וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 דולר ליום עבודה: תנאי העבדות של הדוגמנית בת ה-14 שמתה מתשישות

31.10.2017 / 11:43

וולדה דזיובה הרוסיה עברה להתגורר בסין לפני כשלושה חודשים, ועבדה שם לדבריה ב"חוזה עבדות" שהעביד אותה בפרך 14 שעות ביום. בסופו של דבר זה הסתיים במוות טראגי שנוצר מתשישות יתר ודלקת קרום המוח

צילום: מתוך האינסטגרם של וולדה דזיובה, עריכה: יאיר דניאל

רבות דובר על הנזקים שתעשיית הדוגמנות עושה לנערות צעירות, אך סיפור כזה כבר הרבה זמן לא שמענו. נערה בת 14 בשם וולדה דזיובה מתה מ"תשישות מוחלטת", אחרי שעבדה כדוגמנית במשך שלושה חודשים איומים בסין.

וולדה הצעירה נמצאה בשבוע שעבר ללא רוח חיים אחרי תצוגת אופנה בת 12 שעות. סיבת המוות הרשמית היא דלקת קרום המוח, שגרמה לה לצנוח לתרדמת בה היתה נתונה ימיים, לפני שהלכה לעולמה.

עוד באותו נושא:
צלם העל מודה: היו אינטראקציות מיניות עם הדוגמניות
דוגמנית קיבלה איומי אונס רק כי הופיעה בפרסומת הזו
המלחמה ברזון ובאידיאל השלמות עולה שלב: האם בקרוב שאר העולם יישר קו?

ND דוגמנית רוסיה בת 14 מתה בשל "תשישות יתר"בעקבות שלושה חודשי דוגמנות בסין. מערכת וואלה! NEWS
אחת מהתמונות האחרונות של וולדה/מערכת וואלה! NEWS

על פי הדיווחים בתקשורת הרוסית, הדוגמנית הצעירה היתה "מפוחדת מדי" בשביל לבקש עזרה רפואית, לאחר שלטענתה עבדה בכפוף ל"חוזה עבדות", כפי שסיפרה לאמה זמן קצר לפני התרדמת - חוזה במסגרתו קיבלה תשלום של 8.27 דולרים בלבד על ימי עבודה מפרכים.

עוד באותו נושא

הדוגמניות המהירות בעולם עובדות בתנאים הכי קשים בתעשייה

לכתבה המלאה

"היא התקשרה אליי ואמרה - אמא, אני כל כך עייפה, אני כל כך רוצה לישון", סיפרה אמה אוקסנה, עורכת של מגזין אופנה ברוסיה. "זה כנראה היה בתחילת המחלה. ואז החום שלה זינק. לא ישנתי בעצמי והתקשרתי אליה כל הזמן, התחננתי שתלך לבית החולים". אך, כאמור, זה כבר היה מאוחר מדי.

מנהלת סוכנות הדוגמנות ESEE שייצגה את וולדה אמרה: "כשהיא התחילה היא היתה מלאה ספקות, ביישנית, היינו צריכים לעבוד איתה הרבה. דיברנו עם הוריה בנוגע לקריירה שלה והחלטנו לשלוח אותה לסין. הם מתייחסים לדוגמניות צעירות בקפדנות רבה".

חקירה של האירוע הטראגי הזה כבר החלה, ואמה המריאה הבוקר (שלישי) לסין בכדי להביא את גופתה למנוחות. נציג של סוכנות הדוגמנות הסינית שהעסיקה אותה הכחיש את ההאשמות בדבר העסקת יתר, וטען שלמוות יש סיבות רבות - בין היתר אלח דם ממנו סבלה.

יחד עם זאת, הסוכנות הודתה כי בחוזה ההעסקה אין מגבלה על שעות העבודה ביום. לדבריהם, עבודות הדוגמנות שלה לא ארכו יותר משמונה שעות ביום והיא קיבלה זמן מנוחה. "כל הסוכנות שלנו נמצאת במצב קשה. וולדה הייתה כזו נערה מקסימה ועבדנו איתה במשך שנתיים. אנחנו מבכים את מותה ומקווים שהיא לא סובלת יותר בגן עדן", נמסר בהודעה.

  • עוד באותו נושא:
  • דוגמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully