וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חושף: המל"ט האיראני שחדר לישראל היה חמוש ויועד לפיגוע

13.4.2018 / 20:00

דובר צה"ל פרסם כי מניתוח מסלול המל"ט ומניתוח חלקיו עולה כי כלי הטיס נשא חומר נפץ. לפי הצבא, יירוטו מנע פעולה חבלנית של איראן. השבוע הופצץ הבסיס שממנו המריא המל"ט בסוריה, בתקיפה שמיוחסת לישראל

צילום: דו"צ, עריכה: יוסי אלטר

המל"ט האיראני שחדר לישראל בחודש פברואר היה חמוש ויועד לבצע פיגוע - כך התיר לפרסום הערב (שישי) דובר צה"ל. מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי כלי הטיס עולה כי הוא נשא חומר נפץ וכי מטרתו הייתה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל. עוד נמסר מצה"ל כי הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו, ולכן לא היווה סכנה כשטס בשטחה האווירי של ישראל.

השבוע הופצץ הבסיס האווירי T-4 שבאזור חומס, המתקן שממנו המריא המל"ט. על פי פרסומים זרים, ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה, שבה נהרגו 14 בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
בקבוקי תבערה ועפיפון נפץ: פלסטיני הרוג ומאות פצועים בהפגנות בעזה
כשכוונת הצלף הונחה על בכיר חמאס: המאבק של צה"ל בהפגנות ברצועה
הימנעות מתקיפות ופינוי האיראנים: כך ייראה הסכם רוסי-ישראלי על סוריה

שבררי המל"ט שיורט הבוקר 10 בפברואר 2018. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
שברי המל"ט האיראני בישראל, פברואר/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

האירוע התרחש ב-10 בפברואר, אז יירט מסוק קרב של צה"ל את המל"ט, שחדר לשטח ישראל מסוריה. בתגובה לחדירה תקף חיל האוויר את האתר שממנו הופעל המל"ט. במהלך התקיפה, באזור תדמור, נפתחה אש נ"מ לעבר כלי הטיס ומטוס F-16 החל בנטישה והתרסק בקיבוץ הרדוף שבעמק יזרעאל. שני הטייסים נפצעו בנטישה, אחד מהם באורח קל והשני באורח קשה.

עוד באותו נושא

"הוא חצה את הגבול - ויירטנו": הטייס שהפיל את המל"ט האיראני משחזר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הביטחון, מינכן, גרמניה, 18 בפברואר 2018. עמוס בן גרשום, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו מציג חלק מהמל"ט בוועידת הביטחון במינכן, פברואר/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום, לע"מ

בגל תקיפות נוסף בסוריה, בתגובה לתקרית החריגה, הופצצו 12 מטרות שונות, בהן מחסנים איראניים. לפי צה"ל, הייתה זו מתקפה רחבת היקף נגד מערך ההגנה האווירי הסורי והופצצו מערכות טילי קרקע-אוויר מסוג SA-5 ו-SA-17. עשרים טילי נ"מ נורו לעבר מטוסי חיל האוויר במהלך גל התקיפה, מה שגרם להפעלת אזעקות ביישובי הצפון. שרידי מטוס הקרב נפלו ברדיוס של כשמונה ק"מ.

"צה"ל פועל בנחישות כנגד ניסיון ההתקפה האיראנית, הסורית והפרת הריבונות הישראלית, ונמצא במוכנות למגוון תרחישים וימשיך לפעול על פי הצורך ככל שיידרש", מסר אז צה"ל. "איראן משחקת באש וגוררת את האזור להרפתקה שהיא לא יודעת איך תסתיים". דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר לוואלה! NEWS כי האחריות לאירוע היא של איראן, וסוריה נכנסה לתמונה כששיגרה 20 טילים לעבר כלי הטיס.

אירועים בצפון, פברואר 2018. עיבוד תמונה
אירועים בצפון, פברואר 2018/עיבוד תמונה
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד יירוט המל"ט/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

במשרד החוץ של איראן גינו את המתקפה שאירעה השבוע בבסיס T-4 שבסוריה, אך לא התייחסו להרוגים. בהודעה שמסרה טהראן נאמר כי מטרת התקיפה היא "להסיט את הדיון מהטרגדיה" ברצועת עזה, שבה נהרגו עשרות פלסטינים בעימותים אלימים מול צה"ל בשבועיים האחרונים.

משרד החוץ של סוריה אמר כי הוא שלח מכתב למזכ"ל האו"ם בתגובה לתקיפת הבסיס, ומסר כי דמשק "שומרת לעצמה את הזכות להגן על שטחה, על אזרחיה ועל ריבונותה בכל האמצעים".

תמונות מהבסיס שהותקף בסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
הבסיס שממנו המריא המל"ט, שהותקף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, -

צבא רוסיה פרסם הודעה חריגה ובה מסר כי התקיפה בוצעה על ידי שני מטוסי קרב ששיגרו שמונה טילים מהמרחב האווירי של לבנון. צבא לבנון מסר כי ארבעה מטוסים ישראליים חדרו מהים דרך העיר ג'וניה עד לגבול המזרחי עם סוריה בשעה 3:00 לפנות בוקר. עוד מסר צבא רוסיה כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הפילו חמישה מהטילים. בישראל שותקים, אך גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו לרשת NBC כי ישראל אכן עומדת מאחורי התקיפה, וכי יידעה את וושינגטון מראש כי היא עומדת לבצע אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully