וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תקלה מטורפת ברכבל באתר סקי; הגולשים עפו באוויר

16.3.2018 / 21:13

תקלה קשה ברכבל (סקי ליפט) באתר הסקי גודאורי בגיאורגיה, גרמה לו לנוע בכיוון ההפוך ובמהירות כפולה, ולהעיף ממנו כמה גולשים שנפצעו. " הכל התרסק ולא היה סיכוי לצאת משם ללא פגע", סיפר אחד הגולשים שניצלו

תאונת רכבל סקי בגיאורגיה/צילום גולשים

תקלה נדירה ברכבל סקי שהתרחשה בסוף השבוע באתר בגיאורגיה, גרמה לו לנוע בכיוון ההפוך ובמהירות כפולה, ולהעיף ממנו כמה גולשים חסרי מזל - חלקם אף נפצעו.

בשורה של קטעי וידאו דרמטיים שהועלו לרשת על ידי אנשים שנכחו במקום, נראה הרכבל התקול נע בכיוון ההפוך לחרדתם של הגולשים המבולבלים, הממהרים לקפוץ מהכיסאות לפני הגעת הכבל לגלגלת הרכבל שם התרסקו המושבים בזה אחר זה.

עשרה אנשים נפצעו באורך קל בתקרית שהתחרשה באתר הסקי גודאורי (Gudauri), אתר שנחשב לפופולארי יחסית בקרב גולשי סקי ממזרח אירופה. "רכבל הסקי נעצר, ואז החל לפתע לנוע אחורה בכיוון ההפוך", סיפר גולש מבלארוס שהוא וחבריו הצליחו לקפוץ מהרכל בזמן, ונשאר לצלם את התקרית. "היינו חייבים לקפוץ ממנו לפני שנגיע לתחתית ההר, שם הכל התרסק ולא היה סיכוי לצאת משם ללא פגע. אז קפצנו".

גולשת אחרת, אוקראינית, סיפרה כי רבים לא הצליחו לקפוץ בזמן מהכסאות. "הרכבל עצר, נע אחורה, המהירות החלה להתגבר ואז הרכבל יצא מכלל שליטה", אמרה. "אי אפשר היה לעצור אותו, אנשים החלו לקפוץ והחלה היסטריה גדולה. היו כמה שלא הצליחו לקפוץ, והגלגלת העיפה אותם מהרכבל בעוצמה". הסרטון שאותו צילמה מראה מחזה מפחיד של ערימת כסאות הברזל של הרכבל אחרי שהוטחו אחד בשני, כאשר גולש אחד פצוע קבור תחתיהם.

תאונת רכבל סקי בגיאורגיה. צילום גולשים, תמונות גולשים
הרכבל יצא משליטה, המושבים התרסקו אלו לתוך אלו. התאונה באתר הסקי בגיאורגיה/תמונות גולשים, צילום גולשים

משרד הכלכלה הגיאורגי ייכסה את העלויות עבור הפצועים

למקום הגיעו צוות של סקי פטרול מלווה בשלושה אמבולנסים על מנת לפנות את הפצועים מאתר הסקי, שנמצא בבעלות מדינת גיאורגיה. הנהלת האתר הוציאה הודעה קצרה לעיתונות שבה אימתה את הפרטים שנראים בבירור בסרטונים השונים שהועלו לרשת, ואישרה כי עשרה גולשים נפצעו. משרד הכלכלה הגיאורגי הודיע, שהוא ייכסה את כל העלויות עבור הפצועים.

בחברה אמרו, כי פנו ליצרן של הרכבל, התאגיד השוויצרי "גאראוונטה-דופלמאייר" הנחשב ליצרן המוביל בעולם בייצור רכבלים ומעליות סקי, וביקשו ממנו לפתוח בחקירה של המקרה. בדופלמאייר טרם הגיבו לתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully