וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו אלתורי האוכל והטיפים לבישול שכולנו מכירים והם לא באמת עובדים

8.3.2018 / 9:25

עטיפת הסלט בניילון נצמד, הקפאת אלכוהול, אחסון תפוחי אדמה והסרת כתמי יין במלח - אלו רק חלק מהמיתוסים שרובנו מאמינים בהם כבר שנים, אולם, מומחים מפריכים אותם וגם נותנים טיפים מנצחים

הביצה בשקית תהפוך לביצה עלומה - זה באמת טריק שעובד?/אולפן וואלה NEWS

בסרטון - עוד טיפ שלא באמת עובד

בעידן המודרני הרבה מאוד בשלנים מנסים להשתמש ב"אלתורי אוכל" גם כדי לחסוך זמן וגם כדי וגם כדי להוזיל את עלויות הבישול הביתי. אולם, לא כל האלתורים האלו שאמורים להקל לנו על החיים באמת עובדים, ומומחים מטעם Good Housekeeping Institute (GHI) מפריכים כמה מיתוסים ידועים שרצים כבר שנים ברשתות החברתיות - החל מאחסון תפוחי עץ עם תפוחי אדמה, שמירת אוכל בניילון נצמד ועוד. אז בואו נציץ לכמה מהמיתוסים שהם מפריכים.

מיתוס ראשון: אחסון של תפוחי אדמה עם תפוחים

תפוחי אדמה עם תפוחים. צילום מסך,
לא יעזור אם נאחסן אותם ביחד. תפוחים ותפוחי אדמה/צילום מסך

אחד המיתוסים הידועים אומר שאחסון של תפוחי עץ עם תפוחי אדמה ימנע מהם לנבוט מהר מדי לפני השימוש. אולם, המומחים העמידו את זה במבחן וגילו שתפוחי אדמה נובטים ומתיישנים כרגיל למרות שהם מאוחסנים עם תפוחי עץ.

טיפ: אז איך באמת למנוע מתפוחי האדמה לנבוט? מאחסנים אותם במקום חשוך וקריר שלא יספוג לחות. יש לשמור אותם מחוץ למקרר במקום כמו ארון חשוך - זה המקום האידיאלי עבורם.

מיתוס שני: סלט נשמר טרי יותר בקערה עם ניילון נצמד

סלט עטוף בניילון נצמד. ShutterStock
כדאי לאחסן אותו באריזה המקורית/ShutterStock

עוד מיתוס ידוע טוען שסלט עלים יישמר לאורך זמן יותר טרי ורענן אם נעטוף את הקערה שלו בניילון נצמד במקרר. בפועל המומחים גילו שגם הטריק הזה לא עובד. העלים של הסלט לא שומרים על הרעננות והלחות שלהם אבל מאידך הם כן מתייבשים הרבה יותר מהר כשהם מאוחסנים בצורה רגילה.

טיפ: אז איך נשמור על הטריות של עלי הסלט? המומחים טוענים שהדרך הטובה ביותר לשמור על הטריות של העלים היא לאחסן אותם בשקית אטומה שמתאימה למקרר או באריזה המקורית שלהם.

מיתוס שלישי: לעולם לא להקפיא אלכוהול

יין אדום. ShutterStock
איך כדאי לאחסן אותו?/ShutterStock

מכירים את המיתוס שאומר שאלכוהול לא קופא במקפיא? ובכן יין דווקא כן יקפא אם תשימו אותו במקפיא. המומחים מסבירים שזה נכון שאסור לאחסן משקאות אלכוהוליים מזוקקים (כמו וודקה, טקילה, וויסקי, רום, ג'ין ועראק) במקפיא משום שהם לא יקפאו ורמת האלכוהול עשויה להיפגע בטמפרטורות קיצוניות.

טיפ: אז איך הכי טוב להקפיא יין? יוצקים את שאריות היין לתוך מגש של קוביות קרח וכך אפשר להוסיף אותו לארוחות או גם למזוג לכוסות של יין חדש וכך לשמור עליו קר בלי לפגוע באיכותו.

כך תקפיאו יין בצורה נכונה

מיתוס רביעי: הסרת כתמי יין עם מלח

עוד אגדה אורבנית טוענת שמלח עוזר להסיר כתמי יין מהבגדים או מהמפה של השולחן, אך המומחים מפריכים גם את הטענה הזו. נהוג לחשוב שמלח סופג נוזלים, אבל למעשה, הוא עלול רק להחמיר את הכתם ולצבוע את הבגד או המפה באדום לצמיתות.

טיפ: אז איך כן אפשר להסיר כתם של יין? ובכן אם הכתם הוא על בגד יש לרסס אותו עם ספריי לשיער לפני שמעבירים את אותו שטיפה יסודית. אם הכתם הוא על שטיח - שיפכו עליו סודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully