל השאלות

שגיא בן נון על התפתחות בפרשת משה איבגי. מערכת וואלה!
משה איבגי/מערכת וואלה!

מכתב האישום עולה כי במהלך השנים 2013-2012, בעת שאיבגי השתתף בהפקות שונות בטלוויזיה, בקולנוע ובתיאטרון, הוא ביצע במספר הזדמנויות מעשים מגונים בשלוש נשים שעבדו איתו, שכללו מגע בגופן במקומות אינטימיים, שלא בהסכמתן החופשית, ולשם גירוי, סיפוק וביזוי מיניים. באשר לשתיים מאותן הנשים, מיוחסת לאיבגי גם הטרדה מינית. בנוסף, מואשם איבגי שהטריד מינית אישה נוספת, עמה לא הייתה לו כל היכרות מוקדמת, בכך שהפנה אליה התייחסויות מבזות ומשפילות ביחס למיניותה. כתב האישום הוגש תשעה חודשים אחרי ההחלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשמוע.

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, ניגש איבגי לאחת המתלוננות, ליטף אותה בגב למרות התנגדותה, וכששאלה למעשיו אמר: "הפירצה קוראת לגנב". למתלוננת אחרת הכניס את היד מתחת לחולצתה ללא הסכמתה, כשהיא בתגובה סטרה לו ויצאה מהחדר. במקרה שלישי משך את המתלוננת לכיוונו, ונגע בחזה ללא הסכמה. למתלוננת הרביעית, אותה לא הכיר, הוא פנה בשאלות בוטות המהוות הטרדה מינית. חקירת הפרשה נוהלה בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות, ובכללן מנשים, לאחר שבוסס חשד כי בוצעו כלפיהן עבירות מין וחלקן התלוננו במשטרה.

עו"ד מיכאל כרמל, המייצג את איבגי, סרב להגיב.

תחקיר וואלה! NEWS שחשף את פרשת איבגי

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה

השחקנית ר' מעידה באולפן וואלה! NEWS: "איבגי נשכב עלי, זה היה ברור שהוא מצפה שנתקדם"

עריכה: ניר חן

הפרשה נחשפה בפברואר 2016 בתחקיר וואלה! NEWS, שהביא את עדויותיהן של נשים שטענו להטרדה ולתקיפה מינית מצד איבגי. בתחקיר ובפרסומים בעקבותיו, עשר נשים העידו בפני וואלה! NEWS ולפחות חמש נשים נוספות העידו בפני כלי תקשורת נוספים, בטענה כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן במהלך עבודתן עמו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. שתיים מהנשים העידו בפנינו כי לאחר שדחו נשיקה בכפיה עם לשון מצד איבגי, זמן קצר לאחר מכן פוטרו מעבודתן. שתיהן נשלחו לבדיקת פוליגרף ויצאו דוברות אמת.

בנוסף לכ-15 נשים לפחות שהעידו בפני התקשורת על הטרדה מצד איבגי, נשים נוספות שדיברו עם וואלה! NEWS סיפרו גם הן על התנהגות בעייתית דומה, חלקן באופן מפורט, אולם הן ביקשו שהסיפור האישי שלהן לא יופיע בתקשורת. מאחר שמדובר בתעשייה קטנה והן חוששות לשמן הטוב ולמקור פרנסתן. השחקן טען בתגובה: "מעולם לא פגעתי בכל צורה שהיא באדם גבר או אישה. מצפוני שקט". בעקבות תחקיר וואלה! NEWS המשטרה פתחה בחקירה, גבתה עדויות רבות ובסיומה המליצה לפרקליטות להעמיד את איבגי לדין בגין עבירות מין בארבע נשים.

ד', אישה שעבדה עם משה איבגי בהפקות שונות, טוענת כי השחקן נישק אותה בניגוד לרצונה, עם הלשון, כשמשפחתו בסמוך

צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully