וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל מודה: לראשונה תקפנו אנשי צבא איראניים בסוריה

בריאיון לתומאס פרידמן מניו יורק טיימס, הודה הגורם כי ישראל אחראית להפצצת הבסיס T4 בחומס. בתקיפה נהרגו שבעה אנשי משמרות המהפכה, ואיראן הבטיחה לנקום את מותם. "זאת הפעם הראשונה שבה תקפנו מטרות חיות איראניות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

"זאת הפעם הראשונה שבה תקפנו מטרות חיות איראניות" - כך אמר גורם בכיר בצה"ל, שהודה בריאיון שפורסם היום (שני) עם העיתונאי תומאס פרידמן מניו יורק טיימס כי ישראל הייתה אחראית לתקיפת הבסיס T4 בסוריה בשבוע שעבר. שבעה אנשי משמרות המהפכה נהרגו באותה תקיפה, ואיראן הבטיחה מאז לנקום את מותם.

לאחר התקיפה, איראן הודתה באופן חריג על אובדן אנשיהם, אחרי שבעבר טשטשה תקריות דומות שנקשרו בשמה של ישראל. בין ההרוגים היה גם קצין בדרגת קולונול במשמרות המהפכה, ובכיר בכוח איים להשמיד את תל אביב ואת חיפה בתגובה. היום אמר דובר משרד החוץ של איראן כי התגובה תבוא "בזמן הנכון".

לקריאה נוספת על תקיפת הבסיס בסוריה
תקיפות מדויקות ואתגר מודיעיני: כשישראל נותרה לבד מול איראן בסוריה
דיווח בסוריה: כלי טיס הפציצו בסיס שקשור לאיראן ועמדות של אסד

תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
המתחם האיראני בבסיס T4 לאחר התקיפה/מערכת וואלה! NEWS, --

זאת הייתה הפעם השנייה בתוך חודשיים שבה הותקף הבסיס, שבו נמצאים גם כוחות רוסיים. בפעם הקודמת, בפברואר, היה זה לאחר ששוגר ממנו מל"ט איראני, שחדר לשטח ישראל והופל על ידי מסוק של חיל האוויר.

בתגובה, הופצץ קרון השליטה האיראני ב-T4, אך מערכת ההגנה של צבא סוריה הצליחו להפיל את אחד מטוסי הקרב שהשתתפו בתקיפה. אותה הפלה של מטוס ה-F-16, ששני טייסיו נפצעו, הובילה לפעולה רחבה של ישראל באותו יום, והותקפו שורת מטרות איראניות וסוריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלווית איראנים שנהרגו בתקיפה ההישראלית בסוריה 11 באפריל 2018.. tn.ai, מערכת וואלה! NEWS
באיראן מבטיחים להגיב. הלוויית ההרוגים בתקיפה בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, tn.ai

בלילה שבין שבת לראשון שעבר, שוב הותקף בסיס ה-T4, והפעם דווח על 14 הרוגים, שבעה מהם אזרחי איראן. גם רוסיה הצטרפה לגינויים, והזהירה כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אף שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על התקיפה, ולפי הקרמלין, הביע את התנגדותו ל"פגיעה בריבונות סוריה". נתניהו הדגיש כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

ברקע הזעם הרוסי וההכנות לתקיפה מערבית בסוריה בעקבות המתקפה הכימית בדומא, חשף צה"ל ביום שישי כי אותו מל"ט איראני היה חמוש והיה מיועד להתפוצץ במטרה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully