וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נמשך: דונלד טראמפ ביטל את הגעת אלופת ה-NFL לבית הלבן

5.6.2018 / 8:52

חלק משחקני פילדלפיה איגלס, שנהגו לכרוע ברך בזמן ההמנון, לא תכננו להגיע לארוע כמחאה נגד נשיא ארה"ב. טראמפ הבטיח לקיים טקס שונה, "שיכבד את ארצנו הנהדרת". כזכור, בשנה שעברה גם הביקור של אלופת ה-NBA גולדן סטייט בוטל

אתר רשמי

העימות המתוקשר בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ובין כוכבי ליגת הפוטבול המקצוענית, ה-NFL, נמשך: הלילה (שלישי) הודיע הנשיא כי הוא מבטל את ההזמנה לקבוצת הפוטבול שהייתה אמורה להגיע הערב לבית הלבן כדי לחגוג את זכייתה בסופרבול מוקדם יותר השנה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
"אני אהיה שם בשעה שלוש, יחד עם תזמורת חיל הים, בחגיגה למען אמריקה". טראמפ/רויטרס

בהודעה רשמית שפרסם הבית הלבן, נכתב כי "הפילדלפיה איגלס לא יכלו להגיע בהרכב מלא מחר למפגש החגיגי בבית הלבן. הם לא מסכימים עם הנשיא כיוון שהוא מתעקש שהם יעמדו בגאווה בזמן ההמנון, יניחו את היד על הלב, ויכבדו את הגברים והנשים הנהדרים של הצבא, את עמנו ואת מדינתנו".

עוד נכתב בהודעת הבית הלבן, כי "האיגלס רצו לשלוח משלחת קטנה יותר, אבל לאלף האוהדים אשר מתכננים לנכוח באירוע מגיע יותר מזה. האוהדים עדיין מוזמנים לבית הלבן להיות חלק מטקס שונה - כזה שיכבד את ארצנו הנהדרת, את הגיבורים שנאבקו להגן עליה, ושרים בגאווה ובקול רם את ההמנון".

עוד באותו נושא

מהפך בפוטבול: הליגה תוכל לקנוס קבוצות ששחקניה יסרבו לעמוד בהמנון

לכתבה המלאה
ניק פולס פילדלפיה איגלס עם הגביע. רויטרס
גם ככה רבים מהם לא רצו להגיע. האיגלס/רויטרס

בלו"ז הרשמי של הבית הלבן נכתב כי בשעה 3 אחר הצהריים שעון וושינגטון, השעה בה היה אמור להיערך המפגש, "ישתתף הנשיא בחגיגה לכבוד אמריקה", כאשר האיגלס לא מוזכרים. טראמפ הוסיף בהודעה רשמית: "אני אהיה שם בשעה שלוש, יחד עם תזמורת חיל הים, בחגיגה למען אמריקה". חלק משחקני פילדלפיה נהגו לכרוע ברך בזמן ההמנון בשתי העונות האחרונות, ולא תכננו להגיע מחר לארוע כמחאה נגד טראמפ.

לפי המסורת בארצות הברית, הנשיא מארח בבית הלבן את אלופות הליגה בענפי הספורט הפופולריים במדינה. ביטול ההזמנה לאיגלס מגיע על רקע המחלוקת בין טראמפ ובין כוכבי הNFL סביב מחאה של כמה עשרות שחקנים בליגה שבחרו לכרוע ברך בזמן ההמנון. מי שהחל את המנהג היה הקוורטרבק קולין קאפרניק, באוגוסט 2016. הוא נימק את הצעד השנוי במחלוקת כמחאה נגד היחס המשטרתי כלפי שחורים בארצות הברית. "אני לא מתכוון לעמוד ולכבד דגל של מדינה המדכאת שחורים", הוא אמר אז.

טראמפ זעם על המהלך, ואמר כי יש להעניש שחקנים שנוהגים כך. "זה היה נהדר אם הם היו אומרים 'תעיפו את הבן כלבה הזה מהמגרש, הוא מפוטר'", אמר הנשיא בשנה שעברה. הוא גם הוסיף: "אם האוהדים יפסיקו ללכת למשחקים עד שהשחקנים יפסיקו לכבד את דגלנו, תראו שינוי מהיר".

בחודש שעבר הודיעה הליגה כי תדרוש מן השחקנים לעמוד בזמן ההמנון. עם זאת, לשחקנים ניתנה גם האפשרות לבחור להישאר בחדרי ההלבשה בזמן השמעת ההמנון. הלילה צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "ההזמנה לפילדפליה איגלס בוטלה. לצערי, רק קבוצה קטנה של שחקנים תכננו להגיע, וביטלנו את האירוע". עוד הוסיף הנשיא: "להישאר בחדר ההלבשה בזמן השמעת ההמנון זה חוסר כבוד לארצנו כמו לכרוע ברך, מצטער!". ראש עיריית פילדלפיה, ג'ים קני, פרסם הודעה בה כתב כי "ההחלטה מוכיחה שהנשיא שלנו הוא לא פטריוט אמיתי".

מחלוקות בין ספורטאים ובין הנשיא אינן חדשות, אולם מדובר בפעם הראשונה שבה טראמפ עצמו הוא זה שמבטל מפגש מתוכנן לכבוד קבוצה שהייתה אמורה להתארח בבית הלבן. בחודש פברואר השנה הודיעו שחקנים של אלופת הNBA, גולדן סטייט ווריירס, כי יוותרו על המפגש בבית הלבן עם הנשיא, ובמקום זאת ינצלו את ביקורם בוושינגטון כדי לבקר במוזיאון ההיסטוריה האפרו-אמריקאית.

"אני לא רוצה ללכת", אמר אז כוכב הקבוצה, סטף קרי, וחברו לקבוצה קליי תומפסון הוסיף: "לא נעשה לזה פוליטיזציה. נפגוש ילדים ונלך איתם למוזיאון". בעקבות זאת צייץ הנשיא: "לבקר בבית הלבן זה כבוד. סטף קרי מהסס, אז ההזמנה מבוטלת". מי שהתערב אז לטובת קרי היה לברון ג'יימס, שצייץ: "יא כלומניק, סטף קרי כבר אמר שהוא לא הולך. אז אין שום הזמנה. להגיע לבית הלבן היה כבוד גדול עד שאתה הופעת".

שחקני הליונס כורעים ברך בהמנון האמריקאי תמונות השנה. AP
מחאה בכל רחבי הליגה, שממשיכה להחריף. שחקני הליונס כורעים ברך/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully