וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות נפוצה: זוהי הסיבה בגללה אסור להחזיק ביצים בדלת המקרר

8.11.2017 / 23:15

רוב האנשים נוהגים לשים את הביצים במקום המיועד להן בדלת המקרר, אך מומחים מזהירים שזה עלול להרוס אותן ואת המאפים שאנחנו מכינים. אבל אל דאגה - יש גם הצעות למקום הנכון לשמור אותן

חמש שיטות שונות להפרדת ביצים/מערכת וואלה! אוכל

בסרטון - דרכים להפרדת ביצים

רוב סוגי המקררים מכילים מתקן מובנה בדלת שלהם המיועד לאחסון של ביצים, ואכן רובינו נוהגים להחזיק שם את הביצים שאנחנו קונים, בהנחה שזה המקום המתאים ביותר. ובכן, על פי מומחים שדיברו עם ה"דיילי מייל", מדובר במקום הגרוע ביותר לשמור את הביצים הטריות ובו הן תשמרנה הכי מעט זמן. הדלת היא הכי החלק החמים ביותר במקרר, כך שהביצים נרקבות שם במהירות גבוהה יותר מאשר אם היו נשמרות באחד המדפים הפנימיים של המקרר.

דלת המקרר סובלת מתנודות קיצוניות מדי בטמפרטורה, בשל העובדה שאנחנו פותחים וסוגרים את מכשיר הקירור שוב ושוב. עם זאת, גם אלה שלא נוהגים לשמור את הביצים במקרר לא פועלים בצורה נכונה. "הקונצנזוס הכללי הוא שצריך לשים ביצים במקרר, אך לא במתקן המיועד להן בדלת", הסבירה מומחית התזונה ולטקה לייק, "שם הן מתקלקלות מהר יותר".

ביצים במקרר. ShutterStock
דלת המקרר סובלת מתנודות קיצוניות מדי בטמפרטורה, בשל העובדה שאנחנו פותחים וסוגרים את מכשיר הקירור שוב ושוב. ביצים/ShutterStock

מומחים אחרים ממליצים לשמור את הביצים בקרטון המקורי בו נקנו ולהניח אותן במדף האמצעי של המקרר. על פי השירות הבריטי המספק מידע על ביצים, יש לשמור אותן בקרטון בטמפרטורה קבועה של מתחת ל-20 מעלות צלזיוס והרחק ממאכלים בעלי ריח חזק.

דוקטור סטוארט פארימונד, שגם חובב אפייה, אמר ששמירת הביצים בדלת יכולה להרוס את המאפים שתכינו באמצעותן. לדבריו, להכנת ביצים קשות או מקושקשות אפשר להשתמש בהן ישר מהמקרר, אך אם רוצים לאפות איתן עוגות כדאי להביא אותן קודם לכן לטמפרטורת החדר.

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully