וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים כדורי בשר שבדים ב"איקאה"? לא תאמינו מאיפה הם הגיעו

15.5.2018 / 0:08

חשבון הטוויטר הרשמי של שבדיה בווידוי מפתיע: מנת הדגל של המדינה כולה הגיעה בכלל ממולדת אחרת. בשתי המדינות התקשו להתמודד עם הבשורה, ואיך כל זה קשור לזלאטן איברהימוביץ'?

Gentlemen`s Kitchen

בסרטון - ככה תכינו כדורי בשר שבדיים הדומים לאלה המוגשים באיקאה

במשך שנים ארוכות מתגאה האומה השבדית במעדן נפלא שיוצא ישירות מהמטבח הלאומי שלה - כדורי הבשר (קציצות) השבדים - אך כעת מתברר שמנת הדגל של כל סניפי "איקאה" ברחבי העולם הגיעה בכלל ממרחק של 2,500 ק"מ משבדיה. היה זה עמוד הטוויטר הרשמי של שבדיה בכבודו ובעצמו שיצא בווידוי מפתיע: "כדורי הבשר השבדים מבוססים בעצם על מתכון שהמלך צ'ארלס ה-12 הביא איתו חזרה הביתה מטורקיה בראשית המאה ה-18. בואו ניצמד לעובדות!!".

עוד בנושא

השיטה הגאונית לפתוח בקבוק יין באמצעות מצית
בגלל המחסור בעוף ב-KFC - נחשף המתכון הסודי

הציוץ צבר מעל ל-9,000 תגובות וכ-20 אלף לייקים, ויצר סערת רגשות לא פשוטה בקרב האנשים, שחלקם נדהם ואחרים פשוט לא האמינו שזו האמת. "כל החיים שלי היו שקר", כתב אחד הגולשים, ושכמו רבים מהאחרים זכה לתגובה מעמוד הטוויטר הרשמי של שבדיה, שניסה לעודד: "אל תקשה על עצמך. הזמן מתחיל עכשיו".

בין המגיבים היו גם טורקים, ובין אלה שהכירו תודה על הכנות של השבדים, היה גם אחד שניסה לנצל את ההזדמנות עם רעיון מאוד יצירתי. "אנחנו מוכנים לשכוח מזה אם תתנו לנו את זלאטן איברהימוביץ'", הוא כתב. כמובן שהשבדים לא יוותרו כל כך מהר על הכדורגלן הכי מוכשר שצמח להם, וגם זלאטן בעצמו כנראה לא היה מוכן לשמוע על הצעה שכזו, אבל ניסיון טוב.

כדורי בשר שבדים. אתר רשמי
טורקים או שבדים? כדורי הבשר המפורסמים/אתר רשמי

חלק מהאנשים החליטו לערער על העובדות וכמה מהם ציינו כי טורקיה בכלל לא הייתה קיימת כאומה בתקופת שלטונו של צ'ארלס ה-12 (עלה לשלטון ב-1697, חזר לשבדיה מעיר שהיא כיום מולדבית ואז הייתה תחת שלטון טורקי בשנת 1715). בנוסף, היו כאלה שתרמו מהידע שלהם על הקשר בין שבדיה לטורקיה, כולל כמה מילים דומות בשתי השפות. לבסוף, הגיע גולש אחד שהצליח למצוא בספר בישול נושן הוכחה שתומכת בווידוי.

נמצא מתכון בספר בישול שבדי מ-1737 ל... כדורי בשר טורקיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully