וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה האמא הזאת עשתה שגרם לכל כך הרבה אמהות להתעצבן?

1.5.2018 / 6:28

חובבת הפרובוקציות והיוגה ממשיכה לעצבן אימהות בהחלטה היוצאת הדופן שלה להניק את ילדיה בזמן שהיא עושה יוגה. פוסט אחר שלה, בו ילדיה נראים מחבקים אותה בזמן וסת, הצליח לעצבן אותן אפילו יותר

אמא שעושה יוגה בזמן שהיא מניקה/carleebyoga

בעוד נראה שהדיון בנושא הלגיטימיות של הנקה בציבור רחוק מלהסתיים, אם לשלושה מטקסס מצליחה לחצות קווים אדומים נוספים בנושא הרגיש הזה - ולהציג קבל עם ועדה תמונות וסרטונים שלה מניקה את ילדיה - בזמן שהיא מבצעת תרגילי יוגה. לאמנית קרלי בניר בת ה-30 יש מסר ברור בנושא: "אל תהיו שיפוטיים. הניקו איך שבא לכם". בניר מוצאת את עצמה באופן קבוע תחת אש, בעיקר מאימהות אחרות, בנוגע לדרך היוצאת דופן בה היא בוחרת להניק את ילדיה - אולם היא מתעקשת להמשיך לקדם את הרעיון בדף האינסטגרם שלה עבור כל אותן אימהות ביקורתיות שמתקשות - וצריכות לדבריה - לעכל ולקבל את זה.

בניר סיפרה שהחלה להניק בזמן יוגה אחרי לידת בנה השני. לדבריה, זה עזר לה לצאת מהדיכאון שסבלה ממנו אחרי הלידה. "זה עזר לי להרגיש טוב יותר ולהיות אמא טובה יותר לשלושת ילדיי", היא סיפרה בשיחה עם The Independent. עמוד האינסטגרם שלה, המכיל עשרות תמונות וסרטונים שלה מניקה בתנוחות יוגה מורכבות, צבר 70 אלף עוקבים. חלקם מתרשמים ממיומנותה וגמישותה המפתיעה - ואחרים מאשימים אותה בהנקה בלתי הולמת, בבחירה שלה להמשיך להניק את בתה על אף שהיא כבר בת 18 חודשים ואפילו מכנים את התוכן האינסטגרמי שלה כ"פורנוגרפיה לפדופילים".

עוד בנושא:

"אם הבת שלך יכולה ללכת אליך ולמצוץ את הפטמה שלך, זה אומר שהיא גדולה מדי כדי למצוץ את הפטמה שלך", כתבה אמא מודאגת בתגובה לאחד הפוסטים שלה, "זה כאילו נשים הלכו רחוק מדי כדי לעודד הנקה בציבור, שהן איבדו את דעתן בדרך". "זה לא מתאים", הוסיף משתמש אחר, "אני מבין שהיא מניקה את הילד שלה וזה בסדר אבל ראשית, היא כל הזמן דואגת לפרסם את זה ברשת, באתר שלא מאפשר את זה, ושנית, הילדה הזאת בגיל שאמה צריכה להפסיק להניק אותה אז אני מניח שהיא מכריחה את הבת שלה לינוק ממנה".

בניר לא נרתעת מהמבקרים וממשיכה לפרסם תמונות וסרטונים לצד מנטרות מעוררות השראה שמגנות על ההחלטה שלה. "יוגה עזרה לי לצלול אל תוך האימהות ולהיות האימא שתמיד חלמתי להיות לילדים שלי והאימא שהם צריכים", היא כתבה באחד הפוסטים, "אמא אוהבת, תומכת ומגיבה בסבלנות. הם גדלים בבית שהם יכולים להרגיש בו שייכים והם לומדים לקבל אחרים. אף אחד לא צריך להתבייש להניק את ילדיו. החברה לימדה אותנו רק למסור את הילדים שלנו לעולם ולתת להם להתעצב מעצמם, אנחנו מאבדים את הקשרים המשפחתיים שלנו בגלל השקפת העולם הזאת ומחמיצים הזדמנויות רבות לא רק ללמד את הילדים שלנו - אלא גם ללמוד מהם. אני מעודדת אחרים לעשות כל דבר שיגרום להם לאושר ולהימנע משיפוטיות כי קבלה זה מה שהופך את החוויה האנושית הזאת לכל כך יפה".

פיליפה פירסון-גלייז, עורכת ובעלת " Breastfeeding Support", צידדה בה: "פעוטות יונקים בכל מיני תנוחות ומצבים בחיים הרגילים וזו רק וריאציה חדשה. יש יתרונות בריאותיים רבים לאמא ולילד בהנקה. העובדה שקרלי עושה לפעמים יוגה בזמן שהיא מניקה אינו שונה מהנקה בזמן שיחת טלפון או עבודה על המחשב, אם כי בהחלט יוצא דופן".

הפוסט שהוסר מהרשת

בניר זעזעה את הרשת לראשונה כשפרסמה תמונה בה היא מקבלת וסת בזמן שילדיה מחבקים את רגלה וכמעט מתלכלכים בדמה. היא דיברה בנושא עם UNILAD: "לקבל מחזור חודשי בריא זו ברכה ולא לכל הנשים יש את זה. אני חוגגת את החיים. זה הדם ממנו הילדים הגיעו, כשהם נולדו לזרועות בעלי, לכולנו יש הערכה גדולה לזה. לעולם לא אסרב לחיבוק מהבן שלי שבא אליי דבר ראשון על הבוקר כדי לתת לי חיבוק אוהב ולהגיע לי שהוא התגעגע אליי בזמן שישן. העובדה שאחותו לומדת ממנו ומחקה אותו לא תסולא בפז".

"בכל מחזור אני מודה על כך שאני יכולה לדמם ואני משלבת את זה ביוגה שלי כדי לכבד את כל הנשים שמקבלות מחזור וגם את אלו שלא. הלוואי שיותר נשים יוכלו למצוא אהבה למחזור החודשי שלהם. אני חולקת את הרגעים היקרים האלה מאחר שאמהות אחרות יכולות להזדהות איתי. בין אם זה חוסר היכולת להיכנס לשירותים לבד או חוסר הזמן להתארגן בבוקר, כי אנחנו מקדישות הכל לילדים שלנו. אנחנו צריכות להעצים אחת את השנייה על בסיס יומי".

קרלי בניר עושה יוגה ומדממת לצד הילדים. צילום מסך
קרלי בניר עושה יוגה ומדממת לצד הילדים/צילום מסך

היא הוסיפה: "לא, הדם לא הגיע לילדים שלי. הם פשוט חיבקו אותי לרגע. היו הרבה נשים שהעצמתי בזכות התזכורת הזאת. על אף שהתמונה הוסרה מהרשת, הלקח שלה עדיין מהדהד בקול ונשים רבות שינו את דעתן על זה וישבו לשאול את עצמן מדוע זה בגלל גורם להן לרתיעה? זה זמן להתחיל לחפור עמוק בנושא, להבין למה דברים מטרידים אותנו. האם זו נקודת המבט שלנו או שאנחנו חושבים לפי תכתיבי החברה?". בניר מאמינה שכל המבקרים למעשה רק משחררים עליה קיטור: "הם כותבים מאחורי מסך כי זה הופך אותם לבלתי נראים ואת המילים למקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully