וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לגלות: יאני או לורל? ההקלטה המתעתעת שהטריפה את הרשת פוענחה

17.5.2018 / 11:56

קובץ הקול הויראלי שהצליח לפלג את הרשת לקבוצת שומעי "יאני" וקבוצת שומעי "לורל" פוענח - ועכשיו אנחנו יודעים מה באמת נאמר שם. מוכנים לגלות אם צדקתם?

ABC

הרשת מוצפת ביממה הארחונה בפוסטים וכתבות על קובץ קול קצר ולא ברור שהצליח להטריף את הגולשים, ממש כמו דילמת השמלה הכחולה-שחורה (לבנה-זהובה) מלפני 3 שנים.
קטע הקול פילג את הרשת לשלושה מחנות: אלה ששומעים את המילה "לורל", אחרים ששומעים את המילה "יאני" וקבוצה שלישית ששומעת גם וגם.

כעת, אחרי אנספור ספקולציות, נמצאה התשובה לשאלה שהדירה שינה מעניינו. אז... יאני או לורל? תנו בתופים.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מה אתם שומעים: "יאני או לורל?" ההקלטה שמטריפה את הרשת

לכתבה המלאה

והתשובה היא...

לורל.

מצטערים, שומעי יאני, טעיתם. מסתבר שקובץ הקול הזה מגיע מהקלטה באתר Vocabulary.com שם פירוש המילה "לורל" הוא "זר על הראש, בדרך כלל משמש סמל לניצחון". ל"יאני" כלל לא נמצא תרגום וזו מילה לא קיימת. הסיבה שהקובץ מצליח להטעות את כולנו היא איכות ההקלטה מהאתר.

האודיולוג ד"ר קווין פרנק, מנהל אודיולוגיה ב"מסצ'וסטס עין ואוזן", מסביר מדוע חלקנו שומעים "יאני" ואחרים "לורל": "זה הכל קשור למוח שלנו", הוא אמר, "הסיבה שמוח אחד חושב ככה ואחר אחרת מעיד על כך שכולנו מתרגמים דברים על סמך החוויות שלנו".

לדבריו של ד"ר פרנק, הקובץ נוגע בתהליכים קוגנטיביים במוח שלנו הנועדים להקצות משמעות לסאונד. "השפה המדוברת מציבה מחסומים שרירותיים יחסית לקובץ הקול הדורשים ממנו לקבל משמעות. גבולות אלו יכולים להיות שונים באופן דרסטי או עדין עבור כל אחד מאיתנו בהתאם לגורמים שונים כמו שפת אם, דיאלקט, המקום בו גדלנו וכיצד המוח שלנו מעבד את הצלילים". הוא מוסיף: "לא משנה כמה הפערים הללו מינימליים, הם יכולים להיות הסיבה שאנשים שומעים דברים שונים מאוד מאותו קובץ קול".

לדבריו, קובץ הקול מאלץ את המוח לבצע שיפוט מהיר של איזו מילה הוא שומע, בהתבסס על המידע המינימלי שיש לו, "המוח בנוי כדי להפוך אותות מבולבלים למשמעות". מלבד המוח, יש עוד גורמים המשפיעים על תפיסת הקול, כגון יכולת השמיעה והמערכת בה קובץ הקול מתנגן - מחשב או סמארטפון, עם או בלי אוזניות.

תגובתו של הפסנתרן יאני:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully