וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתעשיית הפורנו מודאגים: ארבע שחקניות התאבדו בשלושה חודשים

13.1.2018 / 7:48

ארבע כוכבות פורנו שמו קץ לחייהן רק בשלושת החודשים האחרונים - ובתעשייה חוששים מגל התאבדויות. בתגובה, חברותיהן חשפו את האמת על התעשייה המפוקפקת: "לא מכבדים נשים שעובדות בפורנו. לא פלא שהן נכנסות לדיכאון ומתאבדות"

אתר רשמי

בסרטון – אוליביה נובה מספרת על עבודתה

לאור מותן של ארבע כוכבות פורנו בשבועות האחרונים - שעל לפחות שתיים מהן ידוע בוודאות שמדובר במקרי התאבדות - התעורר חשש למצבן הנפשי של הנשים שעובדות בתעשיית הפורנו. שיילה סטיילס, אוליביה נובה, אוגוסט אימס ויורי לאב מתו בגיל צעיר אחרי שסבלו מדיכאונות וחוו בריונות ברשת. מעריצים וכוכבי פורנו אחרים ניצלו את הטוויטר כדי להביע את דאגתם לאור גל ההתאבדויות האחרון וטענו ששחקניות לא מקבלות מהמשפחה, מהחברים ומהתעשייה את העזרה והתמיכה שלהן הן זקוקות כדי לשרוד במקצוע הזה.

שחקנית הפורנו הקנדית, שיילה סטיילס - ששמה האמיתי אמנדה פרידלנד - הייתה בת 35 כשנמצאה ללא רוח חיים בבית אמה בקולומביה הבריטית ב-9 בנובמבר. פורסם כי היא מתה בשנתה, אולם לא ידוע מה היו הסיבות למותה. לאור אי פרסום הפרטים - רבים חשדו שמדובר בהתאבדות.

עוד בנושא:

פחות מחודש לאחר מכן, אוגוסט אימס, ששמה האמיתי היה מרסדס גרבובסקי, נמצאה תלויה בגן ציבורי, 20 דקות מביתה בקליפורניה, אותו חלקה עם בעלה קווין מור. בת ה-23 דיברה באופן גלוי על מצבה הדיכאוני וסבלה מבריונות ברשת יומיים לפני שהתאבדה.

אימס, שהשתתפה ב-270 סרטי פורנו מאז החלה לעבוד בתעשייה ב-2013, פרסמה ב-3 בדצמבר ציוץ בו כתבה שהיא מסרבת להשתתף בסצנת סקס עם שחקן שהשתתף בסרטי פורנו גברים מהחשש שתדבק באיידס. בעקבות הציוץ היא ספגה מטח של האשמות ותקיפות ברשת ומעריצים טענו שהיא הומופובית. היא ניסתה להגן על עצמה כשסיפרה שהיא עצמה ביסקסואלית אבל זה לא מנע מהמתקפה להמשיך. גופתה נמצאה תלויה בשעות הבוקר המוקדמות ב-5 בדצמבר. לא היה זכר לאלכוהול או לסמים במקום או ברכב שלה, שם היא השאירה מכתב התאבדות בו התנצלה בפני הוריה.

אוגוסט אימס

מקרה המוות הבא היה של יורי לאב, או בשמה האמיתי יוריזן בלטרן, שגופתה נמצאה בידי בעל הבית ששכרה בבלפלאוור, קליפורניה, ב-15 בדצמבר. לאב הייתה בת 31 כששמה קץ לחייה לאחר שצרכה מנת יתר של גלולות. מותה אושר ע"י דן הוג', מנהל הפיתוח העסקי של "פלטיניום פורנסטאר". חברתה ניקי מילו צייצה: "היא נפטרה ממנת יתר של סמים לכאורה... נמצאו גלולות סביב מיטתה". שבועיים לפני מותה, צייצה יורי בטוויטר על הצורך שלה בחיבוק חם.

ב-10 בינואר 2018 יצאה הודעה רשמית על מותה של אוליביה נובה בת ה-20, שגופתה נמצאה בביתה בלאס וגאס. הסוכן שלה כתב בהודעה: "ילדה יפה עם אישיות מתוקה ועדינה מאוד. זה אובדן גדול לכולנו". נסיבות מותה לא ברורות, אולם בציוץ שובר לבבות, נובה סיפרה שהיא בילתה את חג המולד האחרון שלה לבד. נובה הייתה נואשת כל כך לחברה, שהיא הושיטה יד לבסיס המעריצים של בטוויטר ושאלה אם היא יכולה להתקשר למישהו שירים לה את מצב הרוח. למרות שעבדה בתעשיית הפורנו רק מספר חודשים, היא סיפרה שזה דווקא עזר לה לשפר את הביטחון העצמי.

"הגיע הזמן להתעורר"

מותן של כוכבות הפורנו זעזע את אנשי התעשייה, שהחליטו שהגיע הזמן לעשות מעשה. שי לאב – חברתה של יורי – חשפה את האמת על היחס המזלזל שזוכות לו כוכבות הפורנו בגלל המקצוע שלהן. "אתם יודעים מה הכי נורא? את רק רוצה להיות עצובה ולבכות למישהו ואת תקועה בלנסות לרצות אנשים ברשתות החברתיות כאילו החיים אינם חשובים. להיות כוכבת פורנו זו עבודה קשה יותר ממה שאתם חושבים ואני חושבת שנשים שעובדות בתעשייה צריכות לקבל יותר כבוד על העבודה הקשה שלהן".

כוכבת הפורנו, סאמר בריאל, צייצה שכוכבי פורנו זקוקים לרשת תמיכה טובה יותר כדי להישאר שפויים, "התברכתי שיש לי בן זוג ומשפחה שתומכת בי. זה עדיין קשה. אני לא יכולה לדמיין כמה זה קשה אם אין לך את התמיכה הזאת. אני שבורת לב בשבילן", היא צייצה. שחקנית הפורנו אודט דלקרואה אמרה למעריצים שמותן של אוגוסט ויורי לא היו לשווא: "מותן עורר בי השראה להיפתח יותר בנושא המאבק שלי בדכאון שנמשך זה 15 שנה, במקום לנסות להסתיר את זה ורק להרגיש רע יותר".

מעריצים דורשים מראשי תעשיית הפורנו להתעורר לפני שעוד נשים ילכו בעקבותיהן. "אפשר רק לקוות שזו לא התחלה של טרנד חדש. זה קרה כבר בתעשייה בעבר, אבל התקווה הייתה שיבנו מנגנוני תמיכה טובים יותר עבור מי שזקוק להם ולא כך היה. הגיע הזמן להתעורר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully