וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעליב או מהמם? שמלת נשף הסיום של הנערה הזו גרמה לסערה

7.5.2018 / 9:20

קזייה דאום החליטה ללבוש שמלה סינית לנשף בתיכון שלה וגם העלתה לטוויטר תמונה שבה היא וחברותיה קדות קידה. חלק מהגולשים האשימו אותה ב"ניכוס חברתי" ואחד מהם תקף: "התרבות שלי היא לא שמלת הנשף שלך!"

daumkeziah

לכל תרבות/חברה/עם יש את המנהגים, המאכלים, והלבוש שמאפיין אותן. אבל מה קורה כשמישהי מתרבות מסויימת מאמצת לבוש של תרבות אחרת? האם זה פוגעני? או לגיטימי?

זה בדיוק מה שקרה לקזייה דאום, סטודנית מיוטה ששיתפה תמונה שלה מהנשף שבו השתתפה בתיכון כשהיא לבושה ב"קיפאו" - השמלה המסורתית של העם הסיני מאז המאה ה-17.

התמונה שגרמה לסערה ברשת

עוד בנושא

ושתי צמות? השמלה האדומה שמעוררת סערה
מלכת הולנד לבשה מעיל עם עיטור שמזכיר צלב קרס

עוד באותו נושא

הנערה שגילתה למה אסור להזמין שמלה לנשף באינטרנט

לכתבה המלאה

התמונות ששיתפה קזייה התקבלו די בהבנה ברשתות החברתיות עד שתמונה אחת העלתה את חמתם של גולשי הטוויטר ובה קזייה מצולמת עם חברותיה כשהן מצמידות את כפות הידיים וסוג של קדות קידה, כאשר הבנים מאחוריהן עושים מעין וי הפוך עם האצבעות שלהם. חלק מהגולשים ממש לא אהבו את תנועת הקידה הזו ופירשו את זה כפגיעה וזלזול במסורת של העם הסיני.

אחד המגיבים החריפים לפוסט הזה בטוויטר היה ג'רמי לאם, שצייץ מחדש את התמוונה הזו עם הכיתוב "התרבות שלי היא לא שמלת הנשף הארורה שלך". התמונה הזו הפכה במהרה לוויראלית ברשת וגולשים רבים החלו להאשים את קזייה בניכוס של תרבות אחרת מבלי שהיא מראה הבנה או מכבדת את התרבות הזו.

קזייה דאום.
והנה כאן עם החבר

באמצעות סדרה של ציוצים בתגובה לקזייה, ג'רמי ניסה להסביר שהשמלה הזו אומצה על ידי האישה האסייאתית כסמל למאבק נגד הדיכוי הפטריאכלי. ג'רמי הוא לא היחיד שנעלב מהמעשה של הצעירה, כשגולשת נוספת צייצה בתגובה: "זה לא בסדר. אני לא הייתי לובשת שמלה קוריאנית מסורתית, או יפנית או כל שמלה מסורתית אחרת ואני אסייאתית. לא הייתי לובשת שמלות ערב אירית, שבדית או יוונית מסורתית גם כן. יש הרבה היסטוריה מאחורי הבגדים האלו, עצוב".

ג'רמי לאם מחנך על ההיסטוריה של הקיפאו

אולם, חלק מהגולשים גם יצאו להגנתה של קייזה, שבעצמה הגיבה: "לכל מי שהאשים אותי בשליליות, לא התכוונתי לא לכבד את המסורת הסינית. פשוט הראיתי את הערכתי לתרבות שלהם. אני לא מוחקת את הפוסט שלי מכיוון שלא עשיתי שום דבר רע מלבד להראות את האהבה שלי לתרבות הזו. זו בסך הכול שמלה, והיא יפהפיה".

כשמישהו שאל אותה אם יש בה חלק סיני, היא הגיבה: "לא, זו פשוט שמלה יפה שמצאתי. זו שמלת וינטג' מחנות וינטג'". מה דעתכם?

התגובה של קייזה למתקפה עליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully