וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פחות משנה: אלאור אזריה ישוחרר ממאסר ב-10 במאי

ועדת השחרורים הצבאית החליטה לנכות שליש מעונשו של החייל שהורשע בהריגה ונכלא בחודש אוגוסט אשתקד. בדיון בשבוע שעבר בבית הדין הצבאי הודיעה התביעה הצבאית כי לא תתנגד לקיצור העונש

עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

ועדת השחרורים הצבאית הורתה היום (שני) כי אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל בחברון לפני שנתיים ישוחרר בחודש מאי, בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו. בשבוע שעבר נערך דיון בעניינו של אזריה בבית הדין הצבאי בקריה, שם הודיעו נציגי התביעה הצבאית כי לא יתנגדו לניכוי שליש מעונשו של אזריה, שנידון לשנה וחצי מאסר והחל לשאת בעונשו בחודש אוגוסט בשנה שעברה. בהתאם להחלטת הוועדה שהתקבלה היום אזריה ישתחרר מהכלא ב-10 במאי.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר סנגורו עו"ד יורם שפטל כי יפנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה לשחרר את אזריה ממאסר עוד לפני יום העצמאות החל בחודש הבא. הוא הוסיף כי הוא "מלא סיפוק" מכך שמתוך עונשו המקורי אזריה ישא בסופו של דבר רק בתשעה חודשי מאסר.

לדבריו, "זה המקום להיזכר בנבואות הזעם של הכנופיות התקשורתיות שהתריעו שאם אעיז לערער זה ייגמר הרבה יותר גרוע. זה נגמר הרבה יותר טוב". יחד עם זאת ציין עו"ד שפטל כי משפחתו של אזריה חשה אכזבה מסוימת על כך שעונשו לא קוצר בשיעור ניכר יותר וכי הוא לא יוכל לשבת עמם לשולחן סדר הפסח בשבוע הבא.

בדיון בשבוע שעבר אמרו מפקדיו של אזריה כי התנהגותו במהלך המאסר בכלא 4 הייתה "מופתית". בהמשך להערכת המפקדים מסרו נציגי התביעה הצבאית בדיון כי החליטו "להותיר לשיקול דעת את שאלת ניקוי השליש מעונשו" והוסיפו: "לא סברנו שהתעוררו שאלות של מסוכנות, ויש להתחשב בכך שהוא נטול עבר פלילי, ועל המאמץ שלו להתגייס ליחידה קרבית".

אלאור אזריה ליד הוריו בוועדת החצי שלו, קריה, תל אביב, 14 במרץ 2018. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
אזריה עם אמו בבית הדין הצבאי, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

אזריה אמר במהלך הדיון כי בשירותו הצבאי תרם רבות למען ביטחון המדינה. "אם הייתי יודע מה שידעתי בדיבעבד הייתי פועל אחרת", הוסיף. סנגורו, עו"ד שפטל, אמר כי אזריה "נמצא בסיוט בלתי פוסק זה שנתיים. מדובר בחקירה שהתחילה באופן שערורייתי כאילו מדובר בחקירת רצח עם רצון לכלוא אותו לכל ימי חייו".

סנגורו הדגיש את התנהגותו הטובה של אזריה ואמר כי התנהג לאורך המאסר בצורה מופתית. "המטרה היא שאלאור יחזור כמה שיותר מהר לחיים נורמטייבים ונורמליים. שפטל חשף חוות דעת מהכלא על אלאור: "כמו שהיה חייל מצטיין בשטח הוא אסיר מצטיין. אנחנו נמצאים שבועיים לפני חג החירות, ואין דבר יותר מתאים מזה להעניק חירות לאלאור".

עוד באותו נושא

התביעה הצבאית: לא מתנגדים לניכוי שליש מעונשו של אזריה

לכתבה המלאה
מפגינים בעד שחרורו של אלאור אזריה בכניסה לקריה לפני ועדת החצי שלו, 14 במרץ 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"די להתעללות". מפגינים בחוץ לבסיס הקרייה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

התובעת הצבאית אלוף-משנה שרון זגגי פנחס טענה בפתח דבריה כי "קיצור עונש מאסר מופעל רק במקרים חריגים, אסיר מובא לוועדה רק בחלוף שני שליש מתקופת המאסר, ברוב המכריע קיצור עונש מאסר מגיע מטעמים רפואיים". זגגי פנחס הוסיפה כי "לא מתקיימים שיקולים חריגים כאלה, בראש ובראשונה אנו מבקשים להפנות את הוועדה לנסיבות וחומרת ההרשעה. לפי קביעת בית הדין המחוזי, העבירה נבעה מתוך יסוד נפשי של כוונה ולא מתוך רשלנות, או טעות".

אלוף-משנה זגגי פנחס הוסיפה כי "המעשים של האסיר ערערו את חוסנו של צה"ל, ולכן זהו לא מקרה מיוחד שבו הוועדה צריכה להפעיל את כוחה ולהמליץ על שחרור מוקדם, לאורך כל תקופת המאסר האסיר לא הביע חרטה על מעשיו ולא נטל אחריות, אפילו שמענו התכחשות לאשמה בבית הדין".

אלאור אזריה בחופשת ראש השנה מהכלא, 20 בספטמבר 2017. מגד גוזני, מגד גוזני
אזריה בחופשה בביתו בראש השנה/מגד גוזני, מגד גוזני

בנימוקי הוועדה לעיון בעונשו, המעידים על החומרה שייחסו חברי הוועדה למעשיו של אזריה, נכתב כי "מעשיו חתרו תחת חוסנו המוסרי של צה"ל, ותחת העורכים שעליהם משתית הצבא את פעולתו, שעניינם משמעת, טוהר הנשק וקדושת החיים". חברי הוועדה, היו"ר סא"ל מאיה גולדשמידט, נציג שר הביטחון אל"מ (במיל') צביקה בלומנשטיק, ונציג הרמטכ"ל סא"ל אורן אברהם, כתבו בהחלטתם כי אזריה "אינו מגלה כל הפנמה או חרטה".

חברי הוועדה התייחסו להחלטת הרמטכ"ל לקצר את עונשו של אזריה וכתבו כי "ברור שההחלטה ניתנה משיקולים של חסד ורחמים ומתוך התחשבות בעברו כחייל לוחם בזירה המבצעית". לדבריהם, "ההקלה בעונשו אינה מהווה שיקול להקלה נוספת, אלא להיפך". בהתייחסם לטענותיו של עו"ד שפטל לגבי משך הזמן הקצר המפריד בין שחרור אחרי מחצית עונש המאסר (מה שהוועדה התבקשה לקבוע) לבין קיצור שליש (מה שניתן בפועל), כתבו חברי הוועדה: "הפער האמור אינו נמדד רק בזמנים. מדובר בעניין עקרוני ומהותי. אזריה לא הוכיח שהוא זכאי לאותה הקלה מיוחדת שעה שכלל לא הביע הפנמה וחרטה".

(עדכון ראשון: 13:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully