וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדף בראש הנקרה: כך נלכדו דייגים בשמורת טבע

22.12.2017 / 21:20

אנשי רשות הטבע והגנים רדפו אחרי אופנוע ים של דייגים, בשמורה שנועדה להגן על דגים בסכנת הכחדה, ולכדו אותו יחד עם צוללן שהושאר במים כשבידיו השלל שנתפס בניגוד לחוק. שני חשודים נוספים הצליחו להימלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמורה נחשבת לגדולה בישראל. השלל שנתפס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום מרדף של אנשי רשות והטבע והגנים, נתפסו אתמול (חמישי) שני חברי כנופיית דייגים בחשד לדיג אסור בשווי של כ-2,000 שקלים בשמורה הימית בראש הנקרה. בשנה האחרונה נתפסו עשרות דייגים בשמורת הטבע הנחשבת לשמורה הימית הגדולה בישראל, שבה חיים דגים נדירים המצויים בחלקם בסכנת הכחדה.

חברי הכנופיה שנתפסו עוכבו לחקירה, ושני חשודים נוספים שהיו מעורבים בתקרית הצליחו להימלט. לדברי אייל מילר, הפקח האזורי של רשות הטבע והגנים, מדובר במקצוענים המוכרים מתקריות קודמות. "אנחנו כבר יודעים את זהותם של השניים האחרים שברחו", הבהיר מילר, שאמר גם החקירה נמשכת בימים אלה וצפויה להגיע לבית המשפט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלל כלל דגים בשווי מ-2,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית החלה בשעות הצהריים, כשצוות הפיקוח של רשות הטבע והגנים בגליל המערבי הבחין במהלך סיור שגרתי באופנוע ים שעורר את חשדם. כשחברי הצוות התקרבו אליו, הם הבחינו בשלושה גברים על אופנוע הים, בהם שניים שהיו לבושים בחליפות צלילה ואחד שאף החזיק ברובה דיג. האופנוע החל לדהור דרומה במהירות גבוהה, והפקחים רדפו אחריו עד לנהריה בסירתם, לאורך מרחק של כחמישה קילומטרים, תוך הפעלת אורות אזהרה מהבהבים.

המרדף הסתיים כשהאופנוע נצמד לחוף בסמוך לחוף סוקולוב בעיר מול הטיילת, תוך סיכון של המתרחצים. שני הנוסעים קפצו ממנו לחוף עם רובה הדיג. רוכב האופנוע, שהתברר כתושב העיר בשנות ה-20 לחייו, עוכב על ידי הצוות של רשות הטבע והגנים במרינה של נהריה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שמות הטבע הימית בראש הנקרה. תמרה הירדני , ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
שמורת הטבע הימית הגדולה בישראל. ראש הנקרה/מערכת וואלה! NEWS, תמרה הירדני , ויקיפדיה

במהלך חזרתם של חברי הצוות לשמורת הטבע הימית, הבחינו גם בצוללן נוסף מתחת למים, שהיה חמוש ברובה דיג ועל גופו נמצאו 17 קילוגרם של דגי לוקוס. מדובר בשלל שערכו הקמעונאי עומד על כ-2,000 שקלים. מילר, שפיקד על האירוע, העריך כי "ערכו של הציוד שהיה על הצוללן במים הוא יותר מ-10 אלף שקלים".

הצוללן, תושב נהריה כבן 30, נחקר על החוף ולטענתו אופנוע הים שנמלט מהפקחים, נטש אותו כך במים. "כדי לדוג בשמורה אתה צריך להיות עם ראש של עבריין", הסביר מילר. "אופנוע ים מוריד אותך לצלול ולדוג, אחר כך הוא אומר לך להסתובב כאילו בתום לב, כי מותר להפליג בשמורה, ואז בסוף הוא אוסף אותך בן רגע ובורח. זה כלי מאוד מהיר".

משפט, חילוט ציוד וקנסות: העונש הצפוי לדייגים בשמורת הטבע

שמורת הטבע "ים ראש הנקרה" נפרשת לאורך רצועת הים מתל אכזיב ועד לראש הנקרה, והיא מתפקדת כשמורה ימית משנת 1968 תחת חוק שמורות טבע וגנים לאומיים, כך שהדיג בה אסור באופן מוחלט. זאת, במטרה למנוע את פגיעה בדגים הנדירים שבה, המצויים בחלקם בסכנת הכחדה. מנתוני רשות הטבע והגנים עולה כי מדי שנה מתבצע דיג של עשרות צבי ים מוגנים בניגוד לחוק ב"תקופת האינטיאס" שבין ספטמבר לאפריל, כמו גם של כרישים מסוגים שונים.

בשנה האחרונה נלכדו עשרות דייגים בשמורת טבע זו. מי שנתפס צפוי למשפט, לחילוט הציוד שנתפס ולקנסות גבוהים. "אנחנו מקווים שבאירוע כזה הקנס יגיע לעשרות אלפי שקלים", אמר אייל מילר והוסיף כי רשות הטבע והגנים עשויה גם לחלוט את אופנוע הים ששימש את הדייגים.

רשות הטבע והגנים, המופקדת על הפיקוח בשמורות הימיות, צפויה לקבל לאחריותה גם את הפיקוח על פעילות הדיג כולה, זאת במסגרת הסכם שנחתם בינה לבין משרד החקלאות. בימים אלה מוקמת ברשות יחידה ימית שתפקח על תחום הדיג לאורך חופי הארץ ובשטחי המים הריבוניים של ישראל, והיא תחל לפעול ב-1 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully