וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפים ומלצרים מזהירים: המנות שאסור לעולם להזמין במסעדות

12.11.2017 / 23:43

כדאי שתקשיבו להם: טבחים ומלצרים שראו הכול ויודעים מה באמת קורה במטבח בזמן שמכינים לכם את האוכל, חושפים אילו מנות הם לעולם לא יזמינו במסעדות ומעניקים הסברים - עם כל הגועל שבדבר

המסעדה הסינית שאנחנו לא היינו אוכלים בה - מציעה לסועדים חוויה מלאה של בילוי בשירותים/סיפור בדקה

כסועדים וכבני אדם קשי החלטה, לא פעם מצאנו את עצמו מתקשים לבחור מנה מהתפריט העשיר שמציעים במסעדה. לטבחים ומלצרים הבחירה תמיד פשוטה יותר, מתברר, כי הם בניגוד אלינו עובדים בשיטת האלימינציה ויודעים מראש מה לא כדאי להזמין. כאנשים שיודעים בדיוק מה קורה מאחורי הקלעים, הם צפויים להיות לקוחות לא פשוטים בכלל. שרשור שנפתח ב"רדיט" קרא לשפים, טבחים, מלצרים ואנשי צוות שעובדים או עבדו בעבר במסעדה לבוא ולחשוף אילו מנות הם לעולם לא מזמינים כשהם מחליפים תפקידים ויוצאים לאכול בחוץ.

בין היתר, הם מודים שלעולם לא הזמינו סלט ליד המנה העיקרית במקום צ'יפס, כי סביר להניח שהוא אינו שטוף היטב וישן, ושהם מתרחקים מ"המנות המיוחדות" שמוצעות בימים הראשונים של השבוע, כי לרוב מדובר בשאריות מסוף השבוע שעבר. אם אתם רוצים שנוציא לכם לגמרי את החשק ממסעדות - המשיכו לקרוא. זה על אחריותכם בלבד.

1. עוף

מספר שפים ומלצרים מספרים שלעולם לא יזמינו עוף במסעדות מכמה וכמה סיבות. "אני לא אזמין עוף. נתקלתי יותר מדי פעמים בעוף לא מוכן כתוצאה מעומס במטבח או עצלנות של הטבח", כתב אחד, "אם אני כבר מזמין עוף, אני בודק אותו היטב לפני שאני לוקח ביס. לצערי נתקלתי בבעיה הזאת בכמה מסעדות". אחר הוסיף: "עוף זה משעמם ויקר מדי בשביל מה שמקבלים. אני משתדל לא להזמין שום דבר עם עוף שאני יכול בקלות להכין לעצמי".

אדם נוסף נזכר בימים שהיה עובד כטבח: "לא הייתי מזמין כנפי עוף – רק כי נהגתי להכין הרבה כאלה וראיתי מאות כנפיים נשפכות לשמן העמוק ונחשפתי להפרשות של תרנגולות ולשאריות של הכנפיים שבתוך הארגזים הגדולים בהם הם ישבו קודם. זה ריח שאי אפשר לשכוח. זה לא ריח מגעיל, אבל זה ריח מסוים שרק מלחשוב עליו יש לי בחילה".

עוד באותו נושא

טעות נפוצה: זוהי הסיבה בגללה אסור להחזיק ביצים בדלת המקרר

לכתבה המלאה

2. סלט בצד

אם מציעים לכם צ'יפס, פירה או סלט לצד המנה העיקרית - תמיד תקחו את הצ'יפס. פירה זה סתם בחירה מוזרה והסלט כבר יכול לעלות לכם בבריאות. "אני מלצר לשעבר. מעולם לא הזמנתי סלט. בטח שלא את סלט העלים הקטן שמגיע בצד", כתב אחד, "כמעט אף פעם לא שוטפים את הדבר הזה והעלים לפחות בני שבוע".

מישהו אחר הוסיף: "אני לא מעז לגעת בסלט. ראיתי יותר מדי מלצרים נוגעים בידיהם החשופות בירקות ואף אחד לא שוטף את הידיים שלו מספיק בשביל שזה יהיה תקין".

3. רוטב הולנדז

לא מדובר ברוטב פופולארי במיוחד, אבל שפים לא בוטחים בו בכלל. שף ציין שרוטב ההולנדז חייב להיות טרי כי אחרי ארבע שעות הוא מתקלקל. הוא כתב: "אני לא סומך על זה שרוטב ההולנדז לא מגיע מאיזה ג'קוזי של תרבית חיידקים".

4. מרקים - תלוי מתי

כאן התזמון קובע. מוקדם מדי בבוקר = מרק מאתמול. מאוחר מדי בערב = מרק שנשאר על האש כל היום. טוב ואף מומלץ לשתות מרק יחסית זמן קצר מאז הכנתו. אחד המלצרים הסביר: "מרק היום זה רק שאריות של אתמול".

5. ספיישלים ודגים

שפים לא אוהבים ספיישלים כי הם יודעים שבחלק גדול מהמקרים מכינים אותם משאריות שחבל לזרוק לפח. אחד כתב: "הספיישלים של היום עשויים לרוב ממרכיבים ישנים שעומדים להתקלקל. לא אזמין מנת דג בתחילת השבוע, מראשון עד שלישי. לרוב מדובר בשאריות מסוף השבוע, ככל הנראה מחמישי כשמזמינים אותם".

שף נוסף הצדיק אותו: "זה אולי תלוי במסעדה אבל כל סוג של ספיישל סושי אינו מומלץ. מנות שהוזמנו לסופ"ש מגיעות בחמישי ואז ביום ראשון המסעדות מציעות סושי בחצי מחיר, כי הם מעוניינות להיפטר ממה שנשאר להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully