וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מסעדות מזון מהיר חושפים את הסודות שלא רוצים שתדעו

31.5.2018 / 0:10

באילו ימים כדאי להימנע מאכילת דגים? מה הסוד של ה"ספיישלים" במסעדות, איך כדאי לשתות סודה ומה הצמחוניים חייבים לדעת? עובדי מסעדות לשעבר קיבצו לכם טיפים שקריאה שלהם עשויה להציל אתכם מארוחת בלהות ולשמור על בריאותכם

מערכת וואלה!

בסרטון - המסעדה שמגישה אוכל רק בשביל האינסטגרם

מי מאיתנו לא מתפתה לאכול אוכל מהיר מדי פעם? הוא זמין, אמין, נוח, זול ובדרך כלל גם טעים. אבל כמו כל עסק, לתעשיית המזון המהיר יש כמה חסרונות וכדי למנוע מכם ליפול לארוחה מסוייטת, אספנו עבורכם 13 טיפים מעובדים בתעשייה שכתבו ב"רדיט" ושמאוד יעזרו לכם אם תקראו אותם בקפידה. אז בואו נתחיל.

1. תשמרו את השתייה במכונה שלה לכמה שניות לפני שאתם מוזגים אותה לכוס שלכם

לרוב המסעדות של האוכל המהיר יש חוקים שאמורים להבטיח שמיכלי השתייה שמגישים לכם נקיים. אולם, שמירה של השתייה במיכל שלה לכמה שניות לפני שאתם מוזגים אותה לכוס תקטין למינימום את הסיכוי שתהיו חשופים לבקטריה במשקה שלכם.

2. אל תזמינו ספיישלים לפני שתבדקו את המרכיבים שלהם קודם.

הרבה מהמנות המיוחדות שמציעים לכם במסעדה הן יקרות ביסודן ומובדלות מהמנות הזולות יותר בתפריט ולכן תקראו מה המרכיבים שלהן לפני שאתם מזמינים.

3. תעשו בדיקה כפולה למרכיבים באוכל שבתפריט אם אתם מודאגים לגבי הטריות שלו.

"אם אתם רואים משהו בתפריט ולא מוצאים עוד מנה או שתיים שמכילות את אותם מרכיבים, אל תזמינו את זה. לדוגמא, במסעדה שלי יש כריך חזיר, אנחנו לא משתמשים בחזיר בשום דבר אחר. מאחר שלא מזמינים את זה באופן תדיר, זה לא טרי והמוצר שאתם אוכלים עלול להיות ישן. זה לא יגרום לכם להיות חולים, אבל זה גם לא יהיה טרי כמו אוכל אחר בתפריט". כך הסביר מסעדן ב"רדיט".

4. אם אתם ממש אוהבים מרכיב מסויים, אבל יודעים שהוא לא בחירה פופולארית, תהיו מודעים לכך שאתם לא תאכלו אותו בשיא הטריות שלו.

גיף מרק. Giphy
מזמינים מרק? רק במרקייה/Giphy

5. קשה להשיג קערה טובה של מרק במסעדה

"יש הרבה קווים אדומים כשמדובר במרק שאנחנו מזמינים. אם הוא ממש מלוח תדעו שהוא התחמם כל היום. אם הוא מיימי זה אומר שהוסיפו לו קרם או מים. אם הוא סמיך, הוא התבשל יותר מדי. המקום היחיד שבו אני מזמין מרק הוא במרקיות", אמר משתמש נוסף.

6. אם אתם לא אוכלים בשר, תעשו בדיקה מדוקדקת שהרטבים הצמחוניים לכאורה או המוצרים המטוגנים לא נעשים עם מוצרים מהחיות.

7. תהיו מודעים ל"ספיישלים", לעיתים קרובות מדובר בניסיונות אחרונים של המסעדות למכור לכם אוכל שהתוקף שלו פג בקרוב.

8. אם מקום מסויים נודע במנה מיוחדת - תזמין אותה. הוא לבטח יהיה המאכל הכי איכותי בתפריט.

9. אתם יכולים לדרוש גרסה טרייה יותר של מאכל מסויים מהתפריט, בתנאי שתהיה מוכנים לחכות יותר זמן.

דג לוקוס במסעדת הדגים פסקדו. דן לב,
רוצים לאכול דג? עדיף שתזמינו אותו בסופ"ש/דן לב

10. תבדקו על הלחם שמציעים לכם על חשבון הבית אם אתם מרגישים לא בנוח לאכול משהו שלקוח אחר אולי נגע בו.

"ב-2008 עבדתי בפיצרייה משפחתית שנסגרה מאז. דבר אחד שנאמר לי כשמלצרתי שם הוא שאחרי שהשולחן עזב, לקחת את סל הלחם שהם השאירו, לחתוך את החלקים המשומשים, ולהשיג את השאריות לשולחן הבא", כך חושף עובד מסעדה נוסף ב"רדיט".

11. תימנע מקישוטים כמו לימונים במשקה שלך בכל מחיר.

12. וותרו על קרח אם אתם יכולים.

על פי עובד לשעבר במסעדה, איגוד המסעדות העולמי קבע שקרח עלול להיות סכנה למשקה שלכם משום שישנה לפעמים הזנחה של מכונות הקרח וזה עלול להפיץ חיידקים ולכן עדיף שהמשקה שלכם יהיה כמה שיותר סטרילי בלי תוספות.

13. תשתדלו לא להזמין דגים בימי שני או שלישי.

רוב המסעדות מזמינות יותר דגים ממה שהן צריכות לסוף השבוע מתוך מחשבה שיותר מדי זה עדיף מלא מספיק. דגים טריים בדרך כלל מאוחסנים במכונות קרח במשך יומיים שלושה מהרגע שהם נקנים. זה גורם למצב שאתם עלולים לאכול ביום שני דגים שהגיעו ביום חמישי ולפעמים אתם עלולים לאכול דגים שבוע לאחר שהם הגיעו למסעדה. זה לא מצב אידיאלי ולבטח לא דג טרי כמו שייחלתם לאכול, וגם שילמתם לא מעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully