וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אנשים שנולדו עם חור זעיר מעל האוזן - וזו כנראה הסיבה לכך

14.3.2018 / 9:28

גם אתם נתקלתם באנשים שיש להם חור קטן הנמצא בחלק העליון של האוזן ושאלתם את עצמכם מה זה הדבר הזה? אז זו לא צלקת וגם לא פירסינג - אלא משהו הרבה יותר מיוחד מזה

Business Insider

חלקכם ודאי נתקלתם בתופעה הנדירה הזאת, אולי אפילו כמה מכם מספיק מיוחדים כדי לחלוק אותה - אולם הרוב המוחלט מעולם לא עצר לרגע לבדוק מה זה? מדוע יש אנשים שיש להם חורים זעירים מעל האוזן ומה תפקידן באנטומיה האנושית? האם זו צלקת? סימן של פירסינג? מום נדיר ותורשתי או שאריות של זימי דגים? באופן מפתיע, שתי התשובות האחרונות נכונות.

חלק קטן מאוד מהאוכלוסייה נולד עם שאריות זימים באוזניים הנקראים Preauricular Sinus. אלה חורים זעירים וחשופים שמופיעים לרוב בחיבור בין סחוס האוזן לשאר הפנים - אך יכולים להופיע בכל מקום באוזן החיצונית. החור הזעיר הוא מום מולד, פגם תורשתי התפתחותי של מבנה הפנים, שתועד לראשונה בספרות הרפואית בשנת 1864.

למה יש חור מעל האוזן?. אתר רשמי
גם לכם יש את זה? אז אבא שלכם דג!/אתר רשמי

עוד בבריאות:

עוד באותו נושא

אמא, שומעת? כך תדעו אם להורים שלכם יש בעיית שמיעה

לכתבה המלאה

הביולוג האבולוציוני ניל שובין הסביר למטרו הבריטי שאלו שרידים אבולוציונים של זימי דגים. לצערכם, אנשים מיוחדים שכמותכם, זה לא יאפשר לכם לנשום מתחת למים כמו אבות אבותיכם הדגים. יתר על כך, אלו הנושאים אותם חשופים יותר לזיהומים ולפיתוח ציסטות - אולם רבים מהם אינם חמורים וניתנים לטיפול פשוט באנטיביוטיקה. במידה והטיפול התרופתי לא עובד, ניתן לנקז אותם או להסירם לגמרי בניתוח פשוט, שרבים עוברים אותו גם ככה אחרי גיל שנתיים בין אם הזדהמו או לא.

בואו נדבר במספרים: 4-10 אחוזים מאוכלוסיית אסיה וחלקים מסוימים באפריקה נושאים את המום הנדיר הזה, רק 0.1 אחוז מאוכלוסיית ארה"ב נהנים גם הם מהתענוג. בדרום קוריאה תמצאו כ-5 אחוזים ובבריטניה פחות מאחוז אחד. כמה מהתרבויות העניקו להם משמעות רוחנית, כמו למשל באתיופיה שם הם מהווים סימן למזל ועושר רב.

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully