וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד שרה נתניהו: "אסרה עלי לשתות ודרשה שאחטא את עצמי"

27.10.2017 / 7:45

עובדת נוספת במעון ראש הממשלה הגישה תביעה נגד רעיית ראש הממשלה בטענה שעברה מסכת התעללות. בכתב התביעה מתארת העובדת כיצד ביצע בנם של נתניהו, יאיר, מסדרי ניקיון ואומר לאמו - "לא ניקו פה". משפחת נתניהו: "רצח אופי שיטתי"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017. AP
העובדת טענה ל"מסכת של השפלות" מצד אשת ראש הממשלה. נתניהו/AP

תביעה נגד שרה נתניהו - עיקרי הדברים

• "אמרה שהיא לא מעסיקה עובדות שמנות, ואסרה לאכול בזמן העבודה"
• "דרשה שילדיי לא יגעו בבגדי העבודה כדי לא להעביר זיהומים"
• "האשימה בגניבת נעליים ואמרה – 'אין לך כלום בראש'
• "יאיר נתניהו ביצע מסדרי ניקיון עבור אמו"
• "אסרה לצאת להפסקות"

עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה הגישה תביעה נגד שרה נתניהו בטענה שעברה מסכת התעללות בזמן עבודתה כניקיון במקום – כך פרסם הבוקר (שישי) העיתון "ידיעות אחרונות". על פי הפרסום העובדת, בת 24 שזוהתה בראשי התיבות ש"ר, הגישה את התביעה אמש באמצעות עורכי הדין נעמי לנדאו, אורן גרוס ושירן הורוביץ לבית הדין לעבודה בירושלים, בגין אירועים שהתרחשו במהלך החודש שבו הועסקה כעובדת ניקיון במקום, עד להתפטרותה בתחילת החודש הנוכחי. סכום התביעה שהגישה ש"ר עומד על 225 אלף שקל ובכתב התביעה היא מתארת התעללויות והשפלות מצד נתניהו, ואף מקרה שבו כמעט הוכתה על ידה. כתב התביעה מתאר כי "חרפות ועלבונות היו עניין שבשגרה בקומה השנייה במעון ראש הממשלה".

בין הטענות שהעלתה העובדת צוין בכתב התביעה כי אשת ראש הממשלה אמרה לה שהיא "לא מעסיקה עובדות שמנות" וכי אסור לאכול במהלך יום העבודה. ש"ר תוארה בכתב התביעה כאישה חרדית אך התבקשה לכאורה ללבוש מכנסיים בזמן עבודתה, אמנם התעקשה כי הדבר נוגד את אמונתה. נתניהו הסכימה להתפשר על כך, לכאורה, אך דרשה מהעובדת שתביא את בגדיה בשש שקיות סטריליות נפרדות ואף להתחייב כי ילדיה לא יבואו במגע עם בגדי עבודתה, "כדי לא להעביר זיהומים". כן נטען כי העובדת נדרשת שלא להשתמש בחדר השירותים שבמעון ולעשות את צרכיה בשירותי המאבטחים הנמצאים מחוץ לו, שבהם משתמשים רק גברים.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרקליטות: עדות מני נפתלי בפרשת המעונות - כמו של עד מדינה
שרה נתניהו עברה פוליגרף מטעמה על פרשת המעונות: "דוברת אמת"
נתניהו תקף את מני נפתלי במפגן תמיכה: "סולק כי הכה חבר לעבודה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעון ראש הממשלה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טענות נוספות שהועלו בכתב התביעה כללו האשמת העובדת מצדה של נתניהו בגניבת נעליים ואמרה לה כי "אין לך כלום בתוך הראש שלך". באחד המקרים שצוינו תואר כי נתניהו צעקה על ש"ר, נצמדה אליה והרימה את ידה על מנת להכותה – אך זו נמלטה ולא שבה יותר למעון. על פי כתב התביעה יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, היה עורך "מסדרי ניקיון" במעון ואף מעביר את אצבעו על רהיטים וקורא לאמו בטענה ש"לא ניקו פה". טענה אחרת שהועלתה הייתה כי נתניהו אסרה על העובדת לצאת להפסקות וכשזו ביקשה הפסקה אמרה לה אשת ראש הממשלה: "הייתי עכשיו בארגנטינה וסבלתי למען מדינת ישראל, באיזו חוצפה את מעזה לבקש הפסקות".

מוקדם יותר השבוע משכה המדינה בהמלצת בית הדין לעבודה ערעור שהגישה נגד פסק הדין בעניינו של אב הבית לשעבר במעון ראש המשלה מני נפתלי, שקבע כי על נתניהו לפצותו בסכום של 155 אלף שקל בגין העסקה פוגענית.

משפחת נתניהו: "תביעת סרק מופרכת; הכפשות דמיוניות"

נתניהו פרסם תגובה לפרסום בפייסבוק, בו כתב "די, נמאס. אותה שיטה, אותם שקרים, אותו עיתון ואותה עורכת דין. אף אחד לא קונה את התרגיל המשומש הזה. כולם מבינים שמצאו כאן שיטה - גם להכפיש את משפחת נתניהו וגם לסחוט כספים מהמדינה. מועסקים כמה ימים, מתפטרים ותובעים כמעט רבע מיליון שקלים. עסקה משתלמת".

"הנה התגובה שנשלחה לידיעות אחרונות אותה הם בחרו כהרגלם לצנזר", כתב נתניהו. "שתפו כדי לחשוף את שיטת השקר של תעשיית הפייק ניוז: זו איננה תביעה אמיתית. זהו ניסיון סחיטה של עובדת שהועסקה כמה ימים ומאחוריה עומדים כרגיל ידיעות אחרונות ונעמי לנדאו, עורכת הדין של מני נפתלי".

"ידיעות אחרונות ממשיכים ברצח האופי השיטתי של משפחת נתניהו שנמשך כבר 20 שנים", נטען. "כהרגלם יוצרים פייק-ניוז מתואם ומתוזמר ושולחים שאילתה ממש לפני שמורידים את העיתון לדפוס. השיטה מוכרת – מפרסמים כתב תביעה רווי שקרים ועל ידי כך משיגים חסינות מתביעת דיבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס ההשבעה של נשיאת בית המפשט העליון אסתר חיות בבית הנשיא  26 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"רצח אופי שיטתי". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully