וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על עיריית ראשון לציון; ביטן חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים

18 חשודים נעצרו כחלק מחקירת חשד לקשר בין גורמים בעירייה לבין גורמים פליליים. בין העצורים גם מקורבים ליו"ר הקואליציה, שכיהן בעבר כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה. ח"כ אמסלם: מנסים לטרפד את חוק ההמלצות

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

גל מעצרים בעיריית ראשל"צ | כל הפרטים:

* 18 חשודים נעצרו במסגרת חקירת הפרשה, בהם בכירים מאוד בעיריית ראשון לציון
* יו"ר הקואליציה דוד ביטן הגיע למשרדי להב 433 ונחקר בחשד שוחד, מרמה והפרת אמונים
* שמו של ביטן נקשר בפרשה, בשל תפקידים שמילא בעבר בעירייה: סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה
* יו"ר הכנסת אדלשטיין עודכן בחקירתו הצפויה של ביטן
* הפרשה נחקרה במשך כשנה באגף החקירות והמודיעין של המשטרה ועוסקת בין השאר במכירת קרקעות בערך מופחת ובחשד לקשרים בין גורמי שלטון לעבריינים

18 בני אדם נעצרו הבוקר (ראשון) במסגרת חקירת משטרה בחשד לקשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים בעיריית ראשון לציון. בין העצורים שורת בכירים בעירייה, אנשי עסקים וקבלנים. חקירת המשטרה הזכתה לכינוי "תיק 1803" מתנהלת זה יותר משנה באגף החקירות והמודיעין (אח"מ), בחשד לקידום עסקים של קבלנים. חוקרי המשטרה פשטו על משרדי העירייה ואספו מסמכים רבים, וממשיכים בחיפושים גם בשעה זו.

במסגרת החקירה הגיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לחקירה במשרדי יחידת להב 433. המשטרה מייחסת לו חשד לעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים. שמו של ביטן נקשר בפרשה בשל העובדה כי היא עוסקת באירועים מהתקופה שבה כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעירייה. כמה ממקורביו של ביטן הם בין העצורים ובהמשך יובאו כלל החשודים לדיון בהארכת מעצרם. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עודכן בשעות הבוקר לקראת חקירתו של ביטן.

ח"כ דוד אמסלם, חברו לסיעה של ביטן ומי שיזם את "חוק ההמלצות", כינה את גל המעצרים "דבר חמור מאוד". לדבריו, "יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות להפיל את נתניהו. משטרת ישראל צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים, מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".

עוד בוואלה! NEWS:
"מושחתים, נמאסתם": עשרות אלפים ב"צעדת הבושה" נגד חוק ההמלצות
גורם פלסטיני בכיר: כל שינוי שקשור לירושלים יקבור את המו"מ
ערב התקיפה, נתניהו הבהיר: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"

דוד ביטן בדרכו ללהב 433 3 בנובמבר 2017. אילן אסייג, "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
הגיע לחקירה ביחידת להב 433. ביטן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג, "הארץ"

גל המעצרים בעירייה נחשב לאחת מהפרשות החמורות ביותר שנחשפו בשלטון המקומי והארצי בשנים האחרונות. בין העצורים גורם בכיר בעולם הפשע, קבלנים, מסעדן בכיר ואנשי עסקים שחברו על פי החשד לבעלי תפקידים בכירים ביותר בעירייה וכן בשלטון הארצי.

החקירה עוסקת בשורה של פרשות שונות שחלקן נחשפו על ידי מבקר המדינה ונחקרו אך לא עלו בדוחות המבקר ועברו ישירות למשטרה. על פי ההערכות, במרכז הפרשה עומד יו"ר הקואליציה ביטן שכיהן, בנוסף לתפקידו בוועדת התכנון והבנייה, גם כסגן יו"ר העירייה בשנים 2005 עד 2015, וכיו"ר קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון בשנים 2001 עד 2008.

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
המשטרה בודקת חשד לקשר עם גורמים פליליים. עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

אחת מהפרשות הנחקרות עוסקת במכירת שטח הסמוך ל"מתחם האלף" שמפתחת העירייה בתקופה האחרונה ואמור להיות מרכז נדל"ן מרכזי בגוש דן בשנים הקרובות. על פי החשד, קרקעות בשטח נמכרו במחירים מופחתים מערכם בשוק.

פרשה נוספת עוסקת בחשד להלבנת כספים שקשורים לקבוצת הכדורגל בעת שביטן ניהל אותה. פרשות נוספות עוסקות בפעילות רישוי העסקים בראשון לציון ובמתן הקלות לגורמים עבריינים.

בחודש אוקטובר פורסמה בעיתון "הארץ" כתבה על אודות בדיקת חשדות לפלילים נגד ביטן בתקופתו כסגן ראש העירייה. בתגובה לפרסום אמר אז ביטן כי מדובר בעיתוי שאינו מקרי וכי ישנו "ניסיון לרפות את ידיו". הוא הוסיף כי "במשך 28 שנה כיהנתי כחבר מועצת עיר וקיבלתי אלפי החלטות, זה חלק מהעשייה הציבורית. הניסיון להלך עליי אימים לא יצלח. ידיי נקיות".

(עדכון ראשון: 7:15)

יו"ר הקואליציה דוד ביטן באירוע הרמת כוסית של מפלגת הליכוד, 30 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
החקירה עוסקת בתקופה שבה מילא תפקידים בעירייה. ביטן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully