וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה פריטי המזון שלא האמנתם שאפשר ואפילו כדאי לאחסן במקפיא

31.3.2018 / 0:01

הכנתם ארוחה ענקית ונותרתם עם מלא שאריות? אל תזרקו. הדיאטנית לינדי כהן חושפת אילו פריטי מזון מאוחסנים אצלה במקפיא לשימוש מאוחר יותר - וחלקם צפויים להפתיע אתכם מאוד

טוויטר

למה לזרוק אם אפשר להקפיא? הדיאטנית לינדי כהן חושפת בבלוג שלה טיפים לשימוש יעיל במקפיא שלכם - שיחסוך עבורכם הרבה אוכל מבוזבז. היא שיתפה בבלוג אילו פריטי מזון היא מאחסנת אצלה במקפיא, שחלקם בכלל לא ידעתם שניתן ואפילו מומלץ להקפיא לשימוש מאוחר יותר. "אני גרה בדירה קטנה מאוד עם מקפיא קטן אז אני חייבת לנצל היטב את שטח המקפיא שלי. זה עוזר לי לאכול בריא יותר", היא מסבירה בבלוג שלה.

לדברי לינדי, הדבר החשוב ביותר שהיא מקפיאה - וזה גם הדבר האחרון שהייתם חושבים עליו - הוא החלב. לינדי שופכת את החלב למגש קוביות קרח ומשתמשת בהן אחר כך לכוס הקפה או התה שלה. הדיאטנית החסכונית שמגיע מסידני, אוסטרליה, נוהגת לקנות כמויות גדולות של פירות זולים ולהקפיא אותם לשימוש מאוחר יותר, "לאחרונה קניתי 18 קופסאות של תותים ב-7 דולר", היא סיפרה, "הכנסתי אותן למקפיא כדי להשתמש בהם לשמנת, לקינוחים ולסורבה". לינדי פועלת באופן דומה גם עם ליים ולימונים, שיכולים להיות יקרים לא בעונה. "הקפיאו את המיץ במגשי קוביות קרח או בשקיות הקפאה", היא אמרה, "זה מושלם עבור רוטב לסלט, מרינדות ומשקאות כמו מוחיטו".

עוד באוכל:

היא ממליצה גם להקפיא ענבים ותמרים וליהנות מהם כחטיף בשעת אחה"צ . גם את עשבי התיבול שלה היא מקפיאה: "אל תיתנו לעשבי תיבול טריים למות להם בתחתית המקרר. הקפיאו את עשבי התיבול הטריים במקפיא או את שמן הזית במגש קוביות הקרח. אז תוכלו להשתמש בהם בקלות בפעם הבאה שתבשלו". לינדי מקפיאה גם שאריות של עלי דפנה, למון גראס וג'ינג'ר - רק למקרה שיחסר. עוד תמצאו אצלה במקפיא רסק עגבניות ועגבניות משומרות, חלב קוקוס, קרם קוקוס ושמנת.

גם האבוקדו נשמר יופי במקפיא, בזכות תכולת השומן הגבוהה שלו. מבננות קפואות תוכלו להכין גלידת בננה או סורבה. "מרבית התבלינים יוקפאו היטב, כולל פסטו", אמרה לינדי, "נותרו לכם שאריות ספגטי בולונז? הקפיאו אותם. הכנתם הרבה כדורי בשר? הקפיאו גם אותם. אני נוהגת בשיטת 'מבשלת פעם אחת ואוכלת פעמיים' - אז אני תמיד מכינה כמות גדולה יותר", היא אמרה. הקיצוניים מביניכם מוזמנים לאחסן גם ביצים במקפיא, אבל כדאי לשבור אותן קודם, לטרוף ולהכניס למקפיא במגש קוביות הקרח הכה שימושי - ובבוא הזמן להכין מהן חביתה. מי היה מאמין שהמקפיא יכול להיות כל כך שימושי, נכון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully