וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקיצה בשישים שניות: תועדו גונבים מרצדס ללא שום צורך במפתח

30.11.2017 / 23:59

מסתבר שגניבת מכוניות היא לא עסק מסובך במיוחד בימינו, וכי ניתן לעשות זאת בקלי קלות בעזרת שתי תיבות ממסר. ברחבי העולם מזהירים מהתופעה החדשה ומייעצים כיצד להימנע מגניבות

צילום מסך

דואגים שיגנבו לכם את האוטו? מסתבר שבצדק. מצלמות אבטחה במעגל סגור סיפקו את אחד התיעודים הראשונים של סוג חדש של פריצה למכוניות - בעזרת טכנולוגיה וללא שום צורך במפתחות. בסרטון שפרסמה משטרת ווסט מידלנדס
הבריטית ניתן לראות שני גברים ניגשים לעבר מרצדס כאשר הם נושאים עימם שתי תיבות ממסר, וכיצד הם משתמשים בהן כדי לפרוץ פנימה ולנסוע עם הרכב הגנוב, הכל בתוך פחות משישים שניות. המכונית, אגב, לא נמצאה מאז.

תיבות הממסר בנויות כך שהן קולטות את האות שמשדר המפתח שנמצא בתוך המכונית, אות שעובר גם דרך קירות, דלתות וחלונות, ואז מעבירות אותו לתיבה אחרת. תוך כדקה בלבד, הרכב "חושב" שהמפתח נמצא באיזור והדלתות נפתחות באופן אוטומטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון התיעוד של הגניבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוטר מקומי בשם טים אוואנס אמר: "חשוב להרגיע את הציבור וליידע אותו שאנו נוקטים בצעדים כדי למנוע סוג כזה של פשעים. אנחנו מקווים שהידע על פשעים כאלה יגרום לצבור לנקוט בצעדים פשוטים כדי לאבטח את הרכב ולעזור לנו".

מארק סילבסטר, מהמחלקה למלחמה בפשע, ייעץ לאנשים כיצד להגן על רכביהם מפני גניבה שכזו. "בעלי רכבים יכולים להשתמש במכשיר שינעל את ההגה. אנחנו גם ממליצים להתאים לרכב מערכות איתור. תמיד כדאי לוודא שמאבזרים את הרכב עם עדכוני תוכנה רלבנטיים ולהתייעץ לגבי החששות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully