וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

#פדופיליה: זו הטעות הכי מסוכנת שהורים עושים ברשתות החברתיות

9.4.2018 / 7:07

מי לא אוהב להשוויץ בתמונות של הילדים שלו ברשתות החברתיות? אבל הסכנה מתחילה כשאנחנו מוסיפים תגיות, שפדופילים משתמשים בהן כמו שובל פירורי לחם כדי להגיע לילדים שלנו

אמא מצלמת את בתה בסמארטפון. ShutterStock
היזהרו מתגיות. אמא מצלמת פעוט בסמארטפון/ShutterStock

הנוכחות וההתנהגות של הורים לילדים ברשתות החברתיות היא תופעה בפני עצמה שאפילו זכתה לשם - sharenting (הלחם של המילים share ו-parenting). אפשר לאהוב או לא לאהוב את הצפת תמונות הילדים והתינוקות בפיד שלכם ואפשר גם לדבר על הצורך הכמעט כפייתי של הורים מסויימים להציג תמונה מלוקקת של הורות או להשתמש בילדים שלהם כמסחטת לייקים, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיום, נוכחות ברשתות החברתיות היא פשוט חלק טבעי מההורות. כולם עושים את זה.

דווקא בגלל זה חשוב לזכור ולהזכיר שלא רק החברים שלכם יכולים לראות את התמונות הללו של הילדים, וכמו בעולם האמיתי גם בזה הווירטואלי יש סכנות שכדאי מאוד להישמר מהן. אחד הדברים שכדאי שתחשבו עליו פעמיים לפני שאתם מוסיפים לפוסטים שלכם הוא תגיות (או האשטאג, בלעז). משתמשים ברשתות החברתיות מוסיפים תגיות לפוסטים שלהם לרוב, כדי להגדיל את החשיפה שלהם ולהשיג עוד עוקבים על פי תחומי עניין, אבל לפעמים יחד איתם מגיעים גם אורחים בלתי רצויים.

עוד בנושא:
סכנה מבית: איך שומרים על ילדים מפני פגיעה מינית?
איך מלמדים ילדים להיזהר מסכנות, בלי לפחד מהחיים
מיניות בגיל הגן: מתי מדובר במשחק תמים ומתי להתערב?

ילדה יושבת על סיר עם מכנסיים ארוכים וגרביים. ShutterStock
אפילו תגיות שקשורות בגמילה מחיתולים מסוכנות. ילדה יושבת על סיר/ShutterStock

מסתבר שישנן תגיות ספציפיות שפדופילים משתמשים בהן כדי להגיע לתמונות של ילדים. כך מזהיר דיוויד אנג'לו, שעומד בראש הקואליציה להצלת ילדים בבריטניה. תגיות פופולריות במיוחד בקרב פדופילים כוללות: #BathTime, #NakedKids ואפילו #ToiletTraining. אף אחד לא רוצה לחשוב שהתמונה של הילד או הילדה שלו לומדים לעשות צרכים בסיר משמשת כפורנוגרפיה, אבל חשוב להיות מודעים לסכנה הזאת. ואגב, לא רק באנגלית. פדופילים יש לצערנו בכל מדינה בעולם, והם דוברים שלל שפות.

עוד באותו נושא

פדופיליה ברשת: הסרט שכל הורה בישראל חייב לראות

לכתבה המלאה

1,500 תמונות ברשת לפני גיל 5

"הורים מעלים את התמונות הללו לרשתות החברתיות בתמימות ואין להם מושג באיזו קלות יכולים כל מיני עברייני מין לעשות לתמונות הללו צילום מסך ולהעלות אותן לאתרים של פורנוגרפיית ילדים או לעשות בהן שימוש בלתי ראוי אחר", אמר אנג'לו בראיון לדיילי מייל. מניתוח נתונים שביצעו בקואליציה להצלת ילדים עולה שהורים מעלים בממוצע 1,500 תמונות של ילדם לרשתות החברתיות, וכל זה רק עד גיל 5.

"התוצאה של תרבות ה-sharenting עלולה להיות שיגדל פה דור של ילדים ומתבגרים שיגלו שרוב חייהם הפרטיים זמינים אונליין במשך שנים, וזה עלול להיות מאוד מסוכן", הוא מזהיר. עוד אזהרה חשובה שיש לו בשביל הורים שפעילים ברשתות החברתיות, ובמיוחד באינסטגרם, הוא פיצ'ר המיקום שמאפשר לדווח על מיקום מדוייק של הילד (או כל אדם אחר המצולם ומתוייג) בזמן אמת. זה אולי כיף להשוויץ בפני חברים ומכרים בטיול המשפחתי שלכם בחיק הטבע, אבל זה יכול מהר מאוד להפוך כלי שימושי לעברייני מין וסטוקרים שידעו בדיוק איפה הילדים שלכם מסתובבים כרגע ואיך הם נראים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully