וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה אדרי: הכסף שלי לא יממן סרט נגד חיילי צה"ל

24.5.2018 / 17:00

הילדות בדימונה ומחירי הפופקורן, מירי רגב ובני ציפר: אחת הדמויות הבכירות של הקולנוע הישראלי בריאיון באולפן וואלה! TALK

צילום סטילס: ראובן קסטרו עריכת וידאו: נועה לוי

האחים אדרי הם שם דבר בקולנוע הישראלי, לאחרונה איבדת את אחיך שהיה גם שותפך לדרך המרתקת, ספר לי על השותפות ביניכם

"התחלנו בשנות ה-60 בדימונה כילדים בקולנוע המקומי. הוא גדול ממני ב-3 שנים ועד יומו האחרון היינו שותפים מעל 50 שנה. התאהבנו בזה כילדים וכשאתה עושה משהו מאהבה אתה כנראה גם מצליח. אמא שלנו אמרה לנו שאם אנחנו קמים בבוקר לעשות את מה שאנחנו אוהבים זה אומר שלא נעבוד. זה סוד ההצלחה.

"בתור ילד הייתי בא להפוך לו את הגלגלים בקבינה, איפה שהיו מקרינים את הסרטים. הייתי מדביק את הגלגלים והסרטים ועוזר לו, כשהוא התגייס החלפתי אותו כמקרין ומאז אפשר להגיד שאנחנו ביחד בכל".

וואלה TALK  יעקב אילון ומשה אדרי 16 למאי 2018. ראובן קסטרו
אדרי באולפן/ראובן קסטרו
משה אדרי לאון אדרי סינמה סיטי. ראובן קסטרו
האחים אדרי/ראובן קסטרו

אתה אמרת שהיית שר החוץ והוא שר העבודה, מה הייתה החלוקה בינכם?

"אני בנשמתי אמן, התעסקתי בקטע האמנותי והוא בקטע התפעולי. כל מרכזי הבידור שהקמנו, גלילות, ראשון, נתניה וכדומה, הוא במו ידיו היה קם כל בוקר ויוצא לשטח. הוא היה איש עבודה ואני יותר בפוליטיקה, בהשקעות, בסרטים ובמוזיקה.

"לא היינו בשום אוניברסיטה לא למדנו מנהל עסקים ובקושי גמרנו את היסודי. כל אחד רצה ללמוד מקצוע, אבי רצה שנהיה רבנים ואנחנו הלכנו לקולנוע ובשבילו זאת הייתה עבודה זרה. היה לו קשה עם זה".

וואלהTALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ומשה אדרי 16 למאי 2018. מערכת וואלה!
אדרי באולפן/מערכת וואלה!
משה אדרי. ראובן קסטרו
אדרי/ראובן קסטרו

איך אתה מריח שסרט מצליח?

"אי אפשר להסביר את זה, זה כמו אופה שעושה הכל בידיים אז אצלנו זה בעיניים ובבטן. זה עסק מסובך שצריך חושים מצוינים ומזל בשביל להצליח בו. אנחנו מפיקים היום כ-20 סרטים ישראלים בשנה. אתה יכול להביא את הסרט הכי טוב ובסוף יש איזה אירוע רציני וכבר היו לנו הרבה הפתעות. בהרבה סיטואציות הרווחנו מיליונים ובהרבה סיטואציות הפסדנו מיליונים. יכולנו לקנות 150 דירות בשדרות רוטשילד ולהיות מסודרים, אבל אנחנו לא מצטערים ואין לנו שום טענות. עשינו את המקסימום כי אנחנו רוצים שהדורות הבאים ידעו מי אלה הגשש ומי זה אסי דיין".

"מירי רגב לא תקפה את הקולנוע הישראלי, הייתה לה טענה לסרט אחד ספציפי. היא אמרה שאם נאמרים דברים נגד המדינה וחיילי צה"ל אז אפשר לעשות את הסרט אבל לא במימון המדינה. צריך לחבק אותה, בסוף הכסף אצלה ולא אצלי, צריך לעבוד בהדדיות ולעשות שיפורים. בטקס אופיר בכירי ענף הקולנוע טעו. בשביל עוד כסף לתעשייה צריך אותה איתנו ולא נגדנו. צריך לחבק אותה. אם מישהו רוצה לעשות סרט נגד חיילי צה"ל שיעשה את זה מכספו הפרטי ולא מהכסף של משפחת אדרי או של המדינה".

וואלה TALK  יעקב אילון ומשה אדרי 16 למאי 2018. ראובן קסטרו
אדרי באולפן/ראובן קסטרו
משה אדרי לאון אדרי סינמה סיטי. ראובן קסטרו
האחים אדרי/ראובן קסטרו

למה הפופקורן כל כך יקר?

"מהכרטיס לא נשאר כלום כי מתחלקים עם המפיצים מהוליווד. תוריד את המיזוג, תוריד את המע"מ, תוריד את החניה והמיקום. מרכזי קולנוע עולים מאות מיליונים שקלים, בסוף לא נשאר כמעט כלום. מה שנשאר זה המזנון ומזה אנחנו מתפרנסים".

וואלה TALK  יעקב אילון ומשה אדרי 16 למאי 2018. ראובן קסטרו
אדרי באולפן/ראובן קסטרו
משה אדרי. ראובן קסטרו
אדרי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully