וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המתיחות בין רוסיה לבין איראן סביב השליטה על סוריה מחריפה

8.6.2018 / 11:55

הארגון הסורי לזכויות אדם טוען כי טהראן מסרבת לדרישות מוסקבה כי תסיים את נוכחותה בצפון המדינה, כחלק מהבנות שאליהן הגיעה עם טורקיה. בנוסף לכך, ואיראן מתנה את עזיבת אזורי הגבול עם ישראל בנסיגת ארה"ב מבסיס הסמוך לגבול עם ירדן

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

המתיחות בין איראן לרוסיה בסוריה גברה בימים האחרונים בשל מגעים בין האחרונה לטורקיה על סיום הנוכחות האיראנית בצפון המדינה - כך דיווח היום (שישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. הארגון, שמקום מושבו בלונדון ועוקב אחרי המתרחש דרך פעילים בשטח, מסר עוד כי חיזבאללה מסרב לדרישותיה של מוסקבה להסיג את כוחותיו מבסיס א-דעבה שבחומס, שלפי דיווחים הותקף על ידי ישראל בחודש שעבר.

בנוסף לכך, טהראן מתנה את יציאתה מדרומה של סוריה בכך שהקואליציה הבינלאומית תיסוג מבסיס א-תנף הסמול גבול עם ירדן, שממנו היא מובילה את המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" ומעניקה תמיכה למורדים באזור.

בחודש שעבר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי איראן וחיזבאללה נערכים לנסיגה מהחזיתות בדרעא ובקוניטרה בעקבות הבנות בין ישראל לרוסיה, אך היום מסר כי אלו עדיין נמצאים בשטח.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה
גורם מדיני בכיר מכחיש: אין הבנות עם רוסיה על דרום סוריה

חייל סורי עומד מול שלט חוצות של אסד עם פוטין בכביש המחבר חומס לחמאת, 6 ביוני 2018. רויטרס
חייל עומד מול כרזה של אסד ופוטין בכביש המחבר את חמאת וחומס, שנפתח מחדש השבוע/רויטרס

גם בירושלים הכחישו מאז הבנות עם מוסקבה על נסיגה הדרגתית של הכוחות האיראניים והמיליציות השיעיות שהם מפעילים, וראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש במהלך ביקורו השבוע באירופה כי ישראל דורשת נסיגה מלאה של איראן מכל שטחה של סוריה. הוא איים אתמול כי במקרה של העמקת ההתבססות האיראנית, גם משטרו של בשאר אסד, הנתמך על ידי רוסיה, לא יהיה חסין.

רוסיה ואיראן עזרו לאסד להשתלט מחדש על מרבית שטחה של המדינה, אך עתה הן נאבקות על עיצוב עתידה של סוריה ביום שאחרי המלחמה ועל משאביה. לפי הדיווח בארגון הסורי לזכויות אדם, חל פילוג בקרב צמרת המשטר בין אגף הנוטה יותר לכיוונה של רוסיה לבין אגף הנוטה יותר לכיוונה של איראן. עם זאת, כלפי חוץ, אסד ובכירי ממשלו ממשיכים להביע הערכה זהה לשתי בעלות בריתם והם מסרבים לדרישות ישראל והמערב להסיג את הכוחות האיראניים, שמוגדרים על ידי דמשק וטהראן כיועצים צבאיים, משטחה של המדינה.

מוקדם יותר השבוע דווח על פריסת כוחות זמנית של המשטרה הצבאית הרוסית באזור העיירה קוסייר, הסמוכה לגבול עם לבנון ונחשבת למעוז חיזבאללה. אלו הוחלפו על ידי יחידות של צבא סוריה, וגורם בשורות כוחות המשטר אמר לסוכנות הידיעות רוירטס שככל הנראה לחץ של ישראל גרם לחיכוך הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully