וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה שנפצעה בפיצוץ הרכב בצפון: "אני רק רוצה לקום וללכת"

2.1.2018 / 16:29

בראיון לוואלה! NEWS מספרת יארה אבו עבלה, צעירה ואם לילדה בת שש שנפצעה בפיצוץ מכוניתה, כי היא לא מאבדת תקווה. "מה שלא הורג - מחזק. מבחינתי יצאתי חזקה יותר", אמרה. מי שהפכה בשבוע האחרון לסמל לנשים קורבנות אלימות מבקשת להעביר מסר: "אנחנו חזקות ויכולות"

צילום: מתוך הטוויטר של al-mesadir, עריכה: שניר דבוש

יותר משבוע עבר מאז שיארה אבו עבלה בת ה-25 נפצעה קשה בפיצוץ מכונית בכפר ירכא בצפון. היום (שלישי), לאחר שיפור במצבה, היא הודיעה כי היא לא עוצרת. "אני ממשיכה, לא רק בגללי - אלא בגלל כל הנשים בארץ", אמרה אבו עבלה. "אני רוצה להעביר מסר שלא משנה באיזה מצב נהיה, לא משנה מה הסיטואציה שיש, אנחנו חזקות ויכולות, ומעל הכול יש את אלוהים. תודה לאל שנתן לי הזדמנות שנייה".

הפיצוץ אירע ב-24 בדצמבר, ליל יום שבת. כוחות משטרה הגיעו למקום וסגרו את הזירה, הכביש הראשי בתוך הכפר נחסם לתנועה ועשרות תושבי הכפר הגיעו למקום וסיפרו כי עוצמת הפיצוץ הייתה כל כך גדולה ש"כל הבית רעד". אבו עבלה קיבלה טיפול רפואי ראשוני במקום ופונתה לבית החולים כשמצבה אינו יציב. "אני בסדר גמור", היא אמרה בקול נרגש בראיון לוואלה! NEWS. "היום קיבלתי תשובה שאני עוברת לשיקום, רק מחכים לאישור. אני כבר יורדת מהמיטה. לא עומדת, אבל מסתובבת והכול. סביבי האחים שלי, אימא ואבא, הדודים, הם דואגים לי לכל ואני מודה להם".

אבו עבלה בבית החולים. -, מערכת וואלה! NEWS
"תודה לאל שנתן לי הזדמנות שנייה". אבו עבלה בבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

המקרה נחקר בימים אלה על ידי שוטרי תחנת המשטרה בעכו. "בכפר שלנו לא היה דבר כזה בכלל. נכון ששומעים שבמגזר הערבי יש נשים שנהרגות, אבל אצלנו בירכא אין את זה בכלל", הבהירה. "לבן אדם שעשה את זה, אני רק אומרת לו שבכל זאת לא הצלחת. לא משנה מה הסיבה שלך, בכל זאת נראה לי שאתה בן אדם פסיכי".

"ראיתי שאין לי רגליים, קפצתי מהאוטו - ואז הוא התפוצץ"

אבו עבלה, גרושה ואם לילדה בת שש, עבדה כמדי יום שבת בעבודתה במשרד התחבורה מהשעה 18:00 עד השעה 23:00 בערב. לדבריה, היא לקחה את הציוד שלה ושמה אותו במכוניתה. לאחר מכן חזרה לעבודתה כדי לתת תרופה למכרתה שביקשה ממנה, חזרה למכונית ויצאה לביתה.

"כשנכנסתי לשכונה שלי, אני לא יכולה לתאר את זה, אבל זה היה כמו ברק בתוך האוטו. הכול היה שחור", היא סיפרה. "לא הצלחתי לראות לכמה שניות והרגשתי שאני נשרפת, שיש משהו שקורה בתוך הגוף שלי, אבל לא הצלחתי לזהות מה זה בכלל".

כוחות משטרה בפיצוץ רכב בכפר ירכא שבצפון ב-24 בדצמבר 2017. אתר אלמסאדר, אתר רשמי
כוחות משטרה בכפר ירכא בערב האירוע/אתר רשמי, אתר אלמסאדר

לדבריה, באותו הרגע היא חשבה שיש לה תקלה במכונית. "הצלחתי לראות את הבית שלי, וראיתי שכמעט אין לי רגליים. החלטתי לקפוץ מהאוטו. פתחתי את הדלת ודחפתי את עצמי, למרות שלא היו לי רגליים. כשקפצתי מהאוטו, הוא התפוצץ", סיפרה.

בשלב זה הגיעו השכנים ובני משפחתה של אבו עבלה כדי לעזור לה, ובנוסף הם העניקו לה עזרה ראשונה. "הייתי צריכה להרים את עצמי כדי שמי שיבוא לרחוב לא יפגע בי", ציינה. "כל הזמן הייתי בהכרה, גם באמבולנס, אבל כשהגעתי לנהריה - מאז אני לא זוכרת כלום".

"פתחתי עיניים ברמב"ם בטיפול נמרץ", היא שחזרה. "למרות שהמצב שלי לא היה קל בכלל, הוא היה יציב. אחרי שבוע ויומיים קיבלתי תשובה שאני עוברת לשיקום. למזלי, נראה לי שיצאתי מזה בזול". היא ביקשה להודות לצוות הרפואי שטיפל בה בבית החולים רמב"ם שבחיפה: "בזכותם אני חיה".

"אין לי תכניות לעתיד, קודם אני צריכה לקום על הרגליים"

המקרה של יארה אבו עבלה עורר סערה במדינה. יותר ממאה תושבי כפר ירכא הגיעו לאסיפת חירום וקראו לקיים תהלוכה במחאה על אלימות נגד נשים. בנוסף, קואליציה ארגוני זכויות אדם פרסמו מנשר בערבית ובעברית, ובו גינו בתוקף את הפגיעה בה והביעו תקווה שתשוב למשפחתה ולבתה בריאה ושלמה. "זו חובתנו להשמיע קול תקיף וברור נוכח כל התנהגות אלימה, ולהילחם באלימות בכלל ונגד נשים בפרט", נכתב במנשר.

"יש הרבה עניין במקרה שלי כי לא נראה לי שמישהו שמע על דבר כזה. גם אני לא שמעתי על מישהו ששם מטען לבחורה בתוך האוטו", אמרה אבו עבלה. "אין לי עבר פלילי, אין לי בעיות עם אף אחד, למרות שהתגרשתי. כולם שואלים למה. שואלים 'מה היא עשתה? למה שהיא תקבל דבר כזה?'. אבל אני באמת לא עשיתי כלום".

אסיפת חירום בירכא לאחר הפיצוץ 24 בדצמבר 2017. אתר אלמסאדר, מערכת וואלה! NEWS
אסיפת חירום בכפר ירכא בעקבות המקרה/מערכת וואלה! NEWS, אתר אלמסאדר

אבו עבלה תכננה להתחיל בחודש מרץ את לימודי התואר הראשון שלה בפסיכולוגיה. "קודם אני צריכה לקום על הרגליים", אמרה. "בינתיים אין לי תכניות לעתיד, ייקח לי קצת זמן. אבל בכל זאת, איך שאומרים - המכה שלא הורגת היא המכה שמחזקת אותך. מבחינת מה שיצא לי, יצאתי יותר חזקה".

היא הוסיפה כי "הכי אני רוצה עכשיו לקום וללכת. זהו. שאני ארגיש שכל העולם רואה אותי, שלמרות שכל מה שעברתי - שאני קמתי ושאני יכולה לעשות הכול. כל בן אדם יכול לעשות הכול. לא לתת לחולשה לשלוט עלינו".

יארה אבו עבלה בבית החולים לאחר נסיון הרצח, 2 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"לכל בעיה יש פתרון. די לאלימות". אבו עבלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully