וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק חניות הנכים: תמונות בעלי מוגבלויות כיסו תמרורים ברחבי הארץ

29.11.2017 / 10:51

עשרות פעילים הדביקו בערים מרכזיות בארץ תמונות של אישי ציבור בעלי מוגבלויות על תמרורים שנועדו לסמן חניות נכים. מייסד "נגישות ישראל": "לא יאמן שיש עדיין אלפי נהגים שמעזים לחנות בחניות נכים". וגם: כמה דוחות חולקו על חניה בחניית נכים?

צילום: עמותת נגישות ישראל וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

תמרורי חניות הנכים הוחלפו אתמול (שלישי) בפניהם של אישי ציבור בעלי מוגבלויות, דוגמת חבר הכנסת אילן גילאון. המהלך יצא לפועל ברחבי הארץ כחלק מקמפיין של עמותת "נגישות ישראל" לרגל יום המודעות השנתי לקידום זכויות הנכים בארץ. במסגרת הקמפיין עשרות פעילים ברחבי הארץ הדביקו על תמרורי חניות הנכים תמונות של אנשים מוכרים בעלי מוגבלויות כשהם ישובים על כסאות גלגלים.

קמפיין נגד עברייני חניות הנכים לכבוד יום הנכה הבינלאומי. נגישות ישראל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הקמפיין/מערכת וואלה! NEWS, נגישות ישראל
חניית נכים ברחוב ישיעהו 1 בתל אביב. -, מערכת וואלה! NEWS
20 אלף דוחות תנועה חולקו ב-2017 בשל שימוש בחניות נכים ללא תו. חניית נכים בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, -

באופן זה הפעילים מאמינים שהם מאפשרים לנהגים להיחשף לאנשים שמאחורי אותם תמרורים, דוגמת נעם גרשוני ופסקל ברקוביץ, הספורטאים הפרא-אולימפיים. בין הרשויות המקומיות שבהן הודבקו התמונות - ראשון לציון, תל אביב, רחובות, באר שבע, אילת, כפר סבא ומודיעין.

השנה חולקו קרוב ל-20 אלף דוחות על ידי משטרת התנועה והרשויות המקומיות בגין חניה לא חוקית במקומות השמורים לנכים. אוכלוסיית הנכים שנעזרת בתווי חניה מונה כיום יותר מ-180 אלף בני אדם. "לא יאמן שבשנת 2017 עדיין יש אלפי נהגים שמעזים לחנות בחניות נכים, למרות הקנס בגובה אלף שקלים, וזאת מבלי להתחשב בצורך של אנשים עם מוגבלות בחניות אלה", תיאר יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת "נגישות ישראל". "כולי תקווה שקמפיין חשוב זה יחולל שינוי ושיפור בהתנהגות הנהגים בישראל. אני קורא לחברי הכנסת ולמשרד התחבורה לחבור ולשפר את חוק חנייה לנכים".

28 אלף דוחות בשל חנייה לא מורשית בחניית נכים חולקו ב-2017

כמות תווי החנייה לאנשים עם מוגבלויות רק הולכת וגדלה, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS ממשטרת התנועה. עוד עולה כי בשנת 2017 חולקו 28,642 תווים, לעומת 27,504 תווי חנייה ב-2016.

לצד זאת, גם חלה עלייה בשנים האחרונות במספר דוחות החנייה שמחולקים בשל עבירות של חנייה בחניית נכים. כך, בשנת 2014 הוציאה משטרת התנועה 6308 דו"חות לאנשים שחנו בחניות נכים, העלייה נמשכה בשנת 2015 עם 7,318 דוחות ובשנת 2016 ניתנו כבר 8,521 דוחות. נכון להיום בשנת 2017 משטרת התנועה נתנה 9,282 דוחות עד כה.

קמפיין נגד עברייני חניות הנכים לכבוד יום הנכה הבינלאומי. נגישות ישראל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הקמפיין/מערכת וואלה! NEWS, נגישות ישראל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והנכים? שיסתדרו. יותר מ-9,000 דוחות כבר חולקו השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמותת "נגישות ישראל" הוקמה לפני 18 שנים ופועלת לקידום הנגישות בישראל והשתלבותם בחברה של 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלויות על סוגיהן השונים.

על פי העמותה, עברייני חניות הנכים מתחלקים לשניים. הקבוצה הראשונה היא נהגים הבוחרים להחנות בחניות נכים, על פי רוב מתוך מחשבה שאין בחנייה בחניית נכה נזק אמיתי. הקבוצה השנייה כוללת בני משפחות של אנשים עם מוגבלות הזכאים לתו נכה, המנצלים לרעה את תו הנכה וחונים בחניית נכים, גם כשבן המשפחה הנכה אינו ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully