וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם אתם שומעים את הגיפים האלה - למרות שהם שקטים לגמרי?

14.12.2017 / 23:58

גולשים רבים ברשתות החברתיות נתקלו לאחרונה בתופעה, גיפים שעושים רעש, למרות שלמעשה הם שקטים לחלוטין. לפני שאתם מפקפקים, כדאי שתדעו שלכל זה יש הסבר מדעי הגיוני לחלוטין

אתר רשמי

אלפי גולשים ברשתות החברתיות נתקלו לאחרונה בשאלה הבאה: האם אתם שומעים רעש כלשהו כשאתם צופים בגיף שלפניכם, המציג עמודי חשמל שמשחקים בקפיצה בחבל, מה שגורם לזעזוע בכל פעם שהם נוחתים?

אם אתם שומעים קול עמום, אז כדאי שתסיטו את מבטכם מהגיף, כי כמובן שהוא לא משמיע אף קול. עם זאת, זה לא שמשהו אצלכם לא בסדר, האמת היא שלתופעה הזו יש הסבר מדעי. הגיף, שנוצר ב-2008 כחלק מתחרות פוטושופ ברשת, נבדק על ידי מומחית, שהשוותה את הרעש המזויף ש"בוקע" מהגיף לעובדה שאנשים נוטים לשייך צבעים לרעשים מסוימים.

דוקטור ליסה דה ברוין, מהמוסד למדעי המוח ופסיכולוגיה באוניברסיטת גלזגו, גילתה עניין בתופעה והחליטה לחקור אותה לאחר שגילתה שמרבית האנשים אמרו כי שמעו את הגיף. בסקר שערכה בטוויטר גילתה ש-75 אחוז (כ-15,000) מהאנשים אמרו שהם שמעו רעש עמום כאשר הם צופים בעמודים המקפצים, בעוד רק 14 אחוזים (3,000 אנשים) אמרו שלא שמעו דבר.

עוד באותו נושא

פריצת דרך: מדענים אחסנו בהצלחה קובץ גיף ב-DNA של יצור חי

לכתבה המלאה

גיף "מרעיש" נוסף

בתגובות לפוסט שלה, דוקטור דה ברוין העלתה השערה, לפיה האפקט נגרם בשל "הרפלקס האקוסטי" של האוזן. מדובר ברפקלס לא רצוני שנגרם כתוצאה מהתכווצות שרירים באוזן, כאשר אנחנו מדברים או שומעים רעשים חזקים, כדי להגן על האוזן. הדוקטור משערת שהרעש העמום שאנשים שומעים תוך צפייה בגיף הוא הרעש של הרפלקס, שמתרחש כדי להגן עלינו מפני הרעש שהמוח חושב שעתיד להגיע.

טרבור קוקס, פרופסור להנדסת אקוסטיקה, ניתח: "יש מקרים ידועים של תופעה הקשורה בחיישנים שבמוח שלנו, שגורמת לאנשים לקשר צבעים לרעשים, כך שאני לא מופתע. אנחנו נוטים לחשוב שהחושים שלנו מופרדים , אבל המוח שלנו עושה שימוש בכולם כדי להבין מה מתרחש".

  • עוד באותו נושא:
  • גיפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully